Dabar populiaru
Publikuota: 2015 kovo 13d. 17:36

Lietuvos vilkikų rinkos lyderiai – „Volvo“, „Mercedes“ ir MAN

„Volvo FH16“ su Euro 6 varikliu yra galingiausias pasaulyje serijiniu būdu gaminamas sunkvežimis
„Volvo trucks“ nuotr. / „Volvo FH16“ su Euro 6 varikliu yra galingiausias pasaulyje serijiniu būdu gaminamas sunkvežimis

Valstybės įmonė „Regitra“ pateikė 2014 m. Lietuvoje registruotų naujų automobilių duomenis. „CargoNews“ pabandė išskirti puspriekabių vilkikų kategoriją, kurioje per 2014 metus atsirado 1705 nauji įrašai. Būtent tiek naujų vilkikų buvo įregistruota mūsų šalyje.

Jeigu palyginsime šiuos skaičius su 2012 ir 2013 metais, tai rinka mažėja. 2012 metais Lietuvoje buvo įregistruoti 2197, o 2013 m. – 2764 nauji puspriekabių vilkikai. Aišku, jei prisiminsime 2011-uosius, tai tada sunkiosios technikos pardavėjų situacija buvo tragiška – šalyje buvo įregistruoti tik 62 nauji vilkikai…

Bet į tolimą praeitį žvalgytis gal nėra būti, panagrinėkime mūsų šalies 2014 m. rinką.

Švedijos gamintojai lyderiais buvo 2012 metais, tada jie pardavė 954 vilkikus. Tai sudarė 43,4 proc. rinkos. Savo artimiausius varžovus „Volvo“ pardavėjai tada paliko toli už nugaros – DAF atstovai klientams įsiūlė 478 vilkikus (beveik 22 proc. rinkos), o trečiuoju „prizininku“ tapo „Mercedes-Benz“, pardavę 284 vilkikus (13 proc.).

Pardavę 987 vilkikus, DAF atsiriekė beveik 36 proc. rinkos „pyrago“ dalį

2013 metais situacija pasikeitė: į lyderius šovė DAF. Pardavę 987 vilkikus, jie atsiriekė beveik 36 proc. rinkos „pyrago“ dalį. „Volvo“ populiarumas kiek sumažėjo, tačiau jie pardavė 777 vilkikus ir buvo antri (28 proc.). O „Mercedes-Benz“ užtikrintai judėjo į priekį: parduoti 372 vilkikai ir iki 13,5 proc. ūgtelėjusi rinkos dalis jiems vėl garantavo trečiąją vietą. Beje, turbūt nepatikėsite, kad 2011 metais Lietuvoje buvo parduotas tik 1 naujas MB vilkikas… „Regitra“ nemeluoja…

Pernai „Volvo“ grįžo į lyderio poziciją. Šis Švedijos gamintojas metus baigė, įregistravęs Lietuvoje 605 naujus vilkikus. Nors pernai bendra šalies vilkikų rinka susitraukė (puspriekabių vilkikų 2014 m. buvo parduota 1705, tai beveik 40 proc. mažiau nei užpernai), kai kurių gamintojų atstovams metai tikrai buvo neblogi.

„Volvo“ ir toliau kontroliuoja apie trečdalį šalies rinkos (35,4 proc.), tačiau juos vejasi „Mercedes-Benz“. Stabiliai didinantys pardavimų apimtis MB atstovai pernai pardavė jau 443 vilkikus (tai 26 proc.) ir, jei sugebės išsaugoti tokias augimo tendencijas, 2015 m. pabaigoje turbūt bus pakilę į pirmą vietą. Ir jeigu tarp „Volvo“ bei MB galima laukti atkaklios kovos dėl lyderio pozicijų, tai ne mažiau intriguojanti turėtų būti situacija, spėliojant, kas šiose savotiškose lenktynėse užims trečiąją vietą. Pernai į „prizininkų“ trejetą sugebėjo patekti 2012 ir 2013 m. ketvirtoje vietoje buvę MAN pardavėjai – 214 vilkikų ir 12,5 proc. rinkos dalis. Tiesa, ramaus gyvenimo jiems tikrai nepažada DAF ir „Scania“ pardavėjai, kurie pernai atsiliko labai nedaug. O ar sulauksime „Renault“ bei „Iveco“ renesanso, parodys laikas.

Dabar gamykla per dieną surenka apie 150 vilkikų, pirkėjui jo norimą sunkvežimį pristatome maždaug per 8 savaites – tai bene mėnesiu trumpesnis laikas nei gamyba 2013 metų pabaigoje

2014 m. šalies rinkoje pirmavusių „Volvo“ sunkvežimių atstovų, bendrovės „Volvo Lietuva“ pardavimo vadovas Juozas Drabata „CargoNews“ teigė, kad bendra šalies 2014 m. Lietuvos sunkiojo transporto rinkos situacija iliustruoja mūsų šalies vežėjų verslo ir krovinių srautų ryšius su Rusija.

„Ekologinių reikalavimų pasikeitimas, kuris buvo vienas svarbiausių prekybos kilimo 2013 metais faktorių, be abejo, turėjo įtakos mūsų veiklai 2014 m. Mažesnius pardavimus mes prognozavome iš anksto. Tačiau geopolitinė situacija irgi sukomplikavo veiklą dažnam vežėjui. Jiems reikėjo skubiai persiorientuoti iš darbo Rytų kaimynų rinkoje į Vakarų Europos valstybes, tačiau matome, kad vežėjai adaptavosi. Negalime skųstis užsakymų stoka, manome, kad situacija yra daugmaž stabili. Tie, kas dirba Vakaruose, privalo turėti gana naują transporto parką, todėl prekyba, manome, šiemet bus ne prastesnė nei kad buvo 2014 metais. Tikrai netikiu, kad rinka gali susitraukti dar trečdaliu. Turbūt išliks panašios bendros pardavimo tendencijos, dideliam augimui vilčių neturime, tačiau stabili prekyba būtų neblogas metų rezultatas. Du pirmieji metų mėnesiai rodo, kad tos stabilumo tendencijos bent jau kol kas išlieka“, – prasidėjus kalendoriniam pavasariui teigė J. Drabata.

DAF technika prekiaujančios bendrovės „Centrako“ logistikos vadovas Artūras Vieta pripažino, kad pardavimų smukimas nuo 987 (2013 m.) iki 196 (2014 m.) buvęs objektyvus. Gamykla Olandijoje laikosi tokio principo, kad vilkikus gamina ne sandėliui, o konkrečiam užsakovui. Ekologinių standartų griežtinimas praretino pirkėjų gretas, nes DAF pernai neturėjo konkurencingo modelio.

„Dabar gamykla per dieną surenka apie 150 vilkikų, pirkėjui jo norimą sunkvežimį pristatome maždaug per 8 savaites – tai bene mėnesiu trumpesnis laikas nei gamyba 2013 metų pabaigoje, kai buvo jaučiamas vilkikų deficitas. Dabar visų didžiųjų rinkos žaidėjų pozicijos panašios – visi prekiaujame „Euro6“ standartą atitinkančiais vilkikais, tad konkurencija tik dar labiau paaštrės. Bet mes sieksime susigrąžinti prieš dvejus ar trejus metus turėtas pozicijas – tikslas šiemet padidinti rinkos dalį iki mums įprastų 15-20 procentų“, – prognozavo A. Vieta.

Tiesa, jis bendrą rinkos situaciją apibūdino, kaip gana sudėtingą. Rusija bei kitos į Rytus nuo Lietuvos esančios valstybės mūsų vežėjams nežada lengvo gyvenimo. Tiems, kas daug metų vežė krovinius į Rytus, persiorientuoti ir rasti rinkų Vakarų Europoje, tikrai nėra lengva. Be to, ir Vakarų Europoje ekonominė situacija nėra pati geriausia. Todėl vežėjai kovos dėl užsakymų, o vilkikų pardavėjai sieks įtikti vežėjams. Ir kieno viliotinis bus patraukliausias, galėsime paskelbti 2015 metų pabaigoje.

Naujų vilkikų pardavėjai, skirtingai nei automobilių įgaliotieji atstovai, reeksportu neužsiima. „CargoNews“ kalbinti sunkiosios technikos gamintojų atstovai mūsų šalyje pripažino, kad „popierinių“ pardavimų tikrai nebūna – skirtingai nuo kai kurių lengvųjų automobilių prekeivių, kurie tik skaičiais „gerina“ naujų automobilių rinką, nes absoliuti dauguma įregistruotų Lietuvoje mašinų po to iškeliauja atgal į Vakarų Europos šalis, sunkiojo transporto situacija pagal „Regitros“ suvestines yra objektyvi.

Cargonews.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

15min iš Ploješčio Sportas

Dūrį Rumunijoje apibendrinęs E.Jankauskas: „Ši lyga mums akivaizdžiai per kieta“

Aktualu

Kubos diktatorius Fulgencio Batista, atvėręs kelią kitam tironui – Fideliui Castro

Sportas

Sausa serija tęsiasi: bedantė Lietuva sumušta Rumunijoje

Gyvenimas

Vyrams brazilišką depiliaciją atliekanti meistrė: apie iškrypėlius, sugriautus mitus ir erekciją

15min iš Ploješčio Sportas

Po mačo Ploještyje – išvaryto A.Novikovo priekaištai arbitrui

Sportas

Bušido kovos: pergalingas S.Maslobojevo sugrįžimas, 5 nokautai ir turko akibrokštas, kokio nėra buvę

Aktualu

Kelyje iš Panevėžio į Vilnių „Toyota“ susidūrė su elniu

Gazas

Tragedija prie Balėnų visuomenėje sukėlė sąmyšį – reikia amerikietiškos tvarkos?

24sek

Treneris po išsprūdusios pergalės prieš Rusiją: „Mes verti Europos čempionato“

Vardai

Popscenos princesė Monique Vilniuje pristatė po ilgų kūrybinių išgyvenimų gimusį albumą

Interviu Mokslas.IT

Dangiškieji akmenys kolekcininkų rankose virsta ir filosofija, ir prabanga

Verslas

JAV prekybos karas jau varo verslą iš Kinijos – bet ne į Ameriką

Vardai

Tarp bušido turnyro gerbėjų – ir kovų menus pamilusi Erika Vitulskienė, ir Egidijus Dragūnas

24sek

Kaip apmaudu: stebint A.Saboniui ir A.Kirilenkai Lietuva neatsilaikė prieš Rusiją

Vardai

Inga Stumbrienė už dalyvavimą grožio konkurse Dominikoje karūnos sulaukė Lietuvoje

Gyvenimas

15 veislių šunų, kurių lojimas niekam nepridarys rūpesčių

Gyvenimas

Mylimojo smurtą bei vadovo priekabiavimą patyrusi Vilma: „Jaučiausi be kaltės kalta“

Pasaulis kišenėje

Kodėl Berlynas niekada nebus toks, koks buvo iki karo – ir to net nereikia

Sportas

Tautų lyga: Italija ir Portugalija išsiskyrė taikiai

Deuce

Nesustabdoma jėga – Novakas Džokovičius sutriuškino Keviną Andersoną

Naujienos

15min iš Ploješčio Sportas

Dūrį Rumunijoje apibendrinęs E.Jankauskas: „Ši lyga mums akivaizdžiai per kieta“

Aktualu

Kubos diktatorius Fulgencio Batista, atvėręs kelią kitam tironui – Fideliui Castro

Sportas

Sausa serija tęsiasi: bedantė Lietuva sumušta Rumunijoje

Gyvenimas

Vyrams brazilišką depiliaciją atliekanti meistrė: apie iškrypėlius, sugriautus mitus ir erekciją

15min iš Ploješčio Sportas

Po mačo Ploještyje – išvaryto A.Novikovo priekaištai arbitrui

Sportas

Bušido kovos: pergalingas S.Maslobojevo sugrįžimas, 5 nokautai ir turko akibrokštas, kokio nėra buvę

Aktualu

Kelyje iš Panevėžio į Vilnių „Toyota“ susidūrė su elniu

Gazas

Tragedija prie Balėnų visuomenėje sukėlė sąmyšį – reikia amerikietiškos tvarkos?

Sportas

Tautų lyga: Italija ir Portugalija išsiskyrė taikiai

Deuce

Nesustabdoma jėga – Novakas Džokovičius sutriuškino Keviną Andersoną

Aktualu

JAV žurnalistė: iš nuskurusio sovietinio miesto Vilnius tapo normaliu europiniu miestu

24sek

Prancūzijoje – nuostabus tritaškius svaidžiusio Ado Juškevičiaus pasirodymas

Gyvenimas

Patarimai: kokie produktai padeda mažinti kraujagyslių kalkėjimą

Gyvenimas

Patarimai: kokie produktai padeda mažinti kraujagyslių kalkėjimą

Aktualu

Kauno valdžia paaiškino, kodėl mirštančiųjų norus pildančiai įstaigai neskiria patalpų

Sportas

Istorinio kelio pabaiga: „Vytis“ pakuteno nervus Čempionų lygos laimėtojams

Aktualu

Selemonas Paltanavičius: vandens paukščių dabar lesinti jokiu būdu negalima

Aktualu

Paulius Jurkevičius: Atrasti savo šalies virtuvę (mano šeimos istorija)

Verslas

Konkursas „Už darnią plėtrą“: ištirpstantys gamtoje namai Pervalkoje

Aktualu

Panevėžyje per reidą įkliuvo išgėręs ir teisių neturintis „Land Rover“ vairuotojas

Vardai

Ypatingos

07:40
07:22

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas