Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Porsche“ staigmena Ženevoje – greičiausias sportinis automobilis „911 GT3 RS“

Vokietijos sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ atskleidė ilgai slėptą karščiausią naujieną, kurią koncernas atvežė į šią savaitę prasidėsiančioje tarptautinėje automobilių parodoje Ženevoje. Tai „Porsche 911 GT3 RS“ – itin greitas lenktyninis automobilis, subalansuotas ir žiedui, ir įprastiems keliams.
„Porsche 911 GT3 RS“
„Porsche 911 GT3 RS“ / „Porsche“ nuotr.

Su „911 GT3 RS“ koncernas toliau naikina ribą tarp sportiškų ir lenktyninių automobilių. Naujajame „Porsche“ įdiegtos visos lenktynėms skirtos technologijos, kurios tinka 911 modeliams, tinkamiems važinėti įprastomis gatvėmis. Dėl gerokai pakeistos pavaros sistemos, automobilio aerodinamikos ir lengvasvorės konstrukcijos šis modelis pasižymi dar geresniais parametrais nei „911 GT3“. „911 GT3 RS“ Niurburgringo žiedinių lenktynių trasą įveikė vos per 7 minutes ir 20 sekundžių ir sumušė istorinį „Carrera GT“ 7 min. 29 sek. rekordą. Su šiuo rezultatu „Porsche“ naujiena tampa greičiausiu sportiniu automobiliu savo klasėje.

Sportinį „Porsche 911 GT3 RS“ varo 4 litrų šešių cilindrų variklis, išvystantis 500 AG (368 kW) galią ir 480 Nm sukimo momentą, su specialiai šiam automobiliui sukurta automatine PDK transmisija. Didžiausio 911 šeimoje litražo ir galios tiesioginio įpurškimo variklis „Porsche 911 GT3 RS“ nuo 0 iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 3,3 sekundės, o iki 200 km/val. – per 10,9 sekundės. Vidutinės naujojo modelio degalų sąnaudos sudaro 12,7 l/100 km.

Kad sukurtų šį lygių sau neturintį modelį, „Porsche“ pasitelkė sukauptas žinias automobilių sporte ir perkėlė jas į „911 GT3 RS“. Pavyzdžiui, šiame modelyje yra tokios funkcijos kaip sankabos išjungimas į neutralią padėtį – panašiai veikia sankabos išmynimas naudojantis mechanine pavarų dėže – ir greičio ribojimas „Pit Speed“ („Greitis techninio aptarnavimo zonoje“) mygtuku. Tai vairuotojui suteikia daugiau laisvės vairavimo dinamikos atžvilgiu, na o lenktynių žiede – daugiau pagalbos. 

„Porsche“ nuotr./„Porsche 911 GT3 RS“
„Porsche“ nuotr./„Porsche 911 GT3 RS“

„911 GT3 RS“ yra tikras išmanios lengvasvorės konstrukcijos šedevras: pirmą kartą automobilio stogas yra pagamintas iš magnio, anglies pluoštas panaudotas variklio ir bagažinės dangčiams, nemažai kitų šio automobilio dalių taip pat pagamintos iš lengvesnių alternatyvių medžiagų. Dėl lengvesnių medžiagų RS modelis sveria dešimčia kilogramų mažiau nei jo brolis „911 GT3“. Be to, dėl lengvesnio stogo šio sportinio automobilio svorio centras atsiduria žemiau, o tai pagerina kryptinę dinamiką.

Iš „911 Turbo“ modelio pasiskolintas „911 GT3 RS“ kėbulas savo lenktynių automobilio statusą demonstruoja RS būdingomis aerodinamikos dalimis: priekinio spoilerio briauna, beveik siekiančia kelią, ir galingu sparnu gale. Ant priekinio dangčio, pagaminto iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko (CRFP), matyti charakteringas 30 centimetrų pločio įdubimas, kuris tęsiasi ir ant magnio stogo. Šis dizaino elementas buvo būdingas klasikinių 911 modelių su oru aušinamais varikliais bagažinių dangčiams, o nuo šiandien identifikuos dvi pagrindines lengvasvores „911 GT3 RS“ automobilio dalis. Dar vienas lenktyniniams automobiliams būdingas elementas – išskirtinės ties priekinėmis ratų arkomis esančios oro paėmimo angos, kurios tęsiasi iki viršutinės sparnų dalies. Šie ortakiai pagerina priekinės ašies spaudžiamąją jėgą. 

„Porsche“ nuotr./„Porsche 911 GT3 RS“
„Porsche“ nuotr./„Porsche 911 GT3 RS“

„911 GT3 RS“ važiuoklė pritaikyta maksimaliai važiavimo dinamikai ir tikslumui. Galinės ašies vairavimas ir „Porsche Torque Vectoring Plus“ su pilnai kintama galinės ašies diferencialo blokiruote padidina automobilio judrumą ir dinamiką, o didesnis atstumas tarp priekinės ir galinės ašies ratų užtikrina dar geresnį stabilumą, nei „911 GT3“. Naujasis „Porsche“ pasirodys su plačiausiomis tarp visų 911 modelių padangomis – tai leis staigiau manevruoti ir dar greičiau važiuoti posūkiuose.

Naujojo automobilio interjeras su Alkantaros elementais yra panašus į dabartinio „911 GT3“ dizainą, tik „911 GT3 RS“ išsiskirs vientisomis sportinėmis sėdynėmis, sukurtomis pagal „918 Spyder“ modelio anglies pluošto sėdynes. Taip pat šiame automobilyje standartiškai komplektuojamas „Club Sport“ paketas su saugos lankais už priekinių sėdynių, elektros grandinės masės atjungimu bei už papildomą mokestį suteikiamas šešių taškų saugos diržas vairuotojui ir gesintuvas su įmontuojamu laikikliu.

„Porsche“ nuotr./„Porsche 911 GT3 RS“
„Porsche“ nuotr./„Porsche 911 GT3 RS“

„911 GT3 RS“ pirkėjai papildomai galės užsisakyti „Sport Chrono“ komplektą, kuriam kartu su integruotais chronometrais priklauso ir „Porsche Track Precision“ išmaniųjų telefonų programėlė. Ji per GPS seka automobilio greitį ir vairuotojui rodo važiavimo duomenis: greitį, elgseną akseleruojant ir stabdant, greitėjimą posūkiuose, variklio greitį, pavaros parodymus. Šiais duomenimis „Porsche“ vairuotojai gali dalintis su kitais, tarpusavyje lyginti rezultatus. 

Sportinį „911 GT3 RS“ jau galima užsisakyti ir Lietuvoje, „Porsche“ centre Vilniuje. Planuojama, kad salonuose „Porsche 911 GT3 RS“ pasirodys 2015 m. gegužę. Šis „Porsche“ modelis kainuoja 184 525 eurų (apie 637 tūkst. litų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius