Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Renkamės automobilį kylant kainoms: dyzelinas, benzinas ar elektra?

Dauguma lietuvių važinėja su vidaus degimo varikliais varomais automobiliais. Tačiau, smarkiai kylant degalų kainoms, kaip tik dabar gali įvykti lūžis, kai vairuotojai prioritetiniu automobiliu rinksis elektromobilį, rašoma pranešime.
Volkswagen ID. LIFE koncepcija
Volkswagen ID. LIFE koncepcija / Volkswagen nuotr.

Kokį automobilį finansiškai apsimoka rinktis dabar, atsižvelgiant į šių dienų aktualijas ir ką reikėtų įvertinti prieš darant sprendimą aptaria Tadas Ratkevičius, „oev.lt“ vaizdo kanalo apie elektromobilius įkūrėjas, ir Audrius Kikutis, „Compensa Vienna Insurance Group“ savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kada „atsiperka“ elektromobilis, kiek kilometrų juo reikia nuvažiuoti per metus?

Kas sudaro eksploatacijos kainą?

Prieš įsigyjant automobilį reikėtų vertinti ne tik įsigijimo kainą, bet ir eksploatavimo kaštus. „Automobilių brangimas prasidėjo per pandemiją, susidūrus su tiekimo grandinės problemomis, o dabar dėl didelio situacijos neapibrėžtumo jų kainos kyla ir toliau. Kai kuriais atvejais elektromobilių, lyginant analogiškus modelius su vidaus degimo varikliais, kaina gali viršyti 20-50 proc. Kita vertus, valstybė remia švarų mobilumą ir kompensuoja iki 5000 eurų nusipirkus elektromobilį, o tai gerokai sumažina įsigijimo kainą“, – sako T.Ratkevičius.

Pasak eksperto, nors pirkti elektromobilį vis dar pakankamai brangu, tačiau eksploatuoti elektromobilį yra beveik tris kartus pigiau. Pavyzdžiui, penkeriems metams standartinis aptarnavimas, alyvos keitimas ir kiti būtiniausi dalykai degalais varomam automobiliui atsieina apie 2000 eurų, kai tuo tarpu elektromobiliui – iki 600 eurų. Šiuo metu kai kurie gamintojai elektromobilio aptarnavimo kaštus jau įtraukia į pardavimo kainą ir papildomai mokėti nereikia.

Juk elektromobiliui nereikia keisti stabdžių trinkelių, alyvos, dirželių...

Juk elektromobiliui nereikia keisti stabdžių trinkelių, alyvos, dirželių...

Prieš pirkdami elektromobilį, vairuotojai domisi ir jiems pritaikytomis specialiomis paslaugomis ir jų kaštais, viena iš tokių paslaugų – draudimas. „Elektromobilio draudimo kaina nustatoma vadovaujantis tais pačiais principais, kaip ir įprasto vidaus degimo variklio automobilio. Lemiami draudimo veiksniai yra draudiminių įvykių dažnumas ir patirtų nuostolių dengimo kaina.

Elektromobilio patirtos avarijos žalos dydis statistiškai yra didesnis, kadangi juose daugiau brangesnių technologijų, tai nauji automobiliai, remontas dažniausiai atliekamas autorizuotuose servisuose. Tačiau kol kas statistiškai pastebima, kad elektromobilius renkasi solidesnio amžiaus atsakingesni vairuotojai, patiriantys mažiau draudiminių įvykių, kas atsveria didesnes sąmatas. Todėl draudimo įmokos šiai dienai nėra itin skirtingos, nei vidaus degimo variklio automobilių“, – paaiškina A.Kikutis.

Elektromobiliu 100 km už 2 eurus

Dar vienas svarbus aspektas, padedantis įvertinti, kokios rūšies automobilį rinktis – tai patiriamos išlaidos degalams arba elektrai. T.Ratkevičius pateikia pavyzdį: „Vidutiniškai nuvažiuoti šimtą kilometrų su benzinu varomu automobiliu kainuoja apie 12 eurų. Bet, turint palankų tarifą, su elektromobiliu šimtas kilometrų gali kainuoti apie 2 eurus.“

TAIP PAT SKAITYKITE: Elektromobilių savininkai nusivylę: įkrovimas pabrango dvigubai

Ekspertas atkreipia dėmesį, kad pagrindinė taisyklė, galvojant apie elektromobilį, svarbu turėti vietą, kur jis bus kraunamas. Jei nėra sąlygų krauti elektromobilį darbe ar namuose ir teks blaškytis po miestą, ieškant stotelės, kaštai tikrai išaugs. Skaičiuojant dabartinėmis kainomis, krauti mieste automobilį ir nuvažiuoti šimtą kilometrų gausis lygiai tiek pat, kiek važiuoti degalais. Tai reiškia, kad, neturint galimybės krauti elektromobilį namuose, išlaidos reikšmingai išauga.

Svarbu turėti vietą, kur jis bus kraunamas...

Tam pritaria ir A.Kikutis: „Siekdami paskatinti žmones rinktis gamtai draugiškesnę transporto priemonę ir turėti kuo patogesnę infrastruktūrą, draudimo apsaugą taikome ne tik patiems elektromobiliams, tačiau ir įkrovimo stotelėms, kurios yra įrengiamos nuosavuose namuose.“

Kas pirmiau – saulės elektrinė ar elektromobilis?

Elektromobilio krovimo kaštus gali sumažinti saulės elektrinės įsirengimas. „Tai yra neišvengiama, nes norint turėti energetinę nepriklausomybę nuo kitų šalių, svarbu kad kuo daugiau žmonių elektrą gamintų patys. Tie žmonės, kurie perka elektromobilį, paskaičiuoja, kad apsimoka turėti ir saulės elektrinę – nutolusią ar savo namuose. Kita vertus, yra dalis tokių, kurie pirmiausiai įsirengia saulės elektrinę, numatydami, kad elektros sąnaudos bus didesnės, ir tada jau planuoja elektromobilio įsigijimą“, – dalijasi T. Ratkevičius.

Augančios elektros kainos skatina žmones aktyviai domėtis alternatyviais energijos šaltiniais. A.Kikutis pastebi augantį klientų poreikį iš vartotojų tapti elektros energijos gamintojais ir susidomėjimą saulės elektrinėmis. Gyvenamųjų namų savininkai vis dažniau įsirengia saulės elektrines ir domisi būdais, kaip jas apsaugoti nuo galimų rizikų veikiant išoriniams veiksniams.

T.Ratkevičius akcentuoja, kad atsižvelgiant į šių dienų aktualijas, visi norime jaustis saugesni, būti nepriklausomi. Būtent elektra yra tai kuo gali ne tik namus šildyti, maistą gaminti, bet taip pat ir varyti savo automobilį. Degalų negalime nei savo kieme iškasti, nei užfiksuoti jų augimų kainos, esame priklausomi nuo to, kas vyksta pasaulyje, tačiau įdarbinant savo reikmėms saulės energiją, galime paprasčiau planuoti savo išlaidas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius