Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2015 rugsėjo 20d. 20:47

„Lamborghini“ istorija: kaip traktoriai gali būti susiję su greičiausiais pasaulio automobiliais?

„Lamborghini“ stendas Frankfurto automobilių parodoje
Luko Balandžio / 15min nuotr. / „Lamborghini“ stendas Frankfurto automobilių parodoje

„Lamborghini Automobili“ įkūrimo data laikoma 1963-ieji, tačiau šio grėsmingo buliaus istorija prasidėjo daug anksčiau. Įmonės įkūrėjas Ferruccio Lamborghini gimė 1916 metais Italijoje. Varikliais jis domėjosi nuo mažens. Vykstant II pasauliniam karui, Feruccio nusprendė eiti į kariuomenę, kur buvo paskirtas į vieną iš Graikijos salų – Rodą.

Gana greitai sala tapo izoliuota nuo viso pasaulio, todėl visi automobiliai, motociklai ar sunkvežimiai, kurie sugesdavo, turėdavo būti suremontuoti saloje iš dalių, kurias rasdavo vietoje. Štai čia Ferrucio talentas ir atsiskleidė. Jis sugebėdavo improvizuoti ir sutaisyti variklius. 

Ferruccio Lamborghini
Ferruccio Lamborghini

Po karo jis grįžo namo, į Modenos miestą šiaurės Italijoje, kur atidarė mažas automobilių bei motociklų remonto dirbtuves. Gana greitai pastebėjo poreikį traktoriams agrokultūriniame regione, kuriame gyveno. Iš apleistos karinės technikos Ferruccio planavo per mėnesį pagaminti po vieną traktorių. Augant Italijos ekonomikai, poreikis Ferruccio kurtiems traktoriams taip pat didėjo. Jis pradėjo kurti variklius traktoriams. 1960 metais per mėnesį jo kompanija pagamindavo apie 400 traktorių.

Siekdamas išplėsti verslą, Ferruccio pradėjo gaminti šildymo bei kondicionavimo sistemas pastatams. Tai taip pat buvo sėkmingas verslas.

Galiausiai italas ėmė domėtis sportiniais automobiliais. Kadangi jam sekėsi, tad garaže turėjo ne vieną „Osca“, „Maserati“ bei „Ferrari“. Tačiau visomis mašinomis jis buvo nusivylęs, ypač dėl jų nepatvarių variklių. 

Gamintojo nuotr./„Ferrari 250 GT“ muziejuje
Gamintojo nuotr./„Ferrari 250 GT“ muziejuje

Kaip pasakojama vienoje garsioje istorijoje, Feruccio, kuriam atsibodo nuolatinės problemos su jo turima „Ferrari 250 GT“ sankaba, aplankė Enzo Ferrari. Tačiau sportinių automobilių gamintojas neturėjo noro klausyti traktorių gamintojo priekaištų. Ambicingas ir karšto charakterio Lamborghini nusprendė, kad jei Enzo Ferrari  gali sukurti greitą, sportinį automobilį, tai gali ir jis. Taip atsirado tikslas sukurti savo sportinį automobilį, kuris taip pat turės V12 variklį. Ferruccio surado talentingą inžinierių — Giampaolo Dallara, kuris anksčiau dirbo su „Ferrari“ V12 varikliu. 

Pirmasis „Lamborghini“ prototipas, 350 GTV,  pasirodė 1963 metais, Turino automobilių parodoje. Šio modelio pardavimai prasidėjo jau po metų. Rezultatai buvo sėkmingi — 130 vienetų. Po 350 GTV atėjo eilė 400 GT bei 400 GT 2+2. „Lamborghini“ vardas ėmė sklista po visą pasaulį, o kartu didėjo ir pajamos. Ferruccio leido inžinieriams sukurti naują modelį, kuris „Lamborghini“ vardą į automobilių istoriją įrašė visiems laikams. Tai buvo „Lamborghini Miura“: tų laikų superautomobilis, kuris nustebino net tokius gamintojus, kaip „Ferrari“ ar „Maserati“. 

Mobile.de nuotr./„Lamborghini Miura“
Mobile.de nuotr./„Lamborghini Miura“

„Miura“ pirmą kartą buvo pristatyta 1965 metais Turino automobilių parodoje. Tačiau tuo metu buvo pristatyta tik jos važiuoklė. Po metų vykusioje Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas gamybai skirtas modelis. „Lamborghini Miura“ susilaukė didžiulės tarptautinės sėkmės, o šiandien tokie automobiliai kainuoja daugiau nei milijoną eurų. 

1973 metais Ženevos parodoje „Lamborghini“ ir vėl nustebino visus, pristatydami „LP 400 Countach”. Tai buvo ryškios raudonos spalvos, juodu interjeru bei į viršų atsidarančiomis durimis prototipas. Tačiau po metų Ferruccio Lamborghini traktorių verslas patyrė baisią nesėkmę. Didelis traktorių užsakymas į Pietų Ameriką buvo atšauktas. Kompanija patyrė didelių nuostolių, nes buvo daug investuota į traktorių gamyklos pajėgumo didinimą. Ferruccio nusprendė dalį verslo parduoti, kol galiausiai gamyklą perėmė „Fiat“. 

Andriaus Lauciaus nuotr./„Lamborghini Countach“
Andriaus Lauciaus nuotr./„Lamborghini Countach“

Aštuntajame dešimtmetyje kompanija laikėsi tik iš „Miura“ pardavimų.  Nors situacija gerėjo, tačiau Ferruccio pardavė likusias įmonės akcijas vienam Šveicarijos investuotojui.  Vėliau, prasidėjus naftos krizei, galingų ir sportinių automobilių pardavimai stipriai sumažėjo. Automobilio gamyba užtrukdavo iki dvejų metų, o tai atbaidydavo potencialius klientus. Nors laikai buvo sunkūs, bet turtingas verslininkas Walteris Wolfas iš Kanados ištiesė pagalbos ranką „Lamborghini“ ir stipriai prisidėjo prie „Countach“ kūrimo.  

1978 metais „Lamborghini“ paskelbta bankrutavusi. Italijos teismas buvo įpareigotas surasti naują pirkėją. Juo tapo įmonių grupė iš Šveicarijos — „Minran Brother‘s“, kurios dėka buvo sukurtas „Countach“ modelis. Nors atrodė, kad reikalai didžiajam buliui tvarkosi, „Minran Brother‘s“, visų nuostabai, pardavė „Lamborghini“ „Chrysler“ korporacijai. 

Wikipedia.org nuotr./Lamborghini Diablo
Wikipedia.org nuotr./Lamborghini Diablo

Viskas išėjo tik į gera. „Chrysler“ padėjo sukurti „Countach“ įpėdinį— „Diablo“, kuris susilaukė pasaulinio pripažinimo. 1994 metais „Chrysler“ korporacijai buvo sunkūs laikai, dėl to „Lamborghini“ reikėjo parduoti. Šį kartą pirkėju tapo Indonezijos investicijų grupė. Tačiau kai ir juos užklupo sunkesnis finansinis laikotarpis, šie taip pat nusprendė atsikratyti „Lamborghini“. 

Taip „Lamborghini“ keliavo iš vienų rankų į kitas, kol galiausiai pagalbos ranką ištiesė vokiečių automobilių gamintojas — „Audi“. 1998 metais, rugpjūčio 4 dieną,  „Audi“ tapo vienintele „Automobili Lamborghini“ savininke. „Audi“ stipriai prisidėjo prie naujų „Lamborghini“ modelių kūrimo. Itališki superautomobiliai tapo patikimesni, saugesni, tačiau pasaulyje sklando nuomonė, jog naujieji „Lamborghini Huracan“ bei „Aventador“ nebėra tokie išskirtiniai, kokie buvo senieji modeliai.

Pažymėkite klaidą tekste pele, paspaudę kairįjį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Saugumas futbolo čempionate gali baigtis dar didesniais rusų laisvių suvaržymais

Maistas

Paskelbtas 2018 m. geriausių pasaulio restoranų 50-ukas: vėl triumfavo italas Massimo Bottura

Interviu 24sek

Jonas Valančiūnas – apie Šarą NBA, pagautą ryklį ir kodėl sveikino „Žalgirį“

Sportas

Įspūdinga Rusijos pergalė – nukovė Egiptą ir yra arti aštuntfinalio

Vardai

Po piršlybų ant žirgo, gydytojai Darius Rauba ir Donata Šukytė į vestuvių puotą vyko troleibusu

Įspūdinga LKL žiedų valdovo kelionė: Paulius Jankūnas dabar ir prieš 14 metų

Gyvenimas

Sunkią ligą galima užuosti: simptomas – blogas burnos kvapas

24sek

Eurolygos čempionų triumfas Ispanijoje – gera žinia L.Dončičiui

Kultūra

Kaunas siekia atsirasti Pasaulio kultūros ir gamtos paveldo žemėlapyje

Aktualu

Kas sieja škotus su Lietuva?

Gyvenimas

Klimatologas: ar po 20 metų vis dar turėsime pajūrį ir ko tikėtis iš šios vasaros

Pasaulis kišenėje

Metų keliautojos titulą atnešusi Ievos istorija: kemperis, 9 mėnesiai ir keturi JAV kampai

Kultūra

Knygos recenzija. Dainiaus Žičkaus „Stabmeldžio memuarai“, arba Ekspedicija į pragarą

Gazas

Lietuvių viltys dalyvauti 2019 m. Dakaro ralyje gali žlugti: Peru nori trauktis

Vardai

Tautvydas Sabonis su žmona Paulina Olivia pirmąsias vedybų metines švenčia Madeiroje

Aktualu

Kalinys suabejojo teisingumo ministru: „Spragos ryšio blokavime paliekamos specialiai“

Vardai

Anžela ir Žygimantas Gečai kūdikio laukimą įamžino prie jūros: „Nekantraujame jį apkabinti“

Verslas

Svarstymai Seime: jei sprogtų Astravo atominė elektrinė, medikai pabėgtų

Gazas

„Hyundai“ pristatė ketvirtos kartos „Santa Fe“: turės mažiausiai dvi nematytas saugumo sistemas

Aktualu

Stichinė sausra neaplenkė Lietuvos 100-mečio parko Alytuje

Naujienos

Aktualu

Saugumas futbolo čempionate gali baigtis dar didesniais rusų laisvių suvaržymais

Maistas

Paskelbtas 2018 m. geriausių pasaulio restoranų 50-ukas: vėl triumfavo italas Massimo Bottura

Interviu 24sek

Jonas Valančiūnas – apie Šarą NBA, pagautą ryklį ir kodėl sveikino „Žalgirį“

Sportas

Įspūdinga Rusijos pergalė – nukovė Egiptą ir yra arti aštuntfinalio

Vardai

Po piršlybų ant žirgo, gydytojai Darius Rauba ir Donata Šukytė į vestuvių puotą vyko troleibusu

Įspūdinga LKL žiedų valdovo kelionė: Paulius Jankūnas dabar ir prieš 14 metų

Gyvenimas

Sunkią ligą galima užuosti: simptomas – blogas burnos kvapas

24sek

Eurolygos čempionų triumfas Ispanijoje – gera žinia L.Dončičiui

Kultūra

Kaunas siekia atsirasti Pasaulio kultūros ir gamtos paveldo žemėlapyje

Aktualu

Kas sieja škotus su Lietuva?

Gyvenimas

Klimatologas: ar po 20 metų vis dar turėsime pajūrį ir ko tikėtis iš šios vasaros

Pasaulis kišenėje

Metų keliautojos titulą atnešusi Ievos istorija: kemperis, 9 mėnesiai ir keturi JAV kampai

Kultūra

Knygos recenzija. Dainiaus Žičkaus „Stabmeldžio memuarai“, arba Ekspedicija į pragarą

Gazas

Lietuvių viltys dalyvauti 2019 m. Dakaro ralyje gali žlugti: Peru nori trauktis

Vardai

Tautvydas Sabonis su žmona Paulina Olivia pirmąsias vedybų metines švenčia Madeiroje

Aktualu

Kalinys suabejojo teisingumo ministru: „Spragos ryšio blokavime paliekamos specialiai“

Vardai

Anžela ir Žygimantas Gečai kūdikio laukimą įamžino prie jūros: „Nekantraujame jį apkabinti“

Verslas

Svarstymai Seime: jei sprogtų Astravo atominė elektrinė, medikai pabėgtų

Gazas

„Hyundai“ pristatė ketvirtos kartos „Santa Fe“: turės mažiausiai dvi nematytas saugumo sistemas

Aktualu

Stichinė sausra neaplenkė Lietuvos 100-mečio parko Alytuje

Vardai

Idėjos savaitgaliui

Dienos šviesa

Video

Maudymosi kostiumėlių tendencijos

Pinigai mano ateičiai

30 geriausių restoranų

Remontas be nervų

Sveikata

Grožis vasarą

Parašykite atsiliepimą apie Gazas