Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

KIA naujiena Detroito automobilių parodoje – agresyvus „GT4 Stinger“ konceptas

Atsigręždama į galingų, bet įperkamų sportinių automobilių šlovės dienas, „Kia Motors America“ (KMA) Detroito automobilių parodoje pristatė savo agresyviausią iš visų koncepcinį modelį „GT4 Stinger“, rašoma kompanijos pranešime spaudai.
„KIA GT4 Stinger“
„KIA GT4 Stinger“ / KIA nuotr.

Drauge su šio modelio pristatymu lankytojai gali pamatyti ir naują akį traukiančią „Kia“ prekinio ženklo dizaino kryptį. Koncepcinis modelis tiesiog išplečia automobilio ribas, pasitelkdamas galinių ratų pavarą, 2+2 tipo sėdynes ir demonstruodamas harmoniją kelyje ar lenktynių trasoje tarp vairuotojo ir mašinos. Nieko nuostabaus, kad laukinis „Kia“ kūdikis „GT4 Stinger“ yra pradėtas Kalifornijos dizaino komandos, kuri kūrė jo pirmtaką – koncepcinį modelį „Track‘ster“. Kaip ir „Track‘ster“, taip ir „GT4 Stinger“ turi storą odą. 

„Malonumas vairuoti buvo prioritetas, kuriant „GT4 Stinger“, – aiškino „Kia Design Center“ (KDCA) dizaino centro vyriausiasis dizaineris Tomas Kearnsas. 

„Tai 2+2 sportinis automobilis, kuris privers atsisukti tiek kelyje, tiek stovėdamas prie namų. Jis alsuoja paprastumu ir amžinybe. „GT4 Stinger“ nukelia atgal į tas dienas, kai automobilio vairavimas buvo intuityvi patirtis, nepaliesta elektronikos prietaisų“, – pridūrė jis.

KIA nuotr./„KIA GT4 Stinger“
KIA nuotr./„KIA GT4 Stinger“

Padrąsinta sėkmės „Pirelli World Challange“ žiedinėse lenktynėse, kuriose dalyvavo pora GTS klasės lenktyninių „Optima“ modelių, „Kia U.S.“ dizaino komanda „GT4 Stinger“ projektą kūrė galvodama apie svorio sumažinimą, funkcionalumą ir vairavimo malonumą. Kuriant šį koncepcinį modelį buvo vengiama „Grand Touring“ automobiliams būdingų prabangos elementų bei buvo bandoma sukurti ryšį tarp transporto priemonės ir vairuotojo. 

„Jeigu kas nors paklaustų, ar „Kia“ yra pajėgi, kad sukurtų tokį automobilį kaip „GT4 Stinger“, aš paprasčiausiai paprašyčiau atkreipti dėmesį į „Kia“ lenktynes ir pergales prieš kitus pasaulyje garsius prekinius ženklus“, – tvirtino T.Kearnsas. 

„Kia Racing“ komanda ir jos partneris „Kinetic Motorsports“ 2012 metais užvaldė JAV vykstančias „Grand-Am Continental Tire Sports Car Challenge Drivers“ ir „Team Championships“ varžybas su „Forte Koup“ modeliu, o dabar ruošia „Optima“ modelius su  turbokompresoriais trečiam „Pirelli World Challange“ sezonui. Praėjusiais metais „Manufacturer’s Championship“ varžybose „Kia“ užėmė antrąją vietą. 

KIA nuotr./„KIA GT4 Stinger“
KIA nuotr./„KIA GT4 Stinger“

Galia, savitvarda ir įrodytas pranašumas

Po žemu „GT4 Stinger“ variklio gaubtu slepiasi „Kia“ 2.0 litrų turbokompresorių turintis keturių cilindrų variklis su tiesiogine benzino įpurškimo  sistema (T-GDI), kuris gali pasigirti įspūdinga 315 AG galia. 

„Mūsų „Optima“ lenktynininkai naudojasi tokiais pat varikliais, kurie iš tiesų gali išvystyti daugiau nei 400 AG. Tad kodėl neturėtume ir savo koncepciniam modeliui suteiki tokios galios, kuri priverčia žmones atsisukti“, – svarsto T. Kearnsas. 

Galingam varikliui galios orkestre akomponuoja šešių pavarų mechaninė transmisija, sukanti galinius ratus, kurie „apauti“ 275/35 R20 „Pirelli P-Zero“ padangomis. Po priekiniais sparnais įsitaisiusios 235/35 R20 „Pirelli P-Zero“ padangos užtikrina stabilumą ir šoninį sukibimą. 20 colių aliuminio lydinio ratlankių su vienu centre įmontuotu varžtu konstrukcija išsiskiria anglies pluošto detalėmis, kurios garantuoja tvirtumą ir mažesnį svorį. Masyviuose ratuose įmontuoti „Brembo Gran Turismo“ dviejų dalių 15 colių skersmens perforuoti stabdžių diskai ir keturių stūmoklių stabdžių apkaba užtikrina didelę stabdymo galią. 

„Ignition Yellow“ geltonos spalvos „GT4 Stinger“ modelyje sumontuota nepriklausoma pakaba. Grėsmingos ir atkaklios figūros įspūdį šiam koncepciniam modeliui padeda sukurti trumpesnė nei „Forte“ sedano ratų bazė (2619 mm), 4310 mm ilgis, didesnis negu „Cadenza“ modelio plotis (1890 mm) ir nuožulni stogo linija, kuri yra beveik 2290 mm (1250 mm) žemesnė nei „Rio“ modelio. Koncepcinis modelis sveria 1306,4 kg, o svorio pasiskirstymas tarp ašių beveik idealus – 52:48. „GT4 Stinger“ taip pat turi aštresnį vairo mechanizmą, efektyviai reaguojantį į vairuotojo atliekamus manevrus ir užtikrinantį bekompromisę automobilio kontrolę. 

KIA nuotr./„KIA GT4 Stinger“
KIA nuotr./„KIA GT4 Stinger“

Dizaino paprastumas

„Kia“ dizaino kalbos, kurią nustatė „Kia Motors Corporation“ prezidentas ir vyriausiasis dizaineris Peteris Schreyeris, gerbėjai, žvelgdami į „GT4 Stinger“ modelį, greitai atpažins jos elementus.

„Mes suteikėme automobiliui „supakuotos“ konstrukcijos įspūdį. Kėbulo detalės buvo tarsi suformuotos aplink važiuoklę vietoj to, kad būtų tiesiog prie jos pritvirtintos“, – aiškino T.Kearnsas. 

Siluetas išduoda, kad tai paprastas, tačiau galingas automobilis. Naujausiams „Kia“ automobiliams būdingas elementas – radiatoriaus aušinimo grotelės įmontuotos labai žemai, kad užtikrintų maksimalų variklio aušinimą ir šalto oro įsiurbimą. Grotelių apvadas šviečia baltai ir turi juodą daugiasluoksnį „satin black“ kraštelį. Grotelių šonuose išsidėstę vertikalūs LED žibintai bei priekinių stabdžių aušinimo angos sukuria švarumo ir glotnumo įspūdį. 

KIA nuotr./„KIA GT4 Stinger“
KIA nuotr./„KIA GT4 Stinger“

Anglies pluošto oro aptakas, įmontuotas po buferiu, padeda „GT4 Stinger“ priekinėms padangoms tvirčiau „įsikibti“ į kelią. 

Ilgas variklio gaubtas švelniai pakilęs. Dvi chromo detalės paryškina ir pagyvina „Yellow sheet metal“ geltonos spalvos kėbulą. Variklio gaubtas lengvais iškilimais „apkabina“ priekinių ratų arkas, sukurdamas „raumeningo“ automobilio įspūdį. 
Permatomi priekiniai statramsčiai leidžia vairuotojui matyti vaizdą 270 laipsnių kampu. Atramose suformuotos angos ne tik sumažina automobilio svorį, bet ir pagerina matomumą. 

Atiduodant pagarbą ikona tapusiam „Soul“ modeliui, „greenhouse“ dizainas būdingas ir šiam modeliui. Jis suteikia automobiliui agresyvumo. „GT4 Stinger“ tarsi dėvi akinius nuo saulės“, – sako T.Kearnsas. Panašiai kaip ir „Soul“, taip ir „GT4 Stinger“ stogas, regis, nusileidžia nuo galinių statramsčių. Palei slenksčius sukonstruoti „satin black“ juodi apdailos akcentai su integruotais ortakiais, kurie nukreipia orą į galinius stabdžius. 

Pažvelgę į automobilio galą pastebėsite platėjantį kėbulą, slepiantį itin plačias, 275 mm pločio „Pirelli” padangas. Stiklinis bagažinės dangtis atsidaro plačiai, atidengdamas daiktams skirtą erdvę. LED žibintai sumontuoti juodoje fone virš dviejų išmetamųjų vamzdžių.

Modelio interjeras pasižymi paprastu ir praktišku dizainu. Patraukę aliuminio rankenėlę, suprasite, kad durys yra neįtikėtinai lengvos, tačiau karališkai plačios. Pravėrę jas galėsite įsitaisyti sportinio tipo odinėse sėdynėse. Automobilyje nėra kiliminės dangos – tik guminiai kilimėliai ir aliuminio pedalai. Priešais vairuotoją – tvirtas D raidės formos vairas ir LED žibintais apšviestas prietaisų skydelis su dideliu tachometru ir pavarų indikatoriumi. 

Siekiant atgaivinti nostalgiją seniems sportiniams automobiliams, vietoj vidinių durų rankenėlių įmontuotos raudonos juostelės. Tiesą sakant, „GT4 Stinger“ neturi net prabangios garso sistemos. „Audiosistema prasideda po variklio gaubtu, o garso kolonėlės yra išmetamieji vamzdžiai“, – paaiškino T.Kearnsas. Tikriems entuziastams „GT4 Stinger“  išmetamųjų vamzdžių „muzika“ tikrai glosto ausį. 

Nors kol kas nėra planų pradėti šio koncepcinio modelio serijinę gamybą, „Kia“ yra nusiteikusi gaminti transporto priemones, kurios yra labai panašios į sėkmingus koncepcinius modelius. Taigi, „GT4 Stinger“ turi daug šansų atgimti kaip serijinis modelis. Paklaustas, kam yra skirtas „GT4 Stinger“ automobilis, T.Kearnsas juokauja: „Tai automobilis, kuris pasižymi visiškai savanaudišku dizainu. Dizaino komanda yra tikri nutrūktgalviai ir entuziastai, taigi „GT4 Stinger“ yra tobulas automobilis būtent tokio tipo žmonėms“. 

VIDEO: „KIA GT4 Stinger“: 1 dalis
VIDEO: „KIA GT4 Stinger“: 2 dalis

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius