-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvio parduodamas „Honda CRX“ kabrioletas – retesnis už „Bugatti Veyron“

Japonijos automobilių pramonės gigantas „Honda“ 1983 metais pristatė sportinį CRX. Lengvas, vos apie 800 kg sveriantis kėbulas, entuziastingi, aukštus sūkius mėgstantys nedidelio tūrio varikliai vairuotojams pasiūlė pačius maloniausius vairavimo pojūčius. Šis modelis prisidėjo prie priežasčių, dėl kurių pasaulio „benzingalviai“ greitai pamilo „Honda“.
Aivaro parduodamas „Honda CRX“
Aivaro parduodamas „Honda CRX“

JAV rinkai gamintojas taip pat pasiūlė šiuos modelius, tačiau 8-ojo dešimtmečio viduryje „Honda“ susidūrė su viena problema, kuri niekaip nedavė gamintojui ramybės. Dėl puikios perkančiosios galios bei gero klimato Kalifornijos valstija buvo vadinama kabrioletų rojumi. Tačiau „Honda“ neturėjo nė vieno šiai rinkai sukurto modelio, kuris pasiūlytų vėją plaukuose.

Taip gimė idėja sukurti CRX versiją su sulankstomu stogu. Auksarankiai iš kompanijos „Straman“ padėjo japonams atlikti šio sportinio hečbeko konversiją į kabrioletą. „Honda“ pasirūpino, kad visi atliekami darbai būtų sertifikuoti bei atitiktų reikalavimus. Kitaip sakant, šie projektai buvo įgyvendinami po „Honda“ sparnu.

Tokiu būdu Kalifornijos vairuotojams buvo pasiūlyta įsigyti „Honda CRX Spyder“ kabrioletų. Kiek vėliau jų pavadinime nebeliko žodžio „Spyder“. Ir niekur kitur pasaulyje šie modeliai gaminami nebuvo, o per neilgą laikotarpį jų pagaminta vos 310 – gerokai mažiau nei retų superautomobilių. Netgi mažiau nei iš viso pagaminta „Bugatti Veyron“.

Aivaro parduodamas „Honda CRX“
Aivaro parduodamas „Honda CRX“

Lankomiausiame Lietuvos transporto skelbimų portale Autoplius.lt šiandien galima įsigyti tokį 1987 metų „Honda CRX“ kabrioletą. Beveik 8 tūkst. eurų kainos etiketė nublunka šio automobilio atsiradimo Lietuvoje istorijos kontekste. Kita vertus, sunku surasti pigesnį originalų automobilį, su kuriuo būtumėte unikalus bent 2000 kilometrų spinduliu.

Panevėžietis Aivaras pirmos kartos „Honda CRX“ kabrioletą įsigijo visiškai atsitiktinai. Internete pamatęs šį automobilį su Švedijos valstybiniais numeriais jis sugebėjo atkapstyti savininko telefono numerį ir pasiūlė nupirkti tokį retą automobilį. 2009 metais įvyko sandoris ir Lietuvos automobilių parką papildė vienas retesnių to laikmečio japoniškų automobilių pasaulyje.

Įdomu tai, kad lietuvis tapo tik antruoju šio 1987 metais pagaminto kabrioleto savininku. Ankstesnis savininkas švedas šį CRX pirko visiškai naują, kai pats gyveno Jungtinėse Amerikos Valstijose. Tačiau skandinavas taip prisirišo prie reto kabrioleto, jog kraustydamasis į gimtąją Švediją jis nusprendė nesiskirti su vienu iš 310 pagamintų automobiliu ir atsivežė jį į Europą.

Suprantantys, kad turi labai retą pirmos kartos „Honda CRX“ su nuleidžiamu stogu, tokių automobilių savininkai registruojasi specialioje duomenų bazėje. Aivaro teigimu, daugiau nei 40 tokių modelių savininkų yra amerikiečiai, nors ir tikėtina, kad didžioji dauguma iš pagamintų modelių taip pat rieda JAV keliais. Tuo tarpu keletas pirmos kartos CRX kabrioletų yra išsibarstę po pasaulį.

Aivaro parduodamas „Honda CRX“
Aivaro parduodamas „Honda CRX“

Vienas toks automobilis yra registruotas Olandijoje, kitas – Japonijoje. Kalbant apie Japoniją, išskirtinio „Honda“ modelio savininkas pabrėžė, kad būtent iš šios šalies atsisiuntė tik Japonijos rinkai skirtą elektrinį prietaisų skydelį. „Toks privalumas buvo brangus pasirinkimas iš papildomos įrangos sąrašo tais laikais, kada šiuos automobilius gamino“, – sako Aivaras.

„Autentiškas „Honda CRX“ kabrioletas Lietuvoje – tikras automobilių kategorijos vienaragis. Autoplius.lt ir „Regitros“ duomenimis, šalies keliais rieda 21 „Ferrari“ markės automobilis, 7 „Lamborghini“ modeliai, tuo tarpu Lietuvos automobilių parke yra registruoti ir 2 „Bugatti Veyron Grand Sport Vittese“ kabrioletai, kainuojantys sunkiai suvokiamus pinigus“, – priduria Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis.

Tačiau toks „Honda CRX“ yra ne tik vienintelis Lietuvoje, bet, matyt, ir visoje Šiaurės ar Vidurio Europoje. „Surasti kitą tokį automobilį bet kurioje pasaulio vietoje yra tokia pati tikimybė, kaip surasti japoną, vardu Algirdas – tikrai ne didesnė,“ – juokauja M.Buzelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius