Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nuo liepos keisis įvežamų automobilių registravimas: ar sumažės „skenduolių“ ir lūženų?

Nuo liepos Lietuvoje bus draudžiama registruoti transporto priemones, kurios užsienyje pripažintos nebeeksploatuojamos, po avarijos, ar potvynio.
Automobilis ant išdžiūvusio Almadeno tvenkinio dugno
Automobilis ant išdžiūvusio Almadeno tvenkinio dugno / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Regitra“, patikrinusi duomenis užsienyje ir nustačiusi, kad ten transporto priemonę buvo uždrausta naudoti, galės jos neregistruoti, nors lietuviškame garaže ji buvo prikelta naujam gyvenimui. Tačiau ekspertai abejoja, ar valstybės įmonei užteks valios griežtai laikytis įstatymo raidės.

Vagystes tiriantys ekspertai nuolat linksniuoja mūsų šalį – Lietuva bene vienintelė Europos Sąjungos valstybė, į kurią plūsta ne tik vogti, bet ir visiškai sumaitoti automobiliai, vėliau atgimstantys naujam gyvenimui, kai kitur jie keliauja tik perdirbti ar į sąvartynus.

Lietuva bene vienintelė Europos Sąjungos valstybė, į kurią plūsta ne tik vogti, bet ir visiškai sumaitoti automobiliai, vėliau atgimstantys naujam gyvenimui.

„Mano duomenimis, 97 proc. iš Amerikos atvežamų automobilių yra būtent tie, kurių pagal naują redakciją neturėtų būti leista registruoti Lietuvoje. Iš Europos – siektų net 50 proc.“, – teigė Tarptautinės automobilių vagysčių tyrėjų asociacijos narys Mamertas Kulakauskas.

Pasak eksperto, šios problemos nebūtų, jei valstybės institucijos vienodai traktuotų remonto sąvoką. Už šią tvarką atsako Valstybinė Kelių transporto inspekcija, kuri kelių netinkamų mašinų sulipdymą tebelaiko transporto priemonės remontu, nors kitose šalyse be gamintojo sutikimo to neleidžiama daryti.

Valstybinės Kelių transporto inspekcijos atstovas tikino, kad nuo liepos niekas nesikeis, nors įstatymo leidėjai tvirtina priešingai. Seimas pataisė įstatymus, kad nebetinkamomis užsienyje pripažintos mašinos nuo liepos Lietuvoje nebūtų naudojamos.

„Atėjo laikas gyventi civilizuotai, netausokime savo sveikatos sąskaita, nes šiandien, po to kai žūsta artimas žmogus, turbūt jo artimieji bando išdraskyti akis kiekvienam, kuris sakytų, kad gerai atvežti tokias mašinas, kurios uždraustos eksploatuoti“, – sakė Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas.

Prekiautojai naudotomis mašinomis padėties nedramatizuoja, esą laimės tik pirkėjas, nes kartu įsigalios ir tvarka, kad jis negalės mašinos registruoti tol, kol neatliks techninės apžiūros, o tai esą leis pamatyti tikrąją mašinos būklę.

Net jei mašina pirkėjui atrodys nepriekaištinga, „Regitra“ gali patikrinti jos istoriją – ji fiksuojama Bendrijos registruose, ar transporto priemonė nebuvo pripažinta netinkama naudoti.

Tvarka negalios mašinoms iš trečiųjų šalių, pavyzdžiui, Amerikos. Muitinės duomenys rodo, kad prieš kelerius metus iš Jungtinių Valstijų buvo importuota per 200 tūkstančių mašinų, beveik visos jos buvo patekusios į eismo įvykius, o kai kurios ir ne po vieną kartą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius