Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kada lietuviai važinės elektromobiliais: esminio lūžio gali ir nebūti

Lietuvos elektromobilių rinka statistikoje yra vos pastebima. Iš vasaros pradžioje registruotų beveik 1,67 mln. transporto priemonių varomų tik elektros energija buvo vos daugiau nei 3 tūkst. ir jos nesudaro nė vieno procento nuo bendro automobilių skaičiaus, rašoma pranešime. Ar žvelgiant į tokią statistiką įmanoma prognozuoti, kada lietuviai persės į elektromobilius?
KIA EV6
KIA EV6 / KIA nuotr.

Didžiausia kliūtis – kaina

Jokia paslaptis, kad elektromobiliai dar gerokai brangesni nei vidaus degimo variklių modeliai. Specializuoto elektromobilių salono „e DOW“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius pastebi, kad dažnai pirkėjui būtent ganėtinai didelė pradinė elektromobilio kaina tampa barjeru, kuris ir užkerta kelią.

„Jei elektromobilis kainuotų 20 tūkst. eurų, būtų viena, bet kai 60 tūkst., tikrai negundo. Puikus kainų skirtumo pavyzdys yra „Hyundai Kona“. Benzininė versija kainuoja 20 tūkst., o elektrinė – beveik 50. Daugiau nei dvigubai, todėl reikia labai daug skaičiuoti ir galvoti, kad sumokėtum didesnę dalį už elektromobilį“, – pastebi L. Boguševičius.

Ne tik elektromobilius, bet ir vidaus degimo varikliais varomus automobilius įsigyti padedančios įmonės vadovas pastebi, kad šiuo metu rinkoje trūksta elektrinių modelių, kurių kaina atitiktų Lietuvos vairuotojų lūkesčius ir galimybes.

„Vidutinis lietuvio naujo automobilio biudžetas yra 20–35 tūkst. eurų. Į jį patenka vos keli elektra varomi modeliai, bet jie arba nuvažiuoja mažą atstumą, arba yra tik miesto automobiliai, kuriais nesinori leistis į ilgesnę kelionę, arba tiesiog netenkina kitų poreikių. O tai, ko lietuvis norėtų, dažnai kainuoja gerokai daugiau“, – sako L. Boguševičius.

Situaciją gerina Lietuvos subsidijos perkantiems elektromobilius. Pavyzdžiui, pasirinkus elektra varomą „Kia e-Niro“ ir pasinaudojus valstybės teikiama 5000 eurų subsidija, šio automobilio kaina sumažėja iki 35 tūkst. eurų.

Visgi kalbėdamas, kada Lietuvoje įvyks elektromobilių lūžis, L.Boguševičius žvelgia iš sau artimos perspektyvos: „Mūsų įmonė skaičiuoja, kad pelnas iš elektromobilių prekybos turėtų būti jau po metų, jei nesiseks – po trejų.“

Automobilių pardavimo skelbimų portalo „Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras mano, kad Lietuvos elektromobilių rinka augs tolygiai ir persiorientuosime natūraliai.

„Tikėtis konkretaus lūžio tikriausiai nereikėtų. Paskutiniaisiais metais matyti, kad elektromobilių stipriai daugėja, tokia tendencija tikriausiai išliks ir ateityje, kol jie sudarys apčiuopiamą rinkos dalį“, – svarsto A.Mizeras.

Rinką išjudintų verslas

Svarstydamas, kas suteiktų didžiausią impulsą Lietuvos elektromobilių rinkai, L.Boguševičiaus žvilgsnis krypsta į valstybę ir verslą. Jo teigimu, jei valstybė suteiktų lengvatinį PVM tarifą įmonių įsigyjamiems elektromobiliams, jų skaičius mūsų šalyje išaugtų reikšmingai.

„Manau, jei valstybė rastų būdų, kaip elektromobilius padaryti patrauklesnius verslui, įvyktų didelis lūžis. Įmonės skaičiuoja paprastai – pagal savo autoparką ir išlaidas. Jei, pavyzdžiui, atsirastų PVM lengvata elektromobiliams, įmonės greitai apskaičiuotų, kiek joms atsieitų, ir jei pastebėtų, kad mažiau, tikriausiai būtų sunku spėti priimti užsakymus“, – įsitikinęs specialistas.

Jis priduria, kad įmonių automobilių parkų elektrifikacija darytų įtaką ir fiziniams asmenims.

„Ne paslaptis, kad darbuotojai įmonių automobiliais važinėja ir savaitgaliais, keliauja namo, todėl galėtų būti net savotiški elektromobilių ambasadoriai, nes dalintųsi patirtimi su kaimynais, draugais, giminėmis ir taip skleistų žinią, sudomintų“, – dar vieną perspektyvą įžvelgia L.Boguševičius.

Nori, bet linkę palaukti

Pirkėjų sprendimą rinktis elektromobilį veikia ne tik kaina, bet ir kiti veiksniai, pavyzdžiui, nuvažiuojamas atstumas arba infrastruktūra.

„Jeigu perkant automobilį galvojama apie ilgesnes keliones ar išvykas į gamtą, kaimo sodybas, tikriausiai bijoma dėl infrastruktūros. Klausimų kelia ir tai, ar priimtinu atstumu bus įkrovos stotelė, trūksta pasitikėjimo, ar ji veiks. Todėl, manyčiau, dėl to dalis vairuotojų abejoja ir bijo sėsti į elektromobilį“, – mano A.Mizeras.

Tačiau pastebima, kad formuojasi nauja vairuotojų grupė, kuri į elektromobilius žiūri palankiai ir norėtų juos vairuoti, tačiau planus atideda ateičiai.

„Yra vairuotojų, kurie galvoja apie elektromobilius, bet ne dabar ir kaip apie antrą automobilį. Pirktų, bet dar laukia, pavyzdžiui, mažesnės kainos. Gali būti, kad abejoja ir dėl infrastruktūros, ir elektromobilių galimybių, laukia šios srities progreso. Taučiau nori ir, tikėtina, elektromobilį pirks“, – prognozuoja A. Mizeras.

Tam tikrų baimių bei nuogąstavimų pastebi ir L. Boguševičius, tačiau jis įsitikinęs, kad daug ką keistų daugiau galimybių išbandyti elektromobilius: „Kai žmonės realiai išbando elektromobilį, daug baimių išgaruoja“.

Kai kurias baimes turėtų mažinti ir naujausi Lietuvos bei pasaulio rinkose laukiami elektromobiliai. Pavyzdžiui, „Tesla Model S“ ir „Model X“ viena įkrova galės įveikti apie 800 kilometrų atstumą, „Kia EV6“ – iki 570 km, panašiai žada ir „Hyundai Ioniq 5“.

Pasirinkimas galėtų būti didesnis

Elektromobiliai pasaulyje populiarėja, todėl gamintojai stengiasi tenkinti įvairių pirkėjų poreikius. Dėl to bei augančių ekologijos reikalavimų daugėja naujų modelių. Tačiau rinkos ekspertai mano, kad pasirinkimas galėtų būti dar didesnis, tai galbūt plėstų pirkėjų ratą.

„Šiuo metu dauguma masinių, ne „Premium“ klasės elektromobilių skirti važinėti mieste ir nepritaikyti ilgesnėms kelionėms. Kol kas trūksta didesnių, talpesnių ir kelionėms pritaikytų elektromobilių“, – pastebi A.Mizeras.

Tačiau situacija greitai keisis. Pavyzdžiui, šalia dabar parduodamo „Kia e-Niro“ salonuose netrukus pasirodys ant naujos, tik elektromobiliams skirtos platformos sukurtas bei Europos automobilizmo specialistų itin laukiamas „Kia EV6“. Naujienų šiemet žada ir „Hyundai“ bei „Nissan“, todėl tik elektra varomų pažangių modelių pasirinkimas didės ir vairuotojai galės išsirinkti tinkamiausią.

Kad pasirinkimas dar kiek ribotas, sutinka ir L. Boguševičius, tačiau jis pabrėžia, jog dabar rinkoje esantys elektromobiliai kokybiški ir komfortiški kaip įprasti automobiliai, todėl bent jau šiuo požiūriu klientų lūkesčiai turėtų būti patenkinti su kaupu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius