Kaip žinia, Kinijoje automobilius gamina ne viena ir ne dvi gamyklos. Dauguma jų priklauso Kinijos kapitalo bendrovėms, kelios – europiečių ar amerikiečių ir kinų susivienijimams. Šioms gamykloms piešiama šviesi ateitis, kuri, rodos, bus dar šviesesnė po to, kai vyriausybė įgyvendins planus apmokestinti importuotus automobilius.
Paimkime „Subaru“. Šiuo metu Kinijai „Subaru“ markės automobiliai gaminami ten pat, kur ir visoms kitoms rinkoms – Japonijoje. Vadinasi, kai įsigalios įstatymai šie japoniški automobiliai pabrangs. Arba, kompanija mokesčius prisiims savo pelno sąskaita.
Mokesčiai automobiliams virš 2,5 litro ir su lipduku „Made in USA“
Taigi, „Subaru“ Kinijoje statys gamyklą. Tam, kad galėtų gaminti automobilius pigiau, gaminti juos paprastesnius ir, svarbiausia, išvengti brangių transportavimo ir mokestinių kaštų. Tai – Kinijos vyriausybei labai patinkanti strategija.
Bet štai visiems kitiems gamintojams, kurie neturi planų (ar pinigų) Kinijoje statyti gamyklas, ateina sunkesnis metas. Pirmi kentės – amerikiečiai.
Mat pirmasis įstatymas apmokestins automobilius pagamintus būtent JAV, kurių variklių tūris didesnis, nei 2,5 litro. Labiausiai nuo to nukentės didysis Detroito trejetukas („Chysler“, „General Motors“ ir „Ford“). Tačiau ne tik jie. Tarkime, bus apmokestintas JAV gaminamas ML klasės „Mercedes-Benz“.
Tai – tik pirmasis žingsnis. Tikėtina, kad metams bėgant reikalavimai mažės, apmokestinamų variklių tūris mažės, o geografija plėsis – JAV, tada Europa, tada Australija ir t.t.