Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pokyčiai automobilių rinkoje: naudoti pabrango 300 eurų, naujų pardavimo skaičius išpūtė reeksportas

Geriausias rezultatas nuo 2008-ųjų – taip pirmąjį šių metų ketvirtį apibūdina Lietuvos automobilių rinkos ekspertai. Sandorių skaičius per sausį-kovą išaugo 7 proc., o labiausiai, pastebi žinovai, augo naujų automobilių sandoriai.
Aludarių ir Pakalnės gatvių sankirta
Gatvė. Asociatyvi nuotr. / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenimis, per pirmąjį šių metų ketvirtį šalyje įvyko 103,1 tūkst. automobilių sandorių – 7 proc. daugiau nei 2017-ųjų pradžioje. Anot portalo komunikacijos vadovo Mato Buzelio, lietuviai perka vis daugiau naujų bei naudotų transporto priemonių.

Tiek vidinėje rinkoje įvykusių sandorių, tiek iš užsienio pastoviai registracijai įvežtų automobilių pardavimų per metus paaugo atitinkamai 6,9 proc. (iki 62,6 tūkst. sandorių) bei 5,3 proc. (iki 33,3 tūkst. sandorių). Tokie duomenys, pasak M.Buzelio, parodo, kad automobilių verslas Lietuvoje išgyvena puikius laikus – ir tai tęsiasi ne pirmą ketvirtį iš eilės.

Lietuviai ir toliau lieka ištikimi „Volkswagen“ markės modeliams – jie dominuoja tarp populiariausių naudotų transporto priemonių prekinių ženklų. Tačiau parduodamų automobilių rinkoje šių metų pradžioje buvo užfiksuoti pokyčiai.

Bendrai visų sandorių rinkoje vertė, sako M.Buzelis, siekia 0,5 mlrd. eurų. Tai, pasak jo, taip pat savotiškas rekordas. Naujiems automobiliams priklauso trečdalis visos šios sumos.

Už naudotą – 300 eurų daugiau

„Nors ir pagal įvykusius sandorius populiariausias naudotas automobilis šių metų pradžioje buvo „Volkswagen Passat“, pastebėjome, kad daug progresyviau auga prestižinių automobilių pardavimai bei pasiūla. Parduodamų transporto priemonių rinkoje pagal kiekį daugelį metų dominavo VW prekinis ženklas, tačiau visai neseniai juos į antrąją vietą išstūmė BMW“, – tvirtina M.Buzelis, įvertinęs skelbimų skaičių jo atstovaujamame portale.

Daugiau nei 1,4 mln. automobilių turinčiame Lietuvos autoparke dėl to jokių rokiruočių greitai neįvyks. Tačiau tokios aplinkybės tik įrodo, kad pirkėjai yra labai racionalūs žmonės ir už tam tikrą pinigų sumą stengiasi įsigyti kuo geresnį automobilį – nebūtinai tą, kuris būtų ekonomiškesnis ar pigesnis eksploatuoti, bet ir tokį, kuris lėčiau nuvertėtų, būtų geidžiamesnis, patikimas bei, pageidautina, kuo geriau įrengtas.

2018 metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje buvo užfiksuota 3,6 tūkst. eurų vidutinė naudoto automobilio rinkos kaina. Ji, lyginant su paskutiniuoju praeitų metų ketvirčiu šiek tiek stabilizavosi – sumažėjo 100 eurų, tačiau per metus šoktelėjo 8,7 proc. arba 300 eurų.

M.Buzelio teigimu, vidutinė naudoto automobilio kaina nuo 2015-ųjų metų svyruoja 3,3 ir 3,8 tūkst. eurų intervale ir atspindi dažno vairuotojo biudžetą automobiliui įsigyti.

Ekspertas pastebi, kad populiariausia pagal amžių grupe vis dar išlieka 11-15 m. amžiaus automobiliai. Jų pirmą metų ketvirtį įvežta 45,9 proc. 16-20 m. amžiaus automobilių įvežta 21,1 proc. 6-10 m. amžiaus automobilių pirmą metų ketvirtį įvežta 19 proc. M.Buzelis akcentuoja, kad šios amžiaus grupės naudotų automobilių skaičius sumenko beveik 5 proc.

Dyzelių įveža mažiau nei latviai

Automobilių rinkos ekspertas priduria, kad nors iš Vakarų Europos vis dažniau atkeliauja atgarsiai apie naujus draudimus dyzeliniais degalais varomoms transporto priemonėms, Lietuvoje šis degalų tipas išlaiko labai tvirtą dominuojančią poziciją.

„Trys ketvirtadaliai iš visų iš užsienio pastoviai registracijai įvežamų automobilių yra dyzeliniai. Benzininiai sudaro tik penktadalį, o alternatyviais degalais varomos transporto priemonės – kiek daugiau nei 4 proc.“, – komentuoja Autoplius.lt komunikacijos vadovas.

Tačiau M.Buzelis tikino, esą galima pasidžiaugti, kad bent Baltijos šalių atžvilgiu į Lietuvą atkeliauja mažiausia dyzelinių automobilių proporcija. Estijoje net 4 iš 5 įvežtų automobilių yra dyzeliniai, o Latvijoje tokio tipo įvežamos transporto priemonės sudaro 85,6 proc. iš visų importuojamų automobilių.

Kas ketvirtas – reeksportuojamas

M.Buzelis teigia, kad iš pirmo žvilgsnio pirmasis šių metų ketvirtis buvo itin sėkmingas naujų transporto priemonių prekybininkams.

„Per pirmuosius tris mėnesius Lietuvoje užregistruota 7,2 tūkst. naujų automobilių – šeštadaliu daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Tai – augančio verslo rezultatas. Net trys iš keturių automobilių nuperkama juridinių asmenų“, – tvirtina automobilių rinkos ekspertas M.Buzelis.

Tačiau specialistas įvardina ir galimą tokio reiškinio priežastį. Tai – naujų automobilių reeksportas. Didelis naujų automobilių pardavimų skaičius nebūtinai reiškia, kad visi prekybininkai išgyvena aukso amžių. Autoplius.lt komunikacijos vadovas neslėpė, kad daugiausiai naujų transporto priemonių pardavė itališkų prekinių ženklų atstovai, tačiau didžioji jų dalis buvo tradiciškai reeksportuota į kitas valstybes.

„Buvome įpratę prie nusistovėjusios reeksportuojamų transporto priemonių dalies. 2014-2016 metais buvo reeksprotuojama apie 17-18 procentų Lietuvoje užregistruotų naujų automobilių, tačiau ši dalis praeitų metų antroje pusėje ėmė smarkiai didėti. Susumavę visus duomenis gavome netikėtą rezultatą – maždaug kas ketvirtas pernai parduotas naujas automobilis buvo reeksportuotas. Iš pernai užregistruotų 29 tūkst. automobilių net 24,9 proc. buvo parduota užsienio šalių vairuotojams“, – atskleidžia Autoplius.lt komunikacijos vadovas.

Matas Buzelis teigia, kad tai gali būti ne trumpalaikis reiškinys ir reeksportas neturėtų staigiai stabilizuotis, ypač įvertinus tai, kad jis didėjo pakopa po pakopos.
„Toyota“ nukonkuravo ilgamečius varžovus – „Volkswagen“

Naujų automobilių prekybos ringe jau kuris laikas tvyrojo įtempta „Toyota“ bei „Volkswagen“ markių dvikova, tačiau pirmąjį šių metų ketvirtį japoniškų automobilių atstovai nepaliko jokių vilčių tautos numylėtiniais vadinamiems vokiečiams.

Per pirmus tris mėnesius Lietuvoje parduota net 1114 naujų „Toyota“ modelių – ketvirtadaliu daugiau nei 2017-ųjų pirmąjį ketvirtį. „Volkswagen“ pernykščius rezultatus pagerino daugiau nei 10 proc. ir metų pradžioje pardavė 868 vnt. naujų modelių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius