Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Klasika itališkai: šeimyninio ir sportinio automobilio mišinys „Lancia Fulvia“

Itališko dizaino linijos, triumfas ralio trasose visame pasaulyje ir pietietiškas noras niekada nesustoti – dėl visų šių savybių „Lancia Fulvia“ klasikos mėgėjai iškėlė į padanges.
„Lancia Fulvia“
„Lancia Fulvia“ / „Lancia“ nuotr.

„Lancia Fulvia“ buvo sukurta tam, kad tarp gamintojo automobilių pakeistų jau senstančią „Appia“. Nepaisant fakto, kad abu automobiliai dalijosi daugeliu detalių, „Fulvia“ varantieji ratai šį kartą buvo perkelti į priekį.

Pirmasis variklis, kurį gavo naujoji „Fulvia“, buvo nedidukas 1,1 litro darbinio tūrio benzininis motoras, generuojantis 58 AG. Įdomus faktas: jis buvo V4 formos. Motoras nebuvo galingas, tad pirmosios „Fulvia“ negalėjo pasigirti sportiškumu, nes jos nebuvo kurtos lenktynių trasoms. Tai buvo šeimos automobilis, ir 1963 metais, kai pirmieji modeliai pradėjo riedėti gatvėmis, nusipirkti buvo galima tik ketverių durų „Fulvia“ sedaną.

Viskas apsivertė aukštyn kojomis, kai „Lancia“ nusprendė grįžti į lenktynių trasas po to, kai 1955 metais pasitraukė iš „Formulės-1“ varžybų. Šį kartą „Lancia“ savo dėmesį sutelkė tik į vieną automobilių sporto šaką – ralį. 1965 metais „Fulvia“ jau su nauju 1,3 litro benzininiu varikliu, generuojančiu 101 AG, patobulinta pakaba, lengvesniu kėbulu ir naujais stabdžiais išriedėjo į trasas ir savo debiuto metu – Korsikos ralyje – užėmė 8 vietą.

„Lancia“ nuotr./„Lancia Fulvia“
„Lancia“ nuotr./„Lancia Fulvia“

Tačiau aukščiau ir arčiau prizinių vietų „Fulvia“ nesisekė kopti, nes 1,3 litro variklis buvo pasiekęs savo limitą, tad 1967 metais buvo sumontuotas visiškai naujas 1,6 litro darbinio tūrio variklis, jau pasiekiantis 115 AG. Tas nedidelis galios priedas leido „Fulvia“ 1972 metais laimėti Tarptautinį gamintojų ralio čempionatą, kuris po metų tapo mums gerai žinomu Pasaulio ralio čempionatu.

Visgi tai buvo vienintelė „Fulvia“ didžioji pergalė. 1973 metais naujajame Pasaulio ralio čempionate „Fulvia“ nieko nepelnė – lenktynių trasose pradėjo aiškėti, kad šis modelis sensta, bet „Lancia“ neketino vėluoti – 1974 metais čempionate „Fulvia“ pakeitė legendinė „Lancia Stratos“ ir dėl keliuose pirmuose etapuose iškovotų „Fulvia“ taškų „Lancia“ laimėjo antrąjį Pasaulio ralio čempionatą. „Fulvia“ užsitikrino sau vardą.

Ralio specifikacijas atitinkantys „Fulvia“ modeliai publikai buvo pradėti pardavinėti 1967 metais su mažesniu varikliu ir 1969 metais su didesniu varikliu. Iš viso „Fulvia“ automobilių „Lancia“ pagamino apie 175 tūkst. vienetų, tačiau naudotojams ralio specifikacijų turinčių „Fulvia“ buvo pasiūlyta maždaug 2 tūkst. vienetų.

Toks skirtumas tarp paprastų ir ralio „Fulvia“ modelių sukuria kainų skirtumą, tad norint turėti tikrąja ralio dvasia alsuojančią „Fulvia“ gali tekti pakloti maždaug apie 15 tūkst. eurų, bet už tokią sumą verta savo garaže turėti ralio šlovės ragavusį ir itališku dizainu alsuojantį sportinį automobilį.

„Lancia Fulvia Rallye 1600 HF“

Kaina

Apie 15 000 Eur

Maks. greitis

171 km/val.

0–100 km/val.

9,9 sek.

Svoris

900 kg

Variklis

4 cil. benzininis, 1 584 cm2

Sukimo mom.

153 Nm esant 4 500 aps./min.

Galia

115 AG esant 6 200 aps./min.

Degalų sąn.

Vidutiniškai 10,8 l

Pavarų dėžė

Mechaninė, 5 laipsnių

Varantieji ratai

Priekiniai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius