Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2016 04 07, 18:22

Rusiško V.Putino limuzino legenda sprogo kaip muilo burbulas

Rusijos žiniasklaida pasakoja apie Rusijos pramonės ir prekybos ministro Deniso Manturovo spaudos konferenciją, kurioje jis papasakojo apie gigantišką limuzinų gamybos projektą „Kortež“.
Nutekinti 2016 m. V.Putino limuzino eskizai
Nutekinti 2016 m. V.Putino limuzino eskizai / Russkij avomobil nuotr.

Suprasti akimirksniu

  • Projektas „Kortež“ – tai rusiško prezidentinio limuzino ir apsaugos automobilių gamybos linija.
  • Iš pradžių planuota automobilius pagaminti 2012–2017 m.
  • D.Medvedevas ir V.Putinas pareiškė, kad nevažinės vokiškais, nori rusiškų limuzinų.
  • Projekto vertė – apie 180 mln. dolerių.
  • Planuojama gaminti 200 limuzinų ir apsaugos visureigius bei autobusiukus.

Spaudos konferencijoje paaiškėjo daug įdomių dalykų. Pavyzdžiui, kad projekto įgyvendinimas nukeliamas dar metams – į 2018 m.

„Porsche“ variantas: rusai bėgo nuo vilko, pataikė ant meškos

Taip pat, nors ir daug trimituota apie rusų koncerno „Sollers“ sugrįžimą į projektą, galutinai patvirtinta, kad prezidentinis limuzinas turės „Porsche“ V12 800 AG variklį ir, ko gero, šio vokiečių gamintojo važiuoklę.

Taigi, ketverius metus gyręsi, kad Rusijos automobilių gamyklose, pasinaudoję „tėvyninių“ modelių platforma, pagamins puikius limuzinus, visureigius bei autobusiukus, V.Putino ir D.Medvedevo patetiškų kalbų įkvėpti rusų automobilių konstruktoriai nuleisti ant žemės.

Primename, abu Rusijos prezidentai yra sakę, kad tokios valstybės vadovui netinka važinėti „vokiškais“ limuzinais. Tuo metu jie naudojosi „Mercedes“ paslaugomis.

Buvo netgi pagamintas rusiškas prototipas ZIL 4112P. Tačiau V.Putinas nedrįso juo naudotis, todėl automobilis parduotas aukcione.

Autoblog iliustr./Kolekcininkams parduodamas V.Putinui pagamintas limuzinas ZIL-4112P
Autoblog iliustr./Kolekcininkams parduodamas V.Putinui pagamintas limuzinas ZIL-4112P

Putinmobilio istorija: milijonai į orą?

Centrinis mokslinio automobilių variklių tyrinėjimų institutas (NAMI) Kremliaus pavedimu turėjo suvienyti pajėgas ir gauti Uljanovske įsikūrusio „Sollers“, garsiojo ZIL bei kitų gamyklų projektus.

Projektų eskizai buvo nutekinti, tačiau jie nieko nesužavėjo. Iš esmės NAMI taip nieko ir nesukūrė, išskyrus keletą vienetinių egzempliorių, rašo „Avtovzgliad“.

Ir nors patiems rusams teliko pagaminti vairo kolonėlę, ryšio priemones, kėbulo šarvą ir vidaus apdailą, jau dabar kalbama, kad anksčiau skirtų 180 mln. dolerių programai neužteks.

Kadangi ši suma buvo skaičiuojama, kai Rusijos rublio kursas nebuvo taip nukritęs, manoma, kad suma gali padidėti.

„Avtovzgliad“ žurnalistai stebisi, kad projektui „Kortež“ skiriami 180 mln. dolerių – per maži pinigai. Juk Vakarų koncernai, kurdami iš esmės naują automobilį, investuoja apie 5 mlrd. dolerių.

Taigi apie rusišką „naują“ automobilį, tiksliau, apie visą modelių liniją, negali būti nė kalbos. Nebent rusai iš tikrųjų prezidentiniam automobiliui ruošiasi gaminti tik vairą.

Apeis įstatymus ar dovanos draugams?

Rusijos žurnalistai diskutuoja ir apie 2016 m. priimtą įstatymą, kuriuo dėl ekonominės krizės apribotos valstybės tarnautojų galimybės nuomotis ar pirkti prabangius automobilius už biudžeto pinigus.

Akivaizdu, kad projekto „Kortež“ limuzinai, pagaminti iš „Porsche“ mazgų, kainuos labai brangiai. Be to, klerkai negali pirkti automobilių, galingesnių nei 200 AG. Tai kas tuomet nupirks tuos 200 „rusiškų“ 800 AG limuzinų? Prezidentas, premjeras ir vicepremjerai?

„Jei V.Putinas vers šiuos limuzinus pirkti šalies oligarchus ar ims dovanoti savo draugams (kitų šalių prezidentams), tai projektas Kortež rizikuoja tapti tokiu rusišku archetipu kaip degtinė, meška, automatas AK-47, balalaika ir ausinė kepurė“, – svarsto Rusijos žurnalistai.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas