-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pamirštasis herojus „Ford Mondeo ST220“: kodėl jam kabinama ateities klasikos etiketė

Pirmosios kartos „Ford Mondeo“ buvo labai sėkmingas automobilis, o su atnaujintu, smarkiai užapvalintu modeliu gamintojas atrado tikrą aukso gyslą. Tačiau 2000-aisiais debiutavęs antros kartos šeimyninis modelis sekė savo pirmtakui iš paskos – Europoje „Mondeo“ išliko vienu populiariausiu savo klasės automobiliu.
„Ford Mondeo ST220“
„Ford Mondeo ST220“ / Autoplius.lt nuotr.

Didžiojoje Britanijoje „Ford Mondeo“ didelę reikšmę turinčių žurnalų buvo išrinktas 2001-ųjų metų automobiliu, o to meto šalies ministras pirmininkas Tony Blair‘as šio automobilio vardu pakrikštijo tam tikrą gyventojų socialinį sluoksnį. Mases žmonių, kurie pirko šiuos modelius jis praminė „Mondeo žmonėmis“ – galima sakyti, kad šis modelis britams yra lyg „Volkswagen Passat“ lietuviams.

„Ford“ daug dėmesio skyrė savo automobilių važiuoklėms. Su pirmos kartos „Focus“ jie sugebėjo pateikti smagesnį hečbeką nei „Volkswagen“, o „Mondeo“ neakivaizdiniame važiavimo malonumo konkurse taip pat buvo laikomas savo klasės lyderiu. Ir tai tebuvo eiliniai, į paprastus žmones orientuoti D segmento automobiliai.

Tačiau šalia paprastų, pilkai masei skirtų ir iš minios neišsiskiriančių modelių gamoje atsirado ne tik vizualiai, bet ir fiziškai agresyvesnės versijos. Tai – „ST220“ simboliais pažymėti sportiškieji „Mondeo“.

„Ford Mondeo ST220“ nuo įprastų modelių išsiskyrė specialiai šioms versijoms projektuotu kosmetiniu paketu: atsikišusiais dailesniais buferiais, galingesniais varikliais bei unikaliais salonais. Kiekvienas toks sedanas buvo aprūpintas elektra valdomomis odinėmis „Recaro“ sėdynėmis bei, žinoma, specialiai šiam modeliui parinktu spidometro ciferblatu su maksimalia 280 km/val. riba.

„ST220“ akimirksniu kėlė pavydą tiems, kurie vairavo paprastus „Mondeo“. Negana to, tai buvo labai racionaliai įkainotas automobilis. Tiesa, naujų automobilių pardavimai Lietuvoje tuo metu nebuvo taip įsibėgėję.

3,0 litrų V6 benzininis variklis šiam vikriam sedanui suteikė pavydėtinas dinamines savybes. Kol dar didieji automobilių pramonės gigantai nebuvo masiškai migravę prie turbokompresorių technologijų, galimybė išvystyti 250 km/h maksimalų greitį skambėjo patraukliai. Tuo tarpu 100 km/h iš vietos „Mondeo ST220“ pasiekė tik per 6,6 sekundės – tokį potencialą turintis automobilis gali būti vadinamas greitu ir šiandien.

Vairuotojo automobiliu šis sportiškas sedanas vadinamas ir dėl kietesnės važiuoklės. 18 colių skersmens ratlankius kiekviename kampe laiko kietesni amortizatoriai bei standesnės spyruoklės. Tačiau vingiuoto kelio malonumais vairuotojai galėjo mėgautis komfortiško važiavimo sąskaita – reikėjo susitaikyti, kad kertant kai kurias, sunkaus bei viešojo transporto išvažinėtas sankryžas teks įtempti sėdmenų raumenis.

Automobilių kritikai prognozuoja, kad antrosios kartos „Ford Mondeo ST220“ nebus toks vertingas, kaip atnaujintas pirmos kartos „ST200“ modelis, tačiau tinkamai prižiūrėtas egzempliorius turėtų nebenuvertėti, o penkerių metų laiko juostoje gali net ir pabrangti.

Būtent toks, geidžiamiausios melsvos spalvos, originaliais ratlankiais apautas sportiškas „Ford“ parduodamas portale Autoplius.lt už beveik 3 tūkst. eurų sumą. Skelbimą galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

Lietuvoje tokių modelių nėra daug, todėl iš minios norintys išsiskirti vairuotojai turėtų apsvarstyti, ar šis greitos šeimos automobilis pateisins jų lūkesčius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius