Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Nissan Nordic Europe OY“ direktorius Jacekas Gorskis: Lietuvos pasiekimai džiugina

Jacekas Gorskis, „Nissan Northern Europe“ direktorius
„Nissan“ nuotr. / Jacekas Gorskis, „Nissan Northern Europe“ direktorius
Šaltinis: 15min
0
A A

„Nissan“ jau kurį laiką užima vieną pirmųjų pozicijų ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos naujų automobilių rinkose. Palyginus su prieš dešimtmetį gamintojo viduje siautusia krize, dabartiniai pasiekimai yra stulbinantys. Apie naujausias „Nissan“ technologijas, plėtros planus ir mums aktualiausią dalyką – naujoves, skirtas Lietuvai – pasakoja „Nissan“ Šiaurės Europos padalinio direktorius Jacekas Gorskis.

- „Nissan“ dažnai akcentuoja kaip dirbantys ties naujausiomis technologijomis. Galite konkretizuoti, kokios tos technologijos?

- Šiuo metu esame elektromobilių rinkos lyderiai – tai yra technologija, kurioje norime išlaikyti pirmaujančių statusą. Tačiau vien elektra neapsiribojame. Tiesą sakant, niekas nežino, kur pasuks automobilių rinka po dešimtmečio – ar populiariausi bus elektra varomi, ar hibridai. Neatmetame ir kitų kuro tipų populiarėjimo galimybės – pavyzdžiui, vandenilio. Norime pasiekti tą lygį, kad kai rinka nuspręs, kur link nori eiti, mes jau būtume tam pasiruošę.

Kaip jau minėjau, esame lyderiai elektromobilių rinkoje. Kad mokame gaminti hibridinius automobilius, įrodėme Ženevos parodoje pristatydami „Hi-Cross“. Paryžiuje parodėme „Terra“ – vandenilį naudojantį krosoverį.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./Nissan Terra
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Nissan Terra“

- Kaip „Nissan Leaf“ galima palyginti su kitais elektromobiliais, šiuo metu esančiais rinkoje? Jų nuvažiuojamas atstumas, baterijos įkrovimo laikas?

- Nėra tiek jau daug tų elektromobilių, kad galėtume juos lyginti. „Peugeot“, „Citroen“, „Mitsubishi“ bei „Renault“ dar turi savo elektromobilius, yra vienas kitas nišinis produktas – pavyzdžiui, „Tesla“.

Mūsų „Leaf“ priklauso visiškai kitam segmentui, nei kiti modeliai, tad jų technines galimybes lyginti nebūtų teisinga. Dauguma kitų elektromobilių priklauso mažąjam segmentui, „Leaf“ – kompaktinių automobilių.

Kalbant bendrai, „Nissan“ modelį laikyčiau labiausiai pažengusiu technologine prasme. Pradedant trumpiausiu įkrovimo laiku, baigiant didele standartinio elektromobilio komplektacija.

- „Nissan Leaf“ pardavimai – pavyko nugalėti vartotojų baimės elektromobiliams sindromą?

- Daugiausia esu susipažinęs su Šiaurės Europos rinkomis, tai čia „Leaf“ sekasi puikiai. Norvegijoje jis yra geriausiai parduodamų naujų automobilių penkioliktuke. Šiais metais šioje šalyje buvo nupirkti daugiau nei du tūkstančiai „Leaf“. Trečiame pagal dydį Norvegijos mieste, Trondheime, „Leaf“ yra antras perkamiausias naujas automobilis.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Nissan Leaf
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan Leaf“

- Čia – tarp visų naujų automobilių?

Taip, tarp visų naujų. Pirmoje vietoje šiame mieste žengia „Volkswagen Golf“.

- Kodėl Norvegijoje elektromobiliai taip gerai perkami?

- Tai lemia valstybės išsivystymo lygis ir didelės valdžios subsidijos perkantiems tokio tipo transporto priemones.

Šioje šalyje „Leaf“ jau nebėra nišinis produktas. Jis laisvai konkuruoja su vidaus degimo variklius turinčiais kompaktinės klasės hečbekais.

Mano nuomone, tik laiko klausimas, kada elektromobiliai (ar jie gautų energiją iš 220 V lizdo, ar iš vandenilio) užims didžiąją rinkos dalį.

Norvegijoje "Nissan Leaf" jau nebėra nišinės rinkos produktas

- Tad galime sakyti, kad po 10-15 metų dabar populiariausi vidaus degimo varikliai taps nišinės rinkos dalyviais?

- 10, 20, gal 30 metų – šito spėti nedrįsčiau. Tačiau tai – tik laiko klausimas.

Automobilių ekspertai visame pasaulyje nesutaria, kada tai įvyks, tačiau vieną dieną tai nutiks. Elektromobiliai taps populiaresni už vidaus degimo variklius turinčias transporto priemones.

- Yra kokios vyriausybių nustatytos normos, kiek elektromobilių turi būti gatvėse, pavyzdžiui, 2020-aisiais?

- Pasaulinis tikslas yra sumažinti dabar išmetamą CO2 kiekį 80 proc. iki 2050 metų. Taip, tai ilgas periodas – beveik 40 metų. Tačiau aštuoniasdešimt yra didelis skaičius. Tai reiškia, kad praktiškai visų šiuo metu gatvėje važiuojančių automobilių turės būti atsisakyta, o jų vietą užims alternatyviu, nuodingų emisijų neišmetančiu kuru varomos transporto priemonės.

- Ar yra šansų, kad elektromobiliai Baltijos šalyse sulauktų panašaus populiarumo kaip Norvegijoje?

- Be abejonės. Pirmą pavyzdį jau turime – Estija. Gerbiu šios šalies vyriausybę už tai, ką jie padarė. Turiu galvoje ne tik pinigines subsidijas – šios dar didesnės nei Norvegijoje (Estijoje gali būti kompensuojama apie trečdalis perkamo elektromobilio kainos, red past.), bet ir infrastruktūros įrengimą. Yra parengtas projektas, pagal kurį 2013-ųjų pradžioje visa šalis bus apraizgyta 170 greito įkrovimo stotelių tinklu. Vertinant pagal subsidijų dydį ir įkrovimo stotelių tankį, Estija yra pažangiausia ne tik Šiaurės Europoje, bet ir visame pasaulyje.

Latvijos vyriausybė taip pat dirba ties lengvatomis elektromobilius perkantiems žmonėms – jų schema yra panaši į Estijos, tik mažesnio masto. Manau, jau lapkričio mėnesį galėsime latviams pasiūlyti pirkti „Leaf“.

Po to ateis ir Lietuvos eilė. Kol kas iš jūsų vyriausybės nėra jokių ženklų apie elektromobilių įsigijimo palengvinimą – suprantu, kad šiuo metu ir esant tokiai ekonominei situacijai yra kitų prioritetų. Tačiau Lietuva ilgainiui turėtų prisijungti prie kitų Baltijos valstybių.

- Klausimas apie nišinę rinką – sportinius automobilius. Šiuo metu turite GTR ir 370Z. Kitų modelių neplanuojate?

- Naujų sportinių automobilių neplanuojame, tačiau mūsų sportiško padalinio „Nismo“ laukia plėtra. Jau 2013-ųjų pradžioje Europoje ir Lietuvoje pasirodys „Nissan Juke Nismo“, kurio serijinis modelis buvo pristatytas Paryžiuje. Ateityje planuojama daugiau modelių su „Nismo“ modifikacijomis – galbūt ir tas pats 370Z turės tokią modifikaciją.

Nemažai priklauso ir nuo to, ką laikote sportiniu automobiliu. Pavyzdžiui, GTR yra tikriausias superautomobilis – jis orientuotas į didžiulę galią ir puikias valdymo savybes.

„Nismo“ orientacija – važinėjimas kasdien. Vidutinis vairuotojas turbūt nesusidomėtų tokia modifikacija, tačiau polinkį į sportiškumą turintis ir kasdieninio automobilio komforto nenorintis aukoti žmogus atras „Nismo“ privalumus.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT iabandytas Nissan GT-R
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“

- Kalbant apie Lietuvą, „Nissan“ turėjo du labai sėkmingus modelius mūsų šalyje – „Juke“ ir „Qashqai“. Tačiau jie sensta ir praranda pirmąsias pardavimų pozicijas. Kaip susigrąžinsite prarastą rinkos dalį?

- 2011-ieji Lietuvoje buvo puikūs metai „Nissan“ – tada turėjome 13 proc. visos naujų automobilių rinkos. Tai - džiuginantis rezultatas. Lietuva, vertinant pagal „Nissan“ užimamą rinkos dalį, buvo pirma Europoje. Šiemet mūsų rinkos dalis sumažėjusi, tačiau tai nėra staigmena. Apie galimą nuosmukį žinojome. Ateinančiais metais planuojame agresyvų grįžimą ir norime susigrąžinti prarastą procentinę dalį.

Artimiausiais metais pristatysime ne vieną naują automobilį: pamatysime naujus hečbekus „Note“ ir „Micra“, krosoverį „Qashqai“, visureigį „X-Trail“, naują elektromobilį. Visi pagrindiniai mūsų modeliai 2013-2014 metais atsinaujins – esu įsitikinęs, kad tai padės „Nissan“ susigrąžinti didžiąją dalį šiųmečių praradimų.

- Kaip suprantu, prognozuojate, kad „Nissan“ greitu metu Lietuvos rinkoje vėl užims dviženklį skaičių procentais?

- 2014-aisiais, manau, turėtume susigrąžinti 2011-ais metais turėtą rinkos dalį. Bent jau dešimt procentų yra tikrai pasiekiamas rezultatas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas