Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pigių automobilių nebeliks: gamintojas paaiškino, kas vyksta rinkoje

Vienos iš didžiausių pasaulio automobilių gamintojų kompanijos vadovas įvardijo, kodėl dabartinis elektrifikacijos procesas yra prastas.
Peugeot e-2008
Peugeot e-2008 / Peugeot nuotr.

„Stellantis“ korporacija, suformuota susijungus prancūzų PSA ir italų FCA, dabar yra vienas iš didžiausių pasaulio automobilių gamintojų. Kaip ir visi, „Stellantis“ aktyviai ruošiasi elektrinei ateičiai. Tik kompanijos vadovas Carlosas Tavaresas mano, kad dabartinis elektrifikacijos procesas gali dar pabloginti anglies emisijas.

„Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas niekada nebuvo labai optimistiškai nusiteikęs elektromobilių atžvilgiu. Jis tiesiog nėra užtikrintas, kad automobilių pramonė eina pačiu geriausiu ir tiesiausiu keliu, siekiant pagerinti transporto emisijas. „Stellantis“ jau gamina nemažai elektromobilių - kompanijai jau nebereikia „Tesla“ taršos kreditų. Tačiau C.Tavaresas vis išreiškia abejones dėl elektromobilių politikos.

C.Tavaresas teigia, kad dabartiniai pigūs europietiški automobiliai kainuoja nuo maždaug 10 tūkstančių eurų. Tai - labai pigios mašinos, bet automobilių pramonė gali jas gaminti ir užsidirbti. Jei paversime šiuos automobilius elektriniais, jų kaina išaugs maždaug tris kartus. Žinoma, kad bent šiek tiek kompensuotų šį kainos šuolį, gamintojai elektromobiliams suteikia papildomos įrangos, prabangias medžiagas, solidesnį dizainą. Tačiau atsisakius vidaus degimo variklių pigių automobilių tiesiog nebeliks.

Nesunku pastebėti, apie ką kalba C.Tavaresas. Atkreipkite dėmesį į dabar pasirodančius naujus elektromobilius - „Audi“, „Volkswagen“, „Peugeot“, „Mazda“ ir kitų gamintojų pasiūlymai dažnai nėra labai pigūs.

O tie, kurie yra pigesni, dažnai yra lėti, turi labai mažas baterijas ar žemesnę kokybę. Tai ką darys tie, kurie ieškos nedidelio pigaus automobilio ir jo neberas? Pirks naudotą, kuris tikriausiai turės seną taršų variklį.

„Toyota Yaris“ yra toks mažas ir pigus automobilis. Nepaisant to, jis neblogai važiuoja ir greitkeliu – į labai ilgas keliones juo tikriausiai nevažiuosite, bet iš Kauno prie jūros tikrai galite nuvykti. Be to parvažiuojant nereikės stoti degalinėje (tikriausiai pirmyn-atgal suvažinėtumėte bent porą kartų). Jei „Yaris“ ar panašių benzininių automobilių staiga nebeliktų, kokią naują mašiną galėtumėte nusipirkti?

Tikriausiai ką nors panašaus į „Peugeot e-208“, bet jis su pilnomis baterijomis su geriausiais norais įveikia tik 340 km (WLTP) ir kainuoja dvigubai brangiau (ir trigubai brangiau nei patys pigiausi maži automobiliai).

Kitaip tariant, senamadiškas burzgiantis „Yaris“ gerai važiuoja mieste, bet gali jus palydėti ir į kelių šimtų kilometrų kelionę, o naujoviškas, modernus ir ekologiškas e-208 yra dvigubai brangesnis ir dažniau prašys sustoti pasipildyti jėgas. Jau nekalbant apie tai, kad įkrovimo stotelių yra mažiau nei degalinių, o pati procedūra truks gerokai ilgiau.

Nebent turite kelis automobilius ar esate užkietėjęs elektromobilių gerbėjas, „Yaris“ tikriausiai daug kam atrodo kaip logiškesnis pasirinkimas. Kai tokių automobilių nebeliks, „Stellantis“ vadovo manymu, žmonės pirks daugiau naudotų mašinų, kurios terš labiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius