Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nykstantys „Lada“ automobiliai: nuo restauruotų iki raliui ruoštų „žiguliukų“

Kadaise Lietuvoje itin populiarūs „Lada“ automobiliai šiomis dienomis nebe taip dažnai sutinkami keliuose. Remiantis valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje „Lada“ (arba „VAZ“) markės automobilių yra kiek daugiau nei 3,7 tūkst. vnt. –  mažiau nei BMW X5 visureigių.
LADA 2105 VFTS
LADA 2105 VFTS

Ant „Fiat 124“ automobilio platformos pagaminti „Žiguliai“ savo žydėjimo laikais buvo didelė Rusijos „AvtoVAZ“ koncerno sėkmė. Pasiskolinę itališko automobilio platformą rusai sugebėjo pagaminti net 14 mln. „Lada“ versijų.

Išliekamoji „Lada“ automobilių vertė niekados nebus stipri. Nebent tai bus itin retos, nepriekaištingos būklės versijos su turtinga istorija. Besidomintys automobiliais yra girdėję apie Rusijos milicijai skirtus rotorinius „Žigulius“ (su rotoriniu varikliu). Taip pat, nusipelnę sovietų sąjungos veikėjai gaudavo tokius automobilius su nerūdijančio plieno kėbulu. Tačiau tokių šalyje – vienetai.

Portale Autoplius.lt yra vos 26 šios markės modeliai. Pigiausi „Žiguliukai“ kainuoja mažiau nei 300 eurų, tačiau galima rasti gerai išlaikytų sovietinių „relikvijų“. Štai vienas geriau išlaikytų „Lada 2101“, dar liaudyje vadinamų „kapeikų“, kurį galima įsigyti už 2000 eurų.

Dace Janova / 4rati.lv nuotr./„LADA VFTS Cup“ įskaitos dalyviai
Dace Janova / 4rati.lv nuotr./„LADA VFTS Cup“ įskaitos dalyviai

Ieškant tokių transporto priemonių galima pastebėti ir modelių, kurie puikiai tinka lenktynėms.

Kiekvienas „Lada“ automobilio savininkas-entuziastas puikiai žino, ką reiškia VFTS. Tai – Stasio Brundzos Vilniaus transporto priemonių fabrike gamintos versijos, skirtos raliui.

Legendinio Lietuvos lenktyninko dirbtuvėse meistrai standartinius „Lada 2105“ blokus pakeisdavo į naudotus „šeštukuose“ (1,6 litro darbinio tūrio), aprūpino su aštresnių fazių paskirstymo velenėliais, 2 sportiniais „Weber“ karbiuratoriais.

1,6 litro variklio patobulinimų rezultatai – dvigubai padidinta galia. Jeigu standartinis „šeštuko“ 1,6 litro variklis generavo 79 AG esant 5600 aps./min., tai VFTS versijos išspausdavo net 160 AG esant 7000 aps./min.

Sportinio „Žiguliuko“ svoris, lyginant su standartine versija, tapo 15 kg mažesnis – siekė vos 980 kg. Automobilio dinaminės savybės keitėsi radikaliai. Baziniai „penktukai“ su 1,3 litro varikliu iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 20 sekundžių ir maksimalus jų greitis siekdavo vos 145 km/val.

Kiek galingesni, 2106 modeliai su 1,6 litro motorais iki 100 km/val. įsibėgėjo per 16 sekundžių ir pasiekdavo maksimalų 150 km/val. greitį. Tačiau Stasio Brundzos fabrike modifikuoti VFTS ralio automobiliai iki 100 km/val. pagreitėdavo vos per 8,4 sekundės, o spidometro rodyklė nustodavo kilti ties 190 km/val. padala.

Šie modeliai greitai prigijo Vidurio-Rytų Europos ralio trasose ir naudojami net iki šių dienų. VFTS versijas galima atpažinti iš tolo – jų išskirtinis bruožas yra plačios arkos, spoileris bei nepamirštamas 2 „Weber“ karbiuratorių garsas

Kaip tik tokio automobilio kopija parduodama portale Autoplius.lt. Sportinio „Žiguliuko“ kaina siekia 5,5 tūkst. eurų, tačiau originalūs modeliai būna iki kelių kartų brangesni. Lietuvoje parduodamą „Lada 2105 VFTS“ kopiją galite peržiūrėti, paspaudę šią nuorodą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius