Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kiek Lietuvoje reikia uždirbti, norint vairuoti naują automobilį?

Naujų automobilių pardavėjai nuolat skelbia įvairias akcijas ką tik pagamintoms transporto priemonėms. Taip pat reklamuoja, kad už naują ekonominės klasės automobilį per mėnesį tenka mokėti tik 100 ar 150 eurų. Tačiau ar tikrai taip pigu yra džiaugtis nauju automobiliu ir už viską mokėti palyginti nedidelę sumą? Kiek reikia uždirbti, kad galėtumėte nevaržomai džiaugtis nenaudotu automobiliu?
Finansinis išprusimas
Finansinis išprusimas / 123rf.com

Darbo užmokestis

Statistikos departamentas kiekvieną metų ketvirtį pateikia vidutinio darbo užmokesčio Lietuvoje skaičius. Šie duomenys dažniausiai būna džiugūs, kadangi vidutinis atlyginimas po truputėlį kyla.

2016 metų IV ketvirtį dirbantieji Lietuvoje vidutiniškai uždirbo 636,9 eurų (suma, gauta į rankas). Prieš metus šis skaičius siekė 584,8 eurų. Didėjimo tendencija graži, bet ar tokios pajamos pakankamos, norint įsigyti naują automobilį?

Apklausa

Portalas 15min paklausė skaitytojų – kiek reikia uždirbti per mėnesį, kad galėtumėte vairuoti naują automobilį? Optimistiškų atsakymų nedaug – beveik pusė visų balsavusių teigia, kad reiktų uždirbti bent 2000 eurų per mėnesį. O tai – gana toli nuo 636,9 Eur vidurkio.

Tokį atsakymą pateikė 46 procentai balsavusiųjų. 3123 skaitytojai (33 proc. balsavusiųjų) teigia, kad reikia uždirbti nuo 1500 iki 2000 eurų, 18 proc. pasisakė, kad naują automobilį pasirinktų tada, jei uždirbtų nuo 1000 iki 1500, o atitinkamai 1 ir 2 procentai balsavusių teigia, kad jiems užtektų uždirbti 500 ir nuo 500 iki 1000 eurų per mėnesį. Iš viso apklausoje dalyvavo beveik 10 tūkst. skaitytojų.

Ką sako bankininkai

SEB banko Lizingo departamento direktorius Saulius Mickus teigia, kad kiekvieno žmogaus situacija yra individuali ir nėra vieno atsakymo, kokios turėtų būti pajamos.

Uždirbant 400 eurų ir turint 1000 eurų savų lėšų pradiniam įnašui, klientui galima skolinti 6000 – 7000 eurų automobiliui įsigyti.

Jis teigia, kad pasiskolinti pinigų automobiliui gali ne jaunesnis kaip 18 metų asmuo, kuris gauna nuolatines pajamas ir bendra jo mėnesio įmokų, mokamų įvairioms kredito įstaigoms, suma neviršija 40 proc. jo mėnesio pajamų.

„Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento srities vadovas Justinas Dedela teigia, kad klientas turėtų uždirbti bent 400 eurų per mėnesį, atskaičius mokesčius.

„Jei asmuo uždirba būtent tiek, jis turėtų savo lėšomis padengti 10 proc. lizinguojamo automobilio kainos. Uždirbant 400 eurų ir turint 1000 eurų savų lėšų pradiniam įnašui, klientui galima skolinti 6000 – 7000 eurų automobiliui įsigyti.

„Swedbank“ nuotr./Justinias Dedela
„Swedbank“ nuotr./Justinias Dedela

Palyginimui, jeigu kliento grynosios pajamos yra daugiau nei 600 Eur/mėn., jis jau galėtų lizingu pirkti automobilį, kurio kaina yra apie 12000 – 13000 eurų. Reikia nepamiršti, kad jei klientas yra vedęs/ištekėjusi, bankas privalo įvertinti abu sutuoktinius, jų pajamas ir įsipareigojimus. Žinoma, tokiu atveju yra vertinamos bendros šeimos pajamos ir kiti finansiniai įsipareigojimai“.

Specialistas taip pat atskleidžia, kad 2016 m. vidutinės šeimos ar vieno kliento, kuris įsigijo automobilį „Swedbank“ lizinge, pajamos buvo apie 1500 Eur/mėn., atskaičius mokesčius. Vidutinė mokama lizingo įmoka tada siekia apie 230 Eur/mėn.

Taigi pabandykime panagrinėti labai optimistišką scenarijų – jūs uždirbate vidutinę algą Lietuvoje ir galite sau leisti 40 proc. sumos atiduoti lizingui už naują automobilį. 40 procentų beveik nuo 637 eurų yra 254 eurai. Tai visai nemaži pinigai, kuriuos vargu ar kas nors atiduotų lizingui. Tad jeigu galimybės leidžia, iš ko galite rinktis?

Naujų automobilių rinkoje yra labai daug, tad lyginti visų jų kainas būtų šiek tiek nelogiška.

Perkamiausi automobiliai

SEB banko Lizingo departamento direktorius Saulius Mickus teigia, kad jo atstovaujamo banko klientai iš naujų automobilių dažniausiai renkasi „Kia Sportage“, „Nissan Qashqai“ ir „Opel Mokka“ automobilius. „Regitros“ turimi duomenys rodo, kad, be šių automobilių, populiarūs yra „Volkswagen Passat“ ir „Škoda Octavia“ (be geriausiai perkamo „Fiat 500“, kurių dauguma yra reeksportuojami).

Vytauto Pilkausko nuotr./„KIA Sportage“
Vytauto Pilkausko nuotr./„KIA Sportage“

Palyginkime, kiek kainuoja nupirkti ir išlaikyti vieną iš šių populiarių automobilių (lentelė pateikiama žemiau*). Turėkite mintyje tai, kad lyginame tik bazinės komplektacijos automobilius su benzininiais ir dyzeliniais varikliais.

„Volkswagen Passat“ „Nissan Qashqai“ „Kia Sportage“ „Škoda Octavia“
Automobilio kaina, Eur 20 799 (1.4 TSI, benzinas) 25 183 (1.6 TDI, dyzelinas) 17 690 (DIG-T 115, benzininis) 20 290 (DCI 110, dyzelinas) 17 990 (GDI 132, benzinas) 19 990 (VGT 115, dyzelinas) 14 208 (1,4 TSI, benzinas) 19 162 (1,6 TDI, dyzelinas)
Pradinis įnašas, 15 proc. automobilio kainos, Eur 3120 3777 2653 3043,5 2698,5 2998.5 2131,2 2874,3
Mėnesinė įmoka (taikant 15 proc. pradinį įnašą), Eur (5 metams*) 311,81 377,55 250 287 292 323 254* 334*
Garantinių aptarnavimų kaina, Eur 1127,44 (4 aptarnavimai, 120 000 km) 1018,32 (4 aptarnavimai, 120 000 km) 910 (5 aptarnavimai, 100 000 km) 1390 (5 aptarnavimai, 150 000 km) 852 (4 aptarnavimai, 120 000 km) 1240 (4 aptarnavimai, 120 000 km) 1192 (4 aptarnavimai, 120 000 km) 1146 (4 aptarnavimai, 120 000 km)

*Lizingo kainos nurodytos apytikslės, be likutinės vertės.
** „Škoda Octavia“ lizingo trukmė – 4 metai.

TAIP PAT SKAITYKITE: Lyderis, kurio gatvėse nematyti: kodėl iš Lietuvos dingsta nauji „Fiat 500“?

Lentelėje pateikti duomenys rodo, kad teoriškai naują automobilį įsigyti uždirbant vidutinį atlyginimą tikrai galima.

Tačiau turite nepamiršti, kad, mokant mažiau per mėnesį, daugiau teks susimokėti po kelerių metų (jeigu renkatės lizingą su likutine verte). Verta turėti mintyje ir tai, kad prieš perkant automobilį reikia turėti kelis tūkstančius pradiniam įnašui ir dar papildomai kainuoja transporto priemonės aptarnavimas.

15min / Dainiaus Cuberos/Šeimyninių automobilių bandymai – „Volkswagen Tiguan“, „Škoda Kodiaq“ ir „Seat Ateca“
15min / Dainiaus Cuberos/Šeimyninių automobilių bandymai – „Volkswagen Tiguan“, „Škoda Kodiaq“ ir „Seat Ateca“

Lizinguojamų automobilių skaičius auga

Saulius Mickus taip pat pabrėžia, kad lizingu automobilius įsigyja vis daugiau žmonių. Vien jo atstovaujamo banko klientai pernai įsigijo automobilių beveik už 27 mln. eurų, o tai yra trečdaliu daugiau negu 2015 metais.

„SEB banko duomenys rodo, kad privatūs asmenys lizingu perka vis brangesnius apynaujus automobilius: pernai už naudotą automobilį vidutiniškai mokėjo 16 tūkst. eurų, už naują – 24 tūkst.“, – teigia Saulius Mickus.

Tai patvirtina ir „Swedbank“ atstovas Justinas Dedela. Jis taip pat priduria, kad jo atstovaujamo banko klientai dažniausiai skolindavosi „Škoda“ automobiliams įsigyti (20 proc.). 12 procentų pirko naujus „Kia“, 11 procentų rinkosi „Nissan“.

16 procentų klientų rinkosi naudotus „Volkswagen“ markės automobilius, 11 procentų „Toyota“, o 9 procentai pirko naudotus „Audi“ automobilius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius