-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kada apsimoka automobiliui montuoti originalias dalis?

Kai automobilis naujas, jam dar galioja garantija, galvos dėl detalių sukti nereikia. Jeigu kažkas ir sugenda, keičiama yra tik į originalias detales. Tačiau jei automobilis naudotas, į originalias detales neretai nusispjaunama: „Kam imti brangesnes, jeigu yra dvigubai pigesnių“. Ar toks požiūris teisingas?
Atsarginės dalys
Atsarginės dalys / 123RF nuotr.

Mechanikai paprastai turi savo nuomonę apie originalias detales – vieni teigia, kad reikėtų montuoti tik tokias, kiti siūlo rinktis atsižvelgiant į automobilio naudojimo intensyvumą. Tačiau bene visi sutaria, jog originalios detalės yra kokybiškiausios ir ilgaamžiškiausios.

Didžiausias skirtumas – tarnavimo laikas

„Skirtumas tarp originalių ir neoriginalių detalių tikrai yra. Originalių ilgesnis tarnavimo laikas, kokybė geresnė, tačiau negalėčiau pasakyti, kad neoriginali jau yra bloga. Gamintojas leidžia rinktis ir pateikia ekonominius variantus – mūsų grupės automobiliams skirta atskira serija „Economy parts“. Jos pakuojamos firminėse dėžutėse, yra aprobuotos gamintojo ir joms taip pat suteikiama garantija. Tai gali būti, pavyzdžiui stabdžių diskai ar trinkelės, kurie yra pigesni už originalius“, – teigia dviejų dešimčių metų patirtį turintis autorizuoto „Škoda“ serviso meistras Sigitas Arlauskas.

Atsakymas, kodėl išoriškai identiškai atrodančių detalių kaina gali skirtis dvigubai, yra labai paprastas: skiriasi jose naudojamos medžiagos, todėl originalūs stabdžių diskai bei trinkelės savo funkciją atliks ilgiau nei neoriginali alternatyva. Kartais naudojimo trukmė yra ilgesnė tiek, kad netgi dvigubai brangesnę detalę pirkti apsimoka labiau. Be to, reikia įskaičiuoti ir paties detalių keitimo, papildomo važiavimo į servisą sąnaudas – šie kaštai ne į naudą pigioms dalims.

Analogiška situacija ir kalbant apie visas kitas detales – nuo alyvos iki važiuoklės dalių ar diržų. Tačiau kad ir kokia bebūtų detalė, autorizuotas ją keičiantis servisas suteiks garantiją – ji, priklausomai nuo detalės, paprastai siekia 6-24 mėnesius.

„Jeigu montuojame originalią detalę arba kitą, kuri rekomenduojama gamintojo, duodame garantiją. Kartais žmonės patys atsiveža detales, kurių mes nei gamintojo nežinom, nei kitų duomenų – jos be dėžutės būna. Tokioms garantijos jau nesuteikiame, bet žmogus pats supranta, kad tą dalį nusipirko pigiai ir sutaupė, tad susitaiko su kitais niuansais“, – aiškina S. Arlauskas.

15min nuotr./Sigitas Arlauskas
15min nuotr./Sigitas Arlauskas

Patyręs mechanikas pamena, jog ne kartą klientų atsivežtos detalės tiesiog netiko automobiliui – tuomet tekdavo ilgai įkalbinėti žmogų, kad tos dalies montuoti nereikėtų, arba ją tekdavo kiek patobulinti.

„Daug kilometrų važiuojantis žmogus tokios detalės tikrai nemontuos – jis rinksis originalią, kuri tarnaus ilgiau, ji bus maksimaliai kokybiška ir keisti ją reikės rečiau. Tačiau būna atvejų, kad mašina per 5 metus 25 tūkstančius kilometrų nuvažiavusi – toks žmogus gali montuoti pigesnę detalę ir ji tokiais tempais važinėjant problemų nekels“, – sako „Škoda“ serviso atstovas.

Kai kurių naujausių originalių detalių kokybė gali ne nustebinti, bet tiesiog apstulbinti – pavyzdžiui, „Škoda“ modeliuose naudojamas kokybiškas originalus oro filtras turi būti keičiamas tik kas 90 tūkst. kilometrų. Jeigu montuojamas pigesnis neoriginalus, tuomet keitimo intervalas – du ar net tris kartus mažesnis.

Efektyvumas – ne vieta taupymui

Jeigu autorizuotame servise pasiūloma neoriginali, tačiau gamintojo rekomenduojama detalė, galite būti ramūs – jos efektyvumas yra toks pat ar labai artimas originaliai. Skiriasi, kaip jau minėta, tik jų ilgaamžiškumas.

„Gal alyvos ar kokių skysčių kokybė ir gali skirtis, tačiau stabdžiai yra stabdžiai – saugumo sąskaita taupyti negalima. Nebent žmonės neaišku iš kur tą detalę atsiveža, tada ji gal ir gali veikti prasčiau, bet gamintojo rekomenduojamos visos yra geros, nepriklausomai nuo kainos“, – paklaustas apie originalių ir neoriginalių detalių efektyvumą, nei akimirkos nesuabejojęs atsakė patyręs mechanikas.

Tiesioginės įtakos automobilio keleivių saugumui neturinčių detalių kokybė skiriasi, tuomet svarbiausia yra laikytis gamintojo nustatyto keitimo intervalo. Pavyzdžiui, jeigu pagrindinį diržą reikėtų keisti kas 120 tūkstančių kilometrų, tai neoriginalų mechanikai rekomenduoja keisti po 90 tūkstančių.

Tokių detalių kaip diržai nusidėvėjimas kartais akivaizdus net išoriškai – matomi jo įtrūkimai, tačiau paprastai jis prieš keitimą neatrodo smarkiai naudotas. S.Arlauskas pataria neapsigauti ir keisti ne matant diržo būklę, o žiūrint į ridą. Jeigu išoriškai diržas ir atrodo gerai, nėra aišku, kokia jo būklė viduje – jis gali turėti vidinių pažeidimų ir trūkti netikėtai.

Nusipirkus naudotą automobilį, ne be reikalo rekomenduojama jam atlikti pilną techninį aptarnavimą – pakeisti ne tik alyvą, aušinimo skystį, bet ir pagrindinį diržą, akumuliatorių. Jeigu automobilis iki tol buvo prižiūrimas autorizuotame servise ir buvo vedama visa jo eksploatacijos istorija, tuomet toks išsamus techninis aptarnavimas nėra būtinas, tačiau jeigu buvo tvarkomas paprastame servise ir vienintelis dalių keitimo įrodymas yra pardavėjo pasakojimas – detali apžiūra būtina.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius