Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokį automobilį rinktis: 4x4 ar 4x2?

Šiandien renkantis lengvąjį automobilį vienas iš esminių klausimų: pirkti su visais varomaisiais ratais ar tik dviem? Ypač kai populiarumo viršūnėje ir tikri, ir tik miesto klasės visureigiai. Norėdami atsakyti į šį klausimą panagrinėkime 4x4 ir 4x2 automobilių pliusus ir minusus.
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara / Partnerio nuotr.

Svoris ir degalai

Pradėkime nuo lengvai įvertinamų ir palyginamų skaičių. Jei palyginsime tuos pačius modelius su 2 ir su visais 4 varomaisiais ratais, charakteristikose pirmiausia pamatysime, kad skiriasi tuščio automobilio masė.

Dėl papildomos transmisijos įrangos ir kitų komponentų 4x4 automobiliai sunkesni. Pavyzdžiui, konkurse Lietuvos „Metų automobilis 2020“ dalyvavusio japonų gamintojo „Suzuki“ tik priekiniais ratais varomo modelio „Vitara“ tuščio automobilio masė yra apie 1 100 kg, o su keturiais varomaisiais ratais – apie 100 kg didesnė. Beje, šiame konkurse dalyvavę panašaus dydžio SUV „Volkswagen T-Cross“ ir jo „pusbrolis“ „Škoda Kamiq“ parduodami tik su priekiniais varomaisiais ratais.

Partnerio nuotr./Suzuki Vitara
Partnerio nuotr./Suzuki Vitara

Suprantama, kad didesnis svoris ir 4x4 transmisija degina daugiau degalų – tai deklaruoja ir automobilių gamintojai. Tačiau naujų automobilių ne tiek daug, kiek klaidingai galvoja nemaža dalis automobilių pirkėjų. Priklausomai nuo variklio galingumo ir automobilio dydžio, 4x4 automobilio degalų sąnaudos, palyginti su 4x2, gali būti didesnės apie 1–2 l/100 km., tačiau jau minėto „Suzuki Vitara“ gamintojas nurodo, kad 4x4 versija su automatine pavarų dėže degalų vartoja vos 0,6 l daugiau (vidutiniškai pagal WLTP standartą.) nei analogiškas 4x2. Taip yra todėl, kad automobilis nėra nuolat varomas visų keturių ratų – galiniai įsijungia automatiškai, kai to „reikia“ arba, kai vairuotojas pats užsimano įsijungti, pvz., „sniego“ režimą.

Nors reikia pripažinti, kad galutinės degalų sąnaudos labai priklauso nuo vairuotojo ir kelio sąlygų. Esu praktiškai įrodęs, kad net su dideliu tikru visureigiu galima važiuoti ypatingai taupiai: bandydamas didįjį rėminį korėjietišką visureigį „SsangYong Rexton“ su automatine pavarų dėže ir greitkeliais, užmiesčio keliais bei laukais nuvažiavęs daugiau kaip 500 km sudeginau 8,6 l/100 km dyzelino. Tai mažiau nei deklaruoja gamintojas. Tiesa, laikiausi eismo taisyklių reglamentuojamo greičio ir be proto „nespaudžiau“. Beje, „Rexton“ mažesniajam broliui naujutėliui „Korando“ 4x4 su automatine pavarų dėže ir benzininiu varikliu (!) deklaruojama dar mažiau – tik 8,3 l/100 km vidutiniškai pagal WLTP.

Partnerio nuotr./SsangYong Korando
Partnerio nuotr./SsangYong Korando

Tačiau yra ir dar daugiau įspūdingų rezultatų šioje srityje – keliaujant Lietuvoje su nedideliu „Suzuki Swift 4x4 Hybrid“ (jo ilgis 3 840 mm) vidutinės benzino sąnaudos, laikantis eismo taisyklių ir greitį viršijant tik lenkimo metu, sudarė 4,8 l/100 km. Beje, tai vienas iš taupiausių mano vairuotų benzininių automobilių su 4x4 pavara.

Galimybės ir saugumas

Kai už lango žiema ar lietingas oras, o taip pat tenka važiuoti bekele ar prastu keliu, 4x4 automobilis neginčijamai įrodo savo privalumus. Tokio automobilio pravažumas per sniegą ir bekele nepalyginamai geresnis, nei tik varomo priekiniais ar ypač galiniais ratais. Šiuolaikiniai 4x4 automobiliai paprastai dar aprūpinti įvairia protinga įranga, kuri padeda vairuotojui, kai ratų sukibimas su keliu prastėja ar automobilis ima slysti. Taigi, jei saugumas yra prioritetas, o dėl to net neverta ginčytis, 4x4 automobilis vienareikšmiškai laimi.

Jei važinėjate tik miesto gatvėmis, dviem ratais varomas automobilis jūsų poreikius gali visiškai patenkinti. Tačiau su visais ratais varomu automobiliu jausitės labiau užtikrinti, ypač jei pakeliui „sutiksite“ apledėjusį kelią ir juo teks įveikti įkalnę ar nuokalnę.

Ir ypač keturiais varomais ratais automobilis pravers tuomet, kai reikia didesnės traukos jėgos. Konkurse Lietuvos „Metų automobilis 2020“ dalyvavęs C segmento modernus visureigis „SsangYong Korando“ (ilgis 4 450 mm) gali vilkti net 2 tonas sveriančią priekabą, o jo didesnis giminaitis „Rexton“ – net 3-jų tonų.

Kaina ir jausmai

Logiška pasiteirauti, kiek kainuoja įsigyti didesnį saugumą ir galimybes. Jei palyginsime to pačio modelio analogiškos komplektacijos automobilius, vidutiniškai visais ratais varomas variantas kainuos apie 1 000–3 000 Eur brangiau.

Pavyzdžiui, pernai prestižiškiausiuose apdovanojimuose „Pasaulio metų automobilis“ (World Car Awards) tarp trijų prizininkų ypač konkurencingoje kategorijoje „Pasaulio miesto automobilis“ (World Urban Car) patekusio „Swift“ (automobilių ilgis iki 4 m) 4x4 kaina yra apie 15 000 Eur („Dualjet 4WD GLX 5MT Hybrid“) ir už 4x2 didesnė vos 1 000 Eur. Užpernai šioje kategorijoje puikavęsis mažylis „Suzuki Ignis“ 4x4 už 4x2 irgi brangesnis tik 1 000 Eur. Tačiau taip pat žinotina, kad 4x4 automobilio kaina po kelerių metų, kai norėsite parduoti, taip pat bus didesnė nei varomo dviem ratais.

Partnerio nuotr./Suzuki Swift
Partnerio nuotr./Suzuki Swift

Visais ratais varomo automobilio, kadangi turi daugiau mazgų ir agregatų, taip pat gali būti brangesnis techninis aptarnavimas ir priežiūra. Tačiau vėlgi – labiau simboliškai, o ne reikšmingai, kaip stereotipiškai galvoja nemaža dalis automobilių pirkėjų.

Tačiau yra dalykų, kuriuos sunku įvertinti pinigais. Be jau minėto saugumo, daugelis 4x4 vairuojančių gerbėjų pirmiausiai pažymi didesnį pasitikėjimą ir savo, ir automobilio galimybėmis. Tai suteikia ramybės vairuojant sudėtingomis oro ar kelio sąlygomis. O nuotykių ir iššūkių mėgėjams pasirinkimas vienareikšmis – visi varomieji ratai.

Taigi, vienareikšmiško atsakymo, kuris automobilis – dviem ar visais varomaisiais ratais – jums geresnis, matyt, nerasime. Tik išanalizavę savo kelionių ypatybes ir vairavimo sąlygas galėsime apsispręsti, koks automobilis geriausiai tenkina mūsų poreikius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius