Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 02 23 /10:05

Pasaulinė elektrinio „Hyundai Ioniq 5“ premjera: greitai įkraunamas ir labai erdvus

„Ioniq 5“ – labai ambicingas „Hyundai“ gaminys, kuris, kaip teigia gamintojai, dar labiau pakeis vartotojo požiūrį į elektromobilius. Jau vien tuo, kad užteks vos 5 min. įkrovos 100 km atstumui nuvažiuoti. Žinoma, įkraunant pustuštę bateriją.
Hyundai Ioniq 5 (2021)
Hyundai Ioniq 5 (2021) / Hyundai nuotr.

Turint omeny, kad anksteni „Hyundai“ elektromobilių modeliai („Kona“, „Ioniq“) rinkoje puikiai užsirekomendavo dėl savo efektyvumo ir gana didelio kilometražo, nuvažiuojamo sąlygiškai nedidele baterija, naujojo CUV (krosoverio) „Ioniq 5“ pristatymas tikrai kėlė susidomėjimą.

Kaip deklaravo gamintojai, šitas modelis pirmą kartą parodytas dienos šviesoje visas, nes anksčiau buvo viešinamos tik atskiros detalės. Iš karto į akis krenta gana aštrios, sutekiančios dinamikos, kėbulo formos ir gerokai padidėjusi ratų bazė. Ir net 20-ties colių ratai!

Dar – panašiai kaip „Tesla“ išlendančios iš durelių rankenos ir (ne visose rinkose) tradicinius veidrodėlius pakeitusios kameros.

Pristatymo metu „Hyundai“ atstovai atkreipė dėmesį į „Ioniq 5“ salono erdvumą. Jis – tarsi jūsų namų svetainė. Ne tik erdvus, bet ir su daugybe apdailos ir komforto pasirinkimo galimybių. Erdvė išgaunama stumdant ne tik sėdynes, bet ir visą centrinę konsolę. Gamintojai atkreipia dėmesį ir į visiškai plokščias grindis.

Bagažinės talpa siekia 531 litrus. Nulenkus galines sėdynes, talpą galima padidinti iki beveik 1600 litrų.

Prietaisų skydelį sudaro du 12 colių ekranai – panašiai kaip „Mercedes“. Vienas skirtas vairuotojui svarbiai informacijai, o antras – pramogoms bei nustatymams. „Ioniq 5“ taip pat turi pavarų perjungiklį, sumontuotą ant svirties už vairo, taip pat projektuojamą ant stiklo ekraną su papildytos realybės palaikymu.

„Ioniq 5“ yra tikras EV, su tik elektromobiliams pritaikyta platforma, todėl turi ir priekinę nedidelę bagažinę. Jos talpa priklauso nuo to, ar tai modelis su galiniais, ar visais varančiais ratais. RWD turi didesnį 57 litrų talpos bagažo skyrių, o AWD modelis – su 24 litrų talpos.

Du elektros varikliai

Lietuvoje IONIQ 5 bus parduodamas su 72,6 kWh baterija ir dviem elektros variklių konfigūracijomis. Pirmasis variantas – variklis tik gale, antras variantas – varikliai priekyje ir gale.

Galingesnis variantas yra 155 kW variklis gale ir 70 kW variklis priekyje, kuris varo visus keturis ratus (4WD). Galinis variklis išvysto 350 Nm, o priekinis 255 Nm sukimo momentą. Varomas kartu su 72,6 kWh akumuliatorių baterija automobilis įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/h per 5,2 sekundes.

Didžiausias IONIQ 5 nuvažiuojamas atstumas su viena akumuliatorių baterijos įkrova 470~480 km, skaičiuojant pagal WLTP metodiką. Be to, IONIQ 5 gali vilkti 1600 kg priekabą.

Naujasis „Ioniq 5“ yra 4 635 milimetrų (182,5 colių) ilgio, o didžiulė ratų bazė (3000 mm arba 118,1 colio) suteikia išskirtinumo. Vidutinio dydžio krosoveris yra 1,890 mm (74,4 colio) pločio ir 1,605 mm (63,2 colio) aukščio.

Greitas įkrovimas

„Ioniq 5“ turi itin efektyvų 800 voltų įtampos integruotą įkroviklį. Tokį šiuo metu rinkoje siūlo tik „Porsche Taycan“ (ir AUDI). O 800 voltų įtampa reiškia, kad „Ioniq 5“, o vėliau ir kiti ant E-GMP bazės sukonstruoti korėjiečių elektromobiliai pasižymės itin greitu įkrovimu. Beje, įkrovimo rozetės sumontuotos abiejose kėbulo pusėse.

DC tipo stotelėje ji sieks 232 kWh. „Hyundai“ atstovai sako, kad tokia srovė leis vos per 5 minutes bateriją užpildyti tiek energijos, kad būtų galima nuvažiuoti 100 km nuotolį. Bateriją nuo 10 iki 80 proc. bus galima įkrauti per 18 min.

Ant naujosios E-GMP platformos sukonstruoti elektromobiliai turės 2 tipų baterijas: 58 (ne Lietuvos rinkai) arba 72,6 kW panaudojamos talpos. „Ioniq 5“ su didesne baterija viena įkrova galės įveikti iki 487 km nuotolį pagal WLTP.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius