Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos „Metų automobilio 2014“ bandymai – „Nemuno žiede“

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014” rinkimai, kuriuose šiemet varžosi 35 naujausi modeliai. Iš tiek automobilių išrinkti geriausią – nelengva ir atsakinga užduotis, reikalaujanti išmanyti ne tik techniką, bet ir automobilio valdymo ir kitas subtilybes. Net „Tautos automobilio 2014“ rinkėjai savo komentaruose dalijasi įspūdžiais, jog šiemet daug apylygių, nominacijos vertų pretendentų, todėl tenka gerokai pasukti galvą.
Lietuvos „Metų automobilio 2014“ bandymai Kačerginėje
Lietuvos „Metų automobilio 2014“ bandymai Kačerginėje / „Metų automobilio 2014“ organizatorių nuotr.

„Metų automobilio 2014” rinkimus organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas, tęsdamas naudingas tradicijas, ir šiemet vertinimo komisijai surengė saugaus vairavimo pratybas, padėsiančias atskleisti konkursui pateiktų automobilių gerąsias ar dar tobulintinas savybes. 

Šeštadienį visas žiuri dešimtukas susirinko Kačerginėje, „Nemuno žiedo“ trasoje, kuri yra bene vienintelė vieta mūsų šalyje, kur galima tą padaryti saugiai. Komisijos narius instruktavo bei patarimų negailėjo „Juta Racing“ komandos vadovas Audrius Gelžinis su sūnumis, ne tik šalyje žinomais lenktynininkais Jonu ir Ignu.

„Metų automobilio 2014“ organizatorių nuotr./Lietuvos „Metų automobilio 2014“ bandymai Kačerginėje
„Metų automobilio 2014“ organizatorių nuotr./Lietuvos „Metų automobilio 2014“ bandymai Kačerginėje

„Nors šeštadienio rytas Vilniuje buvo pirmasis šį rudenį, kai nuo automobilio teko valyti sniegą, tačiau lūkesčiai, kad panašios sąlygos bus ir Kaune, neišsipildė. Nepaisant to, Kačerginėje pliaupęs lietus nuteikė maksimaliam susikaupimui. Tad važiavimai šlapia trasa buvo gera galimybė ne tik prisiminti, bet ir pasitikrinti vairavimo įgūdžius slidžiame kelyje“, - pratybų įspūdžiais dalijosi vertinimo komisijos narys, Delfi.lt naujienų portalo rubrikos „Auto“ redaktorius Tadas Markevičius.

Jei kam Kačerginėje ir pritrūko slidesnės trasos ar net ledo, vairavimo įgūdžius tokiomis sąlygomis galėjo pasitikrinti sėdę prie vadinamo „skid car“ automobilio vairo. Jis vietoje galinių ratų turi sumontuotus ratukus, tad tokio automobilio vairavimo esmė – ne tik perprasti, kaip mašina gali elgtis slidžiame kelyje, bet ir išmokti ją kontroliuoti esant pavojingoms situacijoms. 

Ar šios treniruotės naudingos ir patyrusiam, vertinimo komisijoje dirbančiam nuo pat pirmojo tokio konkurso? Atsakydamas į šį klausimą lietuviškojo žurnalo „TopGear“ vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas pasitelkė kolegos brito Jameso May‘aus mintis, kuris pats būdamas nepataisomu benzingalviu viename tekste apie gatvėse sutinkamus adrenalino mėgėjus sakė, jog „viršyti leistiną greitį yra tas pats, kas pagadinti orą - reikia žinoti kada tai nepadoru“. 

„Metų automobilio 2014“ organizatorių nuotr./Lietuvos „Metų automobilio 2014“ bandymai Kačerginėje
„Metų automobilio 2014“ organizatorių nuotr./Lietuvos „Metų automobilio 2014“ bandymai Kačerginėje

„Kiekvienas mūsų  kasdien susiduriame su automobilininkais, kurie šių tiesų akivaizdžiai nesuvokia. Gera žinia yra ta, kad šios problemos pakankamai nesunkiai išsprendžiamos mokantis vairuoti. Ne žaidžiant kompiuteriu, ne žiūrint „greiti ir įsiutę“, o pasikartojant vairavimo ABC. Net jei manote, kad esate trečias brolis Schumacherių šeimoje, bent retkarčiais būtina pasitikrinti, ar praktiškai sugebi padaryti tai ką teoriškai „labai gerai žinai“, - tvirtino R. Gabartas. - Mūsų klube susiformavusi tradicija prieš kiekvieną „Metų automobilio“ maratoną susirinkti į nedidelę vairavimo įgūdžių tobulinimo stovyklą iš tiesų yra sunkiai pervertinama. Padedant profesionaliausios Lietuvoje autolenktynininkų komandos – „Juta Racing“ – instruktoriams pusdienis „Nemuno žiede“ leidžia kur kas geriau susidraugauti su automobiliais ir išvengti nemalonumų keliuose“.

Kolegą palaikė ir vienintelė vertinimo komisijoje dailiosios lyties atstovė Ilona Staškutė.

„Nauda neabejotina – net ir patyrusiems vairuotojams patirties nebūna per daug. Be to, keičiantis sezonams reikia iš naujo prisitaikyti prie važiavimo su žieminėmis padangomis, slidesnio paviršiaus ir prieblandos keliuose. To geriausia mokytis uždaroje trasoje, o ne pradėti galvoti, ką daryti tik įvykus ekstremaliai situacijai“, - sakė naujienų portalo Lrytas.lt „Auto“ rubrikos redaktorė.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius