Dabar populiaru
Publikuota: 2019 vasario 20d. 06:39

Kodėl po ES ir Japonijos susitarimo nepinga japoniški automobiliai?

Toyota Camry 15min tema
Toyota nuotr. / Toyota Camry

15min jau rašė apie istorinį dokumentą – ES ir Japonijos susitarimą, kuris pramintas „cars and cheese deal“ (automobilių ir sūrio sandoriu). Vasario 1 d. įsigaliojusioje (pernai pasirašytoje) ES ir Japonijos laisvos prekybos sutartyje numatyta, kad importo mokestis, iki šiol taikytas japoniškiems automobiliams, per 7 metus nuo 10 proc. sumažės iki 0. Tas pats turi nutikti ir europietiškiems maisto produktams, eksportuojamiems į Tekančios saulės šalį.

15min domėjosi, kada Lietuvoje pradės pigti japoniški automobiliai. Ir ar apskritai pradės? Juk labai dažnai rinkos kainą lemia ne tik kaštai, bet ir rinkos santykiai bei konkurencija.

Naujosios „Toyota Corolla“ pristatyme šiuo klausimu kreipėmės į importuotojo AS „Toyota Baltic“ atstovus (šis Japonijos gamintojas užima didžiausią rinkos dalį). Gal naujoji „Corolla“ bus 10 proc. pigesnė už senesnį modelį?

Tačiau atstovai iš esmės neturėjo ką komentuoti: kol kas kainos tikrai nesikeis. O jei ir keistųsi, tai lemtų konkurentų žingsniai. Nes kainodara – labai kompleksinis procesas.

Be to, Japonijoje gaminami vos keli „Toyota“ modeliai: RAV4, „Land Cruiser“ ir „Prius“. Visi kiti – D.Britanijoje, Turkijoje ir t.t.

„Brexit“ pasekmės: o gal pabrangs?

Tačiau yra ir kita medalio pusė. Didžiajai Britanijai palikus Europos Sąjungą, Anglijoje gaminami japoniški automobiliai įgis visai kitą statusą. Jiems juk turėtų būti taikomas minėtas 10 proc. importo mokestis, nes D.Britanija ekonomine prasme taps tuo, kuo iki šiol buvo Japonija.

Tačiau, pasak AS „Toyota Baltics“ atstovo Kaupo Ollek'o, čia ir vėl galios tie patys ekonomikos dėsniai. Automobiliai, pagaminti anapus Lamanšo, pirkėjui brangti neturėtų. Antraip jie praras konkurencingumą.

Taigi ir vėl galutinę kainą lemia ne mokesčiai, o kiti faktoriai.

V.Milius: niekas piginti automobilių nesiruošia

Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Vitoldas Milius jau spėjo šį klausimą aptarti su japoniškų automobilių pardavėjais. Pasak V.Miliaus, kai kuriems iš jų ši sutartis buvo naujovė, jie net teiravosi, ar tikrai ji galioja ir automobiliams.

„Lietuvos žurnalistų autoklubo“ archyvo nuotr./Vitoldas Milius
„Lietuvos žurnalistų autoklubo“ archyvo nuotr./Vitoldas Milius

„Įsigaliojus muitų mažinimo susitarimui, japoniškų automobilių atstovai Lietuvoje tvirtina, kad beveik nė viena Lietuvos įmonė tiesiogiai iš Japonijos automobilių neimportuoja. Todėl jie mokesčių mažinti neturi iš ko“, – apibendrino V.Milius.

Pavyzdys galėtų būti populiariausias japoniškas automobilis – „Toyota“. Netgi AS „Toyota Baltic“, iš kurios automobilius perka „Mototoja“, „Tokvila“ ir kitos atstovybės, šiame kainų mažinimo žaidime negali dalyvauti.

Nes automobilius iš Japonijos pirmiausiai importuoja „Toyota Europe“, kuri jau paskirsto kvotas ir formuoja kainodarą įvairiems regioniniams atstovams.

Taigi Estijos kompanija, importuojanti „Toyota“ į Baltijos šalis, sąskaitą už automobilius gauna ne iš Japonijos, o iš Belgijos. Todėl kol kas nė vienas atstovas Lietuvoje, anot V.Miliaus, nieko konkretaus apie mažesnes automobilių kainas negali pasakyti. Ir, ko gero, negalės.

Importo mokesčiai mažės laipsniškai

Tiesa, importo mokestis nuo 10 proc. iki 0 proc., pasak. V.Miliaus, palaipsniui tikrai mažės. Tarkime, iš pradžių apibrėžtam laikui 1,2 proc., o paskui ir dar daugiau.

Tačiau tai jau bus ne galutinių pardavėjų diskusijų objektas, o labiau didžiųjų žaidėjų – importuotojų. O jie su sutaupytu skirtumu gali elgtis kaip tinkami.

„Galima tik numanyti, kad pinigai, kurie bus sutaupyti (nesumokėti) muito pavidalu, bus importuotojų skiriami verslui vystyti, tarkime reklamai, marketingui, prekės ženklo žinomumui didinti“, – sako V.Milius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

RESTA 2019

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas