Dabar populiaru
Publikuota: 2018 birželio 27d. 21:04

Labai keistas triratis automobilis, kurio kaina nuolat auga – „Bond Bug“

Beveik visi Bond Bug automobiliai buvo oranžiniai – tik 5 buvo balti. (Nilfanion, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)
Beveik visi Bond Bug automobiliai buvo oranžiniai – tik 5 buvo balti. (Nilfanion, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Triračiai automobiliai atsidaro tikrai ne dėl to, kad yra įdomūs ir neįprasti. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl jie buvo gaminami, yra kaina. Trys ratai kainuoja mažiau nei keturi, o ir rėmui reikėjo mažiau medžiagų.

Prie triračių populiarumo Jungtinėje Karalystėje prisidėjo ir tai, kad jiems anksčiau nereikėjo automobilio vairuotojo pažymėjimo. Visgi kai kurie triračiai buvo sukurti kaip stilingo, o ne pigaus gyvenimo detalė. Būtent su tokia mintimi kadaise pasaulį išvydo „Bond Bug“ – vienas geidžiamiausių klasikinių triračių automobilių.

Kompanija „Bond Cars“ kompanija, pradžioje vadinta „Sharp’s Commercials“, buvo įkurta penktajame dešimtmetyje Prestone. Kompanija 1949 metais pristatė savo pirmąjį triratį automobilį „Bond Minicar“.

Automobilis pokario laikais buvo populiarus dėl savo nedidelės kainos. Per gamybos laiką iki 1966 metų buvo pasiūlytos įvairios „Minicar“ versijos, įskaitant verslui tikusius furgonus, kabrioletus ir įprastas kupė. Įdomu tai, kad šis triratis turėjo motociklo variklį ir pavarų dėžę. Jį į priekį traukė priekinis varantysis ratas, galėjęs kartu su varikliu ir transmisija pasisukti 90 laipsnių kampu. Tai išties pravertė, nes automobilis neturėjo atbulinės pavaros.

1963 metais „Bond Cars“ pristatė „Bond Equipe“ sportinį automobilį, sukurtą ant „Triumph Herald“ platformos ir turintį „Triumph Spitfire“ variklį. Tai buvo išvaizdus, kiek itališką dizainą primenantis automobilis, kuris bet kurioje gatvėje būtų traukęs žvilgsnius. Nors jis turėjo vos 1,1 litro variklį (vėliau buvo pristatyta ir 2 litrų versija), labai lengvas stiklo pluošto kėbulas leido pasiekti pakankamai geras dinamines charakteristikas ir vairavimo malonumą. „Equipe“ buvo gaminamas iki pat to laiko, kuomet kompaniją įsigijo garsusis triračių automobilių gamintojas „Reliant“.

Tiksliau, 1969 metų vasarį „Reliant Motors“ nusipirko „Bond Cars“, o jau 1970 metais buvo nutraukta „Equipe“ gamyba.

Priežastys buvo akivaizdžios – „Reliant“ norėjo „Bond“ sugrąžinti prie ištakų – prie populiaraus triračio automobilio. „Reliant“ nusamdė garsų automobilių dizainerį Tomą Kareną iš kompanijos „Ogle Design“. Jam patikėta užduotis – sukurti įdomų ir smagų automobilį ant naujos triratės platformos. Naujasis automobilis turėjo naudotis „Reliant Regal“ varančiaisiais mazgais. Iš tikrųjų, tai tobulo dizaino paieškos ir prasidėjo nuo „Regal“ pjaustymo, norint pamatyti, kaip atrodytų automobilis, kurio kėbulas baigtųsi ties galiniais ratais.

Iš esmės „Bond Bug“, pasirodęs 1970 metais, taip ir atrodo – pleišto formos triratis mikroautomobilis, kurio kėbulas baigiasi ties galine ašimi. 700 kubinių centimetrų variklis (vėliau pakeistas į 750 kubinių centimetrų) buvo montuojamas priekyje, kur irgi nebuvo daug vietos, todėl dalis jo yra tarp vairuotojo ir keleivio.

700ES buvo sportiškesnė Bond Bug modifikacija. Tačiau daugelis žmonių automobilį mėgo dėl jo išvaizdos. (Mick, Wikimedia(CC BY 2.0)
700ES buvo sportiškesnė Bond Bug modifikacija. Tačiau daugelis žmonių automobilį mėgo dėl jo išvaizdos. (Mick, Wikimedia(CC BY 2.0)

Buvo siūlomi keli „Bond Bug“ variantai. 700 ir 700E nedaug skyrėsi vienas nuo kito – turėjo 29,5 ag (22 kW) išvystančius variklius. O štai 700ES buvo galingesnė versija (30,8 ag) ir turėjo sportiškesnes sėdynes. Visi „Bug“ buvo varomi galiniais ratais ir turėjo keturių pavarų mechanines transmisijas.

Vos pristatytas „Bond Bug“ buvo priimtas teigiamai. Žmonėms patiko mikroautomobilio forma, jo sportiškas, tačiau kartu ir mielo automobilio charakteris. Jis nebuvo praktiškas ar ypatingai gražus, tačiau jis buvo kitoks ir to pakako, kad žmonės atkreiptų dėmesį. „Reliant“ taip pat džiaugėsi „Bug“ atėjimu į rinką – pirminė visuomenės reakcija rodė, kad modelis bus populiaresnis nei planuota.

Į automobilio vidų buvo patenkama pakėlus didelį gaubtą su priekiniu stiklu ir iš audinio pagamintomis durelėmis. Tuo tarpu veidrodėliai buvo kiek toliau ir su gaubtu nejudėjo.

Variklio skyrius stipriai ribojo vietą salone – keleivio kojoms iš tikrųjų buvo ankšta. (Mick, Wikimedia(CC BY 2.0)
Variklio skyrius stipriai ribojo vietą salone – keleivio kojoms iš tikrųjų buvo ankšta. (Mick, Wikimedia(CC BY 2.0)

„Bond Bug“ buvo reklamuojamas kaip greitas ir sportiškas, o ne tiesiog pigus automobilis. Galbūt nustebsite, tačiau vos 394 kg svorio dėka „Bug“ nebuvo toks lėtas, kaip atrodo. Maksimalus „Bond Bug“ greitis siekė 122 km/val. – to pakako viršyti tuometinį Jungtinėje Karalystėje leidžiamą greitį. Šiuo požiūriu „Bug“ galėjo lygintis su paprasčiausia klasikinio MINI versija, „Hillman Imp“ ir praeitos kartos sportiniais automobiliais. Visgi naujiems lengviems sportiniams automobiliams greičiu „Bong Bug“ neprilygo, tačiau ir nesilygino, nes turėjo tik tris ratus.

Papildomo džiaugsmo vairuotojui suteikė ir itin žemas kėbulas ir praktiškai ant grindų padėtos sėdynės. „Bond Bug“ vairavimo savybės buvo lyginamos su kartu. Buvo teigiama, kad automobilis yra labai stabilus ir puikiai reaguoja į vairuotojo komandas. Visgi žmonės labiausiai pamėgo „Bug“ išvaizdą.

Pleišto formos „Bond Bug“ buvo parduodami tik ryškiai oranžinės spalvos. Tačiau vieno cigarečių gamintojo reklaminei kampanijai buvo pagaminti penki balti „Bug“ automobiliai. „Bond Bug“ galas buvo visiškai plokščias, todėl žmonės juokavo, kad automobilis nebuvo užbaigtas. Galinis tiltas ir važiuoklės elementai buvo lengvai matomi net nepasilenkus, kas, kaip tuomet buvo sakoma, automobiliui suteikė mechaninės estetikos.

Priekinės lempos tapo ryškiu dizaino akcentu, nes labai išsiskyrė iš tiesių automobilio linijų. Į vidų buvo patenkama atvėrus didelį gaubtą, kurį sudarė iš audinio pagamintos abiejų pusių durys, stogas ir priekinis stiklas. Viduje vietos buvo nedaug, ypač keleiviui, nes variklis stipriai išsikišo į saloną. Tačiau to ir reikėtų tikėtis, nes tai – mikroautomobilis. Dėl gaubto konstrukcijos, spidometras buvo patalpintas automobilio centre, o kai kurie kiti prietaisai įprastoje vietoje už vairo.

„Bond Bug“, kad ir koks įdomus ir smagus vairuoti buvo, kainavo per daug. Savo kaina šis mažytis triratis lyginosi su kur kas praktiškesniais automobiliais – „Bond Bug“ buvo brangesnis net už populiarųjį MINI. Tiesa, žmonės galėjo sutaupyti pirkdami rinkinius ir susirinkdami savo automobilius patys, tačiau pirkėjų minios vis tiek nesirikiavo.

„Reliant“ nutraukė „Bond Bug“ gamybą 1974 metais. Per ketverius metus pagaminti 2 270 šių automobilių, daug jų išliko iki šių dienų. „Bond Bug“ mėgėjų klubai yra labai aktyvūs, o ir šių automobilių kaina nuolat auga.

Nodum.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

2 tūkstančių eurų alga Vilniaus įmonėje – dar ne viskas: pirtis, robotas ir hobiai

24sek

Neskani pergalė: Šaras – apie konfliktą, neatleistinus dalykus ir neraminančias traumas

Aktualu

Apžvalgininkas R.Bogdanas: premjeras nesuvokia, kad jis nėra Venesuelos policijos generolas

Gyvenimas

Naujagimis ant Rūtos krūtinės liovėsi kvėpuoti: moteris niekada nepamirš gydytojos žodžių

Interviu 24sek

Konflikto epicentre atsidūręs E.Ulanovas: „Tai juk „Rytas“ ir „Žalgiris“

Aktualu

Nufilmuota: paryčiais Kauno senamiestyje sudegintas „Mercedes-Benz“

Vitaminai sielai. J.Arlauskaitė-Jazzu atvirai apie skaudžiausias pamokas, moteriškumą ir meilę

Aktualu

Savo bloge apie mitingą ir valdžią prabilusiam Varėnos mokytojui E.Nasevičiui – policijos įspėjimas

Vardai

Jolitos Vaitkutės namuose sutvisko eglutė... iš 24 kg silkių: vėliau jų neišmetė – skyrė kilniam tikslui

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. gruodžio 03-09 d.)

24sek

Aistros Kaune: D.Suttono šou, masinis susistumdymas ir „Žalgirio“ pergalė

Kultūra

„Už Kremliaus sienų“: kaip V.Putino aplinką „išsprogdinusios“ žurnalistės vos nepražudė bomba?

Vardai

Aktorė Severija Janušauskaitė Vokietijos GQ apdovanojimuose nuskynė Metų dainos laurus

Mokslas.IT

Artėja diena, kai mėsa bus pernelyg didelė prabanga – lietuvis jau augina jos pamainą

Aktualu

Vilniuje vyko masinis protestas „Paskutinis skambutis“: reikalavo pagarbos ir atšaukti etatinį apmokėjimą

24sek

Dainius Adomaitis dėkojo už sirgalių kantrybę ir prabilo apie naujo žaidėjo paieškas

Vardai

Eglė Malinauskaitė antrąkart išsiskyrė su Pauliumi Aršausku: „Noriu greičiau viską pamiršti“

Aktualu

Kaune, Šilainiuose, turėtų atsirasti Šv. Jono Pauliaus II aikštė

Aktualu

P.Porošenka prašo metropolito Onufrijaus padėti išlaisvinti Rusijoje laikomus jūreivius

Gyvenimas

Pasitikrinkite, ar neturite slaptos alergijos: tarp simptomų ir pilvo pūtimas, ir augantis svoris

Naujienos

Gazas

Šešios idėjos, kurios ateityje pakeis važiavimo mieste įpročius

Atšilus orui drąsiausi poilsiautojai patraukė prie jūros

Sportas

Pergalingas V.Urbono debiutas: Vilniaus „Žalgiris“ nukovė „Sūduvą“

Vardai

Karalienės Elizabeth vėliausia provaikaitė pavadinta Lena Elizabeth

Aktualu

Neįgaliųjų galimybės Vilniaus mieste didėja

Vardai

Mirė Michaelo Jacksono tėvas Joe Jacksonas: gyvybę nusinešė vėžys

Panašu, kad „Romuvos“ apeigas greitai stebėsime per LRT
Aktualu

Seimo komitetas nemato pavojaus „Romuvos“ veikloje ir pritaria, kad ji gautų privilegijų

Vardai

J.Stambrauskaitė trankiai atšventė 26-ąjį gimtadienį: sveikino N.Bunkė ir G.Paškevičius

Verslas

„Moody's“ Lietuvos žaliąsias obligacijas įvertino aukščiausiu balu

Aktualu

D.Tuskas: ES turi būti pasiruošusi blogiausiems D.Trumpo politikos scenarijams

15min recenzija Kultūra

Knygos recenzija. Samantos Schweblin „Prieraišumo laisvė” – (ne)saugūs atstumai

Gazas

Kaunietį papiktino kvitas už parkavimą: tarifas vienas, o mokėtina suma kita

Sportas

Vokietijos fiasko: gavo skandalingą antausį nuo Pietų Korėjos ir važiuoja namo

Verslas

Reikalavimas sulyginti vyrų ir moterų kirpimo kainas sulaukė protestų – žada rengti peticiją

Gyvenimas

Kur panaudoti be poros likusias kojines

15min iš Gdansko 24sek

Lietuva prieš Lenkiją: varžovų žvaigždė su šypsena mena mums skaudžią kaktomušą

Sportas

Švedijos triuškinanti pergalė, kuri nepravirkdė meksikiečių

Kultūra

Po #metoo: pokalbis su „ArtVilnius’18“ dalyviais

Sportas

A lyga: Kauno „Žalgiris“ nugalėjo „Jonavą“ ir pakilo į 6 vietą

Jei B.Markauskas tiesiogiai rūpintųsi ūkio reikalais – būtų negerai, bet dabar jais rūpinasi pagal ūkio savininkės mamos pasirašytą įgaliojimą. Seimo Etikos ir procedūrų komisija mato skirtumą tarp šių dviejų dalykų, o aš nematau. Nekalbant jau apie tai, kad vertinant kolegos Seimo nario etiką kaip vienas argumentų buvo tai, jog FNTT nepradėjo tyrimo. 
Aktualu

Seimo etikos sargai: mamos reikalus tvarkęs Bronius Markauskas etikos nepažeidė

Vardai

Ypatingos

07:15
07:03

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas