-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kinai pagamino automobilį, vertą būti pavadintam automobiliu – „Qoros 3“

Kinai stebina. Dar prieš dešimt metų jie kiekvienoje automobilių parodoje tarsi bitės korį apspisdavo kiekvieną vakarietišką automobilį ir jį fotografuodavo. Ratus, pakabos konstrukciją, variklio elementus ir net tokias dalis kaip daiktadėžės vidus. Šiandien tokių egzempliorių su „muilinėmis“ irgi netrūksta, tačiau europietiškų ir japoniškų automobilių kopijavimas išėjo į naudą.
Kiniškas įrodymas, kad čia gali būti kuriami geri automobiliai: „Qoros 3“
Kiniškas įrodymas, kad čia gali būti kuriami geri automobiliai: „Qoros 3“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kartais pasirodo vienas kitas žmogiškai atrodantis kiniškas automobilis, o Ženevoje visu gražumu spindi „Qoros 3“. Paprastas pavadinimas, paprasta išorė, o įsėdus į vidų neapima jausmas pakliuvus į sovietinį žigulį. Po įvairias parodas šis automobilis tampomas jau antrus metus, šis modelis rengiasi debiutui Europoje dar šiais metais.

„Qoros 3“ sedano išorėje galima rasti daug elementų, panašių į naudojamus kituose automobiliuose – BMW 3, SAAB 9-5 ar „Volkswagen Jetta“. Viduje taip pat netrūksta detalių, tarsi pasiskolintų iš kitų automobilių, tačiau tai nėra blogai. Kopijuoti gerą produktą gal ir nėra pats etiškiausias dalykas pasaulyje, bet tai vis tiek geriau nei nuo nulio kurti eilinį tik kinams suvirškinamą metalo gabalą.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Kiniškas įrodymas, kad čia gali būti kuriami geri automobiliai: „Qoros 3“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Kiniškas įrodymas, kad čia gali būti kuriami geri automobiliai: „Qoros 3“

Kas keisčiausia, kad „Qoros“ ruošiasi pardavinėti šį automobilį Europoje. Pradžia – šių metų antroje pusėje. Lietuvoje galime sulaukti kiniškų automobilių atstovybės? Gali būti visai progresyvi verslo idėja. 

Nors ir sugebėjo nukopijuoti keletą išorės detalių, su varikliais „Qoros“ sekėsi prasčiau. „Qoros 3“ bus siūlomas su trimis jėgainėmis – 1,6 l benzininis variklis turės 126 AG ir 155 Nm, o tas pats variklis su prikabinta turbina išvystys 156 AG ir 210 Nm. Tokie skaičiai būtų visai neblogi europiniam gamintojui praėjusio dešimtmečio pradžioje, tačiau dauguma jau pamiršo atmosferinius variklius, o iš turbininių sugeba išspausti kur kas daugiau galios.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Kiniškas įrodymas, kad čia gali būti kuriami geri automobiliai: „Qoros 3“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Kiniškas įrodymas, kad čia gali būti kuriami geri automobiliai: „Qoros 3“

Trečioji „Qoros 3“ jėgainė – hibridinė. 1,2 l trijų cilindrų priekinius ratus varantis variklis sukergtas su elektriniu, kuris gali varyti galinius ratus. Automobilis taip pat turės kelis važiavimo režimus – vien benzinu, vien elektra ar kombinuojant abi kuro rūšis. 

Nėra skelbiamas šio automobilio svoris, tačiau 4,6 m ilgio griežtus Europos saugumo reikalavimus atitinkantis sedanas/hečbekas neturėtų sverti mažiau pusantros tonos. Kaip tokį svorį vilks kiniškas 126 AG benzininis varikliukas, spėlioti nedrįstame.

Beje, „Qoros“ nėra tik kiniškas koncernas. Nemaža dalis gamintojo akcijų priklauso Izraeliui, tad debiutui Europoje besirengiantis „Qoros 3“ – pusiau kiniškas, pusiau izraelietiškas automobilis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius