-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Lietuvos kelininkų nuotykiai Saudo Arabijoje: smėlio audros ir asmeninis vairuotojas

Balandį saugaus eismo bendrovės „Biseris“ darbuotojai Lietuvoje pradėjo kelių ir gatvių ženklinimo darbus. Anksčiau to padaryti paprastai neleidžia orai. Ieškodama būdų, kaip šaltuoju metu nenutraukti darbų, bendrovė išmėgino Saudo Arabijos kelių ženklinimo rinką, kuri ir nustebino, ir pradžiugino, rašoma pranešime.
„Biseris“ ženklino kelius Saudo Arabijoje
„Biseris“ ženklino kelius Saudo Arabijoje / Biserio nuotr.

Horizontalusis kelių ženklinimas Lietuvoje – sezoninė veikla. Darbai intensyviausiai vykdomi balandžio–spalio mėnesiais, o šaltuoju laikotarpiu kelininkai stengiasi užsiimti kitomis – kelio ženklų priežiūros, šviesoforų ar saugaus eismo technologijų įrengimo veiklomis. Visgi tuo laikotarpiu technika yra nenaudojama, o dalis darbuotojų samdomi tik ženklinimo sezonui.

„Siekdami sumažinti sezoniškumo įtaką verslui ieškome rinkų, kur sezoniškumas būtų atvirkščias nei Lietuvoje. Kasmet dalyvaujame didžiausioje eismo ir transporto infrastruktūros parodoje „Intertraffic“. Joje ne tik patys ieškome inovatyvių eismo saugumo sprendimų, kuriuos galėtume pritaikyti pas mus, bet ir patys stengiamės pristatyti savo veiklą ir megzti ryšius.

Būtent šioje parodoje susipažinome su didžiausios Saudo Arabijos kelių ženklinimo įmonės atstovais, kurie mus pakvietė į jų šalį tartis dėl galimo bendradarbiavimo“, – pasakoja UAB „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius.

Anot T.Ignatavičiaus, tam, kad pradėtų darbus Saudo Arabijoje, visų pirma įmonė turėjo įrodyti partneriams, kad joje dirba kompetentingi specialistai, o organizacija yra įdiegusi verslo valdymo ir kokybės kontrolės procesus, kadangi toje šalyje ypač svarbu išlaikyti gerą vardą.

Šalių skirtumai

„Biserio“ eksporto vadovas Elvis Januškevičius pasakoja, kad yra keletas skirtumų tarp Saudo Arabijos ir Lietuvos ženklintojų darbo.

„Saudo Arabijoje įmonės daug investuoja į našią techniką, tačiau patiria kvalifikuotų darbuotojų stygių. Didžioji dalis samdomų darbuotojų atkeliauja iš Indijos ar Pakistano. Paprastai jie nėra kvalifikuoti ir nesistengia dirbti efektyviai. Mūsiškiai turi tikslius pusmečio, mėnesio, savaitės planus, o tenykščiai darbuotojai vadovaujasi posakiu „In šala“ („Kaip Dievas duos“). Tad mūsų meistrai ne tik ženklino kelius, bet ir mokė darbuotojus efektyviausių praktikų.

Produktyvumui ir efektyvumui tenykštė įmonė neteikė tiek svarbos, kiek teikiame mes Lietuvoje. Manau, jog tai buvo viena iš priežasčių, kodėl mes sugebėjome parduoti savo paslaugą ir net pradėti derybas dėl jungtinės veiklos – partneris mato jog gali daug ko iš mūsų išmokti“, – teigia E.Januškevičius.

Specialistas taip pat pabrėžia, kad darbų pradžia Saudo Arabijoje užtrunka, nes itin daug dėmesio skiriama kokybei: „Prieš darbų pradžią vietinės laboratorijos matuoja linijos storį, baltumą bei atspindį. Kol to nepatikrina – nesuteikia leidimo dirbti. Tačiau rangovai ne visada laiku atvyksta patikrinti kokybės, tad darbai dėl to negali prasidėti laiku ir nukenčia produktyvumas.“

Tarp kitų skirtumų jis įvardijo geltonai ženklinamas šonines linijas. Vietoj jų anksčiau būdavo montuojamos keraminės plokštelės, bet jos galėjo suplėšyti padangas, be to, neatspindėjo šviesos naktį.

Smėlio audros ir asmeninis vairuotojas

Darbus kelininkai Saudo Arabijoje pradėjo sausio pabaigoje. Nors tai žiemos laikotarpis, kelininkams dirbti klimato sąlygos yra labai palankios.

„Kelius ženklinome tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose, kurie dažnai tęsiasi per dykumas. Temperatūra dienomis pakildavo iki 22–28 °C, naktimis laikėsi 11–15 °C. Nors dienomis temperatūra yra aukšta, pučia itin stiprūs vėjai, tad nėra karšta. Ženklinimo darbai ne miestuose pradedami 7 val., o baigiami apie 15 val., nes anksti temsta. Atstumai ten dideli, tad iki darbų vietos tekdavo ilgokai pavažiuoti, bet partneriai labai rūpinosi mūsų komfortu – gyvenome viešbučiuose, o į darbą mus vežiojo asmeninis vairuotojas“, – savo patirtį Saudo Arabijoje apibūdino „Biserio“ meistras Tomas Dumčius.

Jis taip pat džiaugėsi galimybe išbandyti savo darbinius įgūdžius svetimoje šalyje: „Aklimatizacija truko apie dvi savaites. Klimatas ženklinti Saudo Arabijoje yra palankesnis nei Lietuvoje – per du ten praleistus mėnesius lijo tik tris dienas. Visgi susidūrėme su kitu trukdžiu – smėlio audromis, kurios gali tęstis kelias valandas“, – teigia meistras.

Naudinga ir lietuviams

„Biserio“ generalinis direktorius planuoja, kad tai ne vienkartinis projektas.

„Mūsų partneriai buvo labai patenkinti atliktais darbais ir siūlo toliau bendradarbiauti. Jei pavyks diversifikuoti veiklą, laimės visi, nes galėsime darbuotojus samdyti visam sezonui ir geriau išnaudoti įmonės resursus. O kuo geriau tai darysime, tuo geresnes kainas galėsime pasiūlyti ir Lietuvai.

Jau ne kartą įrodėme, kad mūsų darbuotojai yra aukščiausios kvalifikacijos. Šiuo metu taip pat tariamės dėl bendradarbiavimo su viena Belgijos įmone, tad galime sakyti, kad Lietuvos kelių ženklintojai tikrai turi ką pasiūlyti tarptautinei rinkai“, – teigia T.Ignatavičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius