Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl šitas BMW panašesnis į „Maserati“, nei į bavarišką žvėriuką?

Automobilių gamintojai dažnai naudoja tuos pačius dizaino elementus, kurie jiems padeda išsiskirti. Unikali dizaino kalba su laiku keičiasi ir kartais skirtingų kartų automobiliai yra visiškai nepanašūs vieni į kitus. Tačiau tai nėra tokia istorija – kodėl šis 1967-1968 metais gamintas automobilis su BMW logotipu ir grotelėmis nė kiek neprimena kitų tuometinių BMW automobilių?
BMW 1600 GT – iš esmės, tai tas pats Glas. (Abehn, Wikimedia)
BMW 1600 GT – iš esmės, tai tas pats Glas. (Abehn, Wikimedia)

Iš tikrųjų, į šį klausimą būtų galima atsakyti labai paprastai – nes šį automobilį sukūrė ne BMW. BMW dizaino kalba, žinoma, per kelius dešimtmečius stipriai keitėsi, tačiau išliko lengvai atpažįstama. Štai kaip atrodė septintojo dešimtmečio BMW:

Tai kokį automobilį matome viršuje? Tai – „Glas GT“.

Vokiečių automobilių gamintojas „Glas“: kuo jis susijęs su BMW?

Vokiečių automobilių gamintojas „Glas“ buvo įkurtas 1883 metais, tačiau iš pradžių gamino tik žemės ūkio techniką, vėliau – siuvimo mašinas. Po Antrojo pasaulinio karo „Glas“ ėmėsi mažų ekonomiškų automobilių gamybos. Labiausiai kompaniją išgarsino „Goggomobil“ – maži automobiliai, gaminti iki pat kompanijos istorijos pabaigos 1966 metais.

1964 metais „Glas“ kompanija nustebino ne vieną, kai pristatė italų dizainerio Pietro Frua sukurtą 1300GT. Šis sportiškas ir labai lengvas kupė (arba kabrioletas) turėjo 1,3 litrų variklį, išvystantį 55 kW galią, kuris jam leido pasiekti maksimalų 170 km/val. greitį. Jau 1965 metais 1300GT galia pakilo iki 62,5 kW, o didesni ratai leido pasiekti 175 km/val. greitį. „Glas“ planavo, kad 1300GT konkuruos su britiškais sportiniais automobiliais ir turės daug pranašumų, įskaitant vokišką surinkimo kokybę ir itališką kėbulą.

Pardavimai nebuvo tokie geri, kaip „Glas“ tikėjosi, todėl 1965 metais buvo pristatytas 1700GT modelis – tas pats automobilis, bet su 1,7 l 74 kW varikliu ir 185 km/val. maksimaliu greičiu.

Galiausiai, 1966 metais „Glas“ pristatė 2600GT – automobilį su 2,6 l V8 varikliu. Tai buvo visiškai kitaip atrodantis automobilis, sukurtas ant tos pačios 1700GT bazės. 2600GT turėjo tapti prabangiu GT klasės automobiliu ir šįkart „Glas“ ketino konkuruoti su italais. Vietoje to, brangus 2600GT projektas galutinai sužlugdė „Glas“ kompaniją ir ji buvo parduota BMW.

BMW įsigijo „Glas“

Ir taip prieiname prie straipsnio viršuje matyto automobilio. Kai BMW įsigijo „Glas“ kompaniją, buvo nuspręsta visiškai atsisakyti pasenusių mikroautomobilių, bet toliau gaminti GT automobilį, tačiau jam panaudoti daugiau standartinių BMW dalių. 1300GT gavo BMW 1,6 litrų 77 kW variklį ir galinę važiuoklę ir tapo BMW 1600 GT.

Tačiau 2600GT gavo 3 litrų variklį, kurį išvystė patys Glas inžinieriai, ir tapo 3000GT. Nors dizainas liko nepakitęs, dabar šie automobiliai buvo papuošti BMW grotelėmis ir logotipais.

Taip tie „Glas“ modeliai virto BMW gamos keistuoliais. Itališkas dizainas (ir Italijoje pagaminti kėbulai), „Glas“ salonas bei priekinė važiuoklė ir BMW variklis, galinė važiuoklė bei grotelės su logotipais – tikrai keistas receptas. BMW 1600 GT atrodė keistai, o 3000 GT – dar keisčiau.

Taip yra dėl to, kad „Glas 2600 GT“ buvo pravardžiuojamas „Glaserati“, nes buvo labai panašus į tuometinius „Maserati“ automobilius, irgi kurtus Frua dizaino namuose. Taigi, kai „Glas 2600 GT“ virto BMW 3000 GT, šis automobilis tapo BMW, kuris iš tikrųjų yra „Glas“, kuris buvo panašus į „Maserati“. Kita vertus, 118 kW galią išvystantis variklis, kuris iš esmės buvo sudvigubintas 1,5 litrų agregatas su trim karbiuratoriais, sukūrė neblogą GT automobilį.

Šis keistas BMW laikotarpis buvo užbaigtas 1968 metais, kai BMW sukūrė savo 2500 CS ir galutinai nutraukė Glas egzistavimą. 2500 CS jau buvo lengvai atpažįstamas BMW ir tai yra geras pavyzdys, kokia svarbi markėms yra dizaino kalba.

Tie „Glas“ BMW automobiliai dabar yra pakankamai reti. Tik apie 389 3000 GT vienetai buvo pagaminti (ir 277 tikrų „Glas 2600GT“). BMW logotipą nešiojo ir 1259 1600 GT automobiliai – palyginimui, „Glas“ pagamino 5376 GT automobilius su savo logotipu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius