Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 06 01 /14:03

Nesuskubę užsiregistruoti ilgai turėtų motociklų, to padaryti greičiausiai nebegalės

Jeigu garaže stovi neregistruotas iš prekybos centro ar užsienio parsigabentas motoroleris, motociklas ar keturratis, greičiausiai važinėti juo negalite, net jei tai ir trumpi atstumai nuošaliais keliais ar tik kolektyvinio sodo prieigos, skelbiama Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pranešime.
Motociklininkų sezono uždarymas
Motociklininkai. Asociatyvi nuotr. / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo nauji išmetamų teršalų reikalavimai naujai registruojamiems motociklams, motoroleriams ir keturračiams. Numatyta, kad nebeįmanoma užregistruoti naujų transporto priemonių, kurių taršos standartas žemesnis nei „Euro 4“.

„Pasikeitęs reglamentavimas svarbus net ir tiems motociklų, motorolerių ar keturračių vairuotojams, kurie motorinę transporto priemonę įsigijo, pavyzdžiui, prieš trejus metus ir neregistravo. Jei transporto priemonė tiesiog stovėjo garaže ir nebuvo eksploatuota, jos, pasikeitus išmetamų teršalų normai, registruoti nebus galima“, – vairuotojų dėmesį atkreipė Lietuvos transporto saugos administracijos Administracinių paslaugų departamento Vilniaus skyriaus patarėjas Olegas Pauliukovas.

Galimybių yra

Eksperto teigimu, neeksploatuotų, iš kitų Europos Sąjungos (ES) šalių atsigabentų ir neregistruotų transporto priemonių savininkai turėtų kreiptis į turimos transporto priemonės gamintojo atstovą Lietuvoje – pateikti laisvos formos prašymą, kuriuo vadovaudamasis konkrečios transporto priemonės gamintojo atstovas kreipsis į Lietuvos transporto saugos administraciją dėl išimties pritaikymo. Problemų gali kilti tiems vairuotojams, kurių vairuojamų transporto priemonių gamintojai Lietuvoje neatstovaujami.

„Sulaukę transporto priemonių savininkų prašymų ar iki 2018 m. sausio 1 d. motociklų, motorolerių ir keturračių nepardavę konkretaus gamintojo atstovai Lietuvoje turėtų kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją, kad jiems būtų taikoma aplinkosaugos reikalavimų dvejų metų išimtis“, – aiškino O.Pauliukovas.

Serijos pabaigos procedūras galima taikyti ribotam motorinių transporto priemonių kiekiui pagal praėjusių dvejų metų konkretaus gamintojo užregistruotų transporto priemonių skaičių.

Pasak jo, per savaitę vidutiniškai sulaukiama 3 žmonių kreipimųsi su prašymu pratęsti vairuojamo motociklo registravimo (registracijos) laikotarpį. Tačiau vairuotojams pirmiausia reikia kreiptis į konkrečios transporto priemonės gamintojo atstovą – šis savo ruožtu turės kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją ir paprašyti taikyti išimtį, kitaip mopedai ir motoroleriai (L1e, variklio tūris ≤ 50 cm3, didžiausia galia < 4 kW), triračiai (L2e, variklio tūris ≤ 50 cm3, didžiausia galia < 4 kW) ir lengvieji keturračiai (L6e) negalės būti registruojami VĮ „Regitra“ ir toliau dalyvauti eisme.

Istoriniams negalioja

Tiesa, pabrėžiama, kad metų pradžioje įsigaliojusi nuostata nebus taikoma istoriniams motociklams.

Anot LTSA specialistų, istorinėms transporto priemonėms galioja kita tvarka. Istorinių transporto priemonių asociacijos išvada patvirtinama, kad transporto priemonė yra pripažinta istorine motorine transporto priemone ir galioja dešimt metų nuo jos išdavimo.

Dalyvauti viešajame eisme Lietuvoje leidžiama nustatyta tvarka įregistruotoms motorinėms transporto priemonėms. Taigi, jei motociklas buvo pripažintas istorine motorine transporto priemonę, jį reikia registruoti „Regitroje“ ir transporto priemonei suteikiami istoriniai valstybinio ženklo numeriai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius