Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pagalba avarijos aukoms – automatinis mašinos skambutis numeriu 112

Nuo kitų metų rudens naujuose automobilių modeliuose Europoje turės būti įrengiama automatinė pagalbos iškvietimo sistema „eCall“. Įvykus didelei avarijai, ji automatiškai surinks bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir atitinkamoms tarnyboms praneš apie nelaimę. Tam antradienį pritarė Europos Parlamento (EP) nariai.
Bendras pagalbos telefonas
Bendras pagalbos telefonas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Anot šios naujovės iniciatorių, tai leis gelbėtojams greičiau pasiekti avarijos vietą, o tokiu būdu padės išsaugoti 2,5-2,8 tūkst. gyvybių kasmet ir sumažins traumų sunkumą.

Europos Komisija jau nuo 2005 m. bandė įdiegti „eCall“ neprivaloma tvarka. Kadangi tai neveikė (šiuo metu sistema įrengta tik maždaug 0,7 proc. transporto priemonių), pereita prie griežtesnės pozicijos.

Automobiliai laikomi nesaugiausia transporto priemone. Europos Sąjungoje dėl avarijų kiekvieną dieną užgęsta 75 gyvybės, o rimtus sužeidimus kasmet patiria daugiau nei 250 tūkst. žmonių. EP skelbiama statistika rodo, jog 2012 metais per avarijas žuvo 28 tūkst. žmonių, dar 1,5 mln. žmonių buvo sužeista. Todėl Europos Komisija pasiūlė imti diegti „eCall“.

Tyrimai rodo, kad suveikus šiai sistemai pagalbos centro atsako laikas gali būti sumažintas perpus kaimo vietovėse ir 40 proc. miesto vietovėse.

Paskaičiuota, kad iki 10 proc. gyvybių galima išsaugoti, laiku suteikus medicinos pagalbą, o tam reikia žinoti ne tik kas atsitiko, bet ir kur. Dažnai pro šalį važiuojantys žmonės, pamatę avariją, neskuba skambinti pagalbos tarnyboms, o kartais apskritai nepastebi nuo kelio nulėkusio automobilio.

„eCall“ stipraus smūgio atveju automatiškai paskambins numeriu 112 – tam automobiliuose bus įmontuota speciali kortelė. Jei salone esantis žmogus ar žmonės bus sąmoningi ir galės kalbėti, pagalbos tarnybos darbuotojai jų pasiklaus apie įvykį. Kitu atveju jiems automatiškai bus perduota tam tikra informacija – avarijos laiką ir vietą, kelionės kryptį, naudojamus degalus, ar buvo užsegti saugos diržai ir pan. Esant reikalui, šią sistemą bus galima aktyvuoti rankiniu būdu. 

Dalis EP narių nuogąstauja, kad ši sistema neužtikrins pakankamos duomenų apsaugos. Mat nežinia, kokia informacija bus perduodama pagalbos tarnyboms, ar pavyks užtikrinti, kad į duomenų bazes neįsibrautų nepageidaujami asmenys, ir ar apskritai ši sistema netaps būdu sekti vairuotojų judėjimą.

Siekiama, kad „eCall“ būtų privalomai montuojama nuo 2015-ųjų spalio. Bet gamintojai norėtų daugiau laiko pasiruošti naujovei, nors ši technologija kai kuriuose prabangiuose automobiliuose montuojama jau dabar.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius