Spalio mėnesį Čekijos automobilių gamintojas „Škoda“ pasaulio žiniasklaidai rengė išskirtinį „Škoda Rapid Spaceback“ pristatymą Italijoje, Veronos apylinkėse. Bandomiesiems važiavimams pasirinktas Gardos ežero regionas. O nuo Naujųjų metų šiuo automobiliu jau prekiauja ir atstovai Lietuvoje. Kaina prasideda nuo 37 tūkst. litų, bet už geros komplektacijos automobilį tektų pakloti bent 50 tūkst.
Bandymai Italijoje
Vingiuotais kalnų keliais, greitkeliais ir šalia Gardos ežero nutiestais smagiais keliukais per dvi dienas žurnalistai įveikė kelis šimtus kilometrų.
15min.lt žurnalistas išbandė 1,6 TDI ir 1,2 TSI (abu 77 kW) varikliais varomus „Rapid Spaceback“. Kiek netikėta, kad abi variklio modifikacijos pakankamai ekonomiškos ir dinamiškos.
Pirmtakas – kiek paprastesnis
Vos pasirodęs Lietuvoje šią žiemą tradicinis (liftback) „Rapid“ sulaukė ypatingo vadybininkų segmento dėmesio. Automobilis patogus ir nebrangus. Vidutinė jo kaina – apie 50 tūkst. Lt. Tačiau jo dizainas labiau tradicinis, nei kuo nors išsiskiriantis.
Tačiau „Škoda Rapid Spaceback“ – visai kitoks automobilis. Kažkas jo linijas labai drąsiai palygino su sportišku „Porsche“ siluetu. Ir tame yra tiesos. Sutrumpėjęs 60 mm (lyginant su paprastu „Rapid“), „Sportback“ atrodo agresyvus ir nenuspėjamas. Šiek tiek palengvėjo jo galas, ir tai labai jaučiasi manevruojant serpantinuose. Žinoma, „Rapid Spaceback“ gal ir negalima lyginti su „Audi A3 Sportback“, tačiau užuomina pernelyg aiški: šis automobilis skirtas išskirtinėms asmenybėms, o ne eiliniams vadybininkams, norintiems tik važinėti į darbą. Tai – lyg lietuvių taip mėgiamo universalo ir coupe hibridas: ir sportiškas, ir ganėtinai talpus. Žodžiu, automobilis su savitu charakteriu ir naujais raumenimis.
Gamintojai žada, kad „Rapid Spaceback“ savininkai tikrai išsiskirs iš kitų kompaktinių automobilių klasės vairuotojų.
Pirmas įspūdis
Pirmasis įspūdis, sėdus į „Rapid Spaceback“, maloniai stebinantis dizainas, ypač (vizualiai) prailgintos galinės dalies linijos, naujas vairas. Ir visiškai naujas automobilio galas. Iš tiesų sunku priskirti automobilį universalams, tačiau hečbeku taip pat sunku pavadinti. Modelis su stikliniu stogu – apskritai yra „saldainis“. Stiklo paketas tęsiasi ir pasibaigus stogui, iš šios medžiagos pagamintas ir bagažinės dangtis. Ypatingai estetiškai atrodo baltos ir raudonos spalvos automobiliai su juodo stiklo stogais (bagažinėmis).
Vizualiai sumažintas galinis langas – aliuzija į sportiškumą. Iš tiesų, šį automobilį labai lengva valdyti. Jis tiesiog atrodo labai lengvas. Žurnalistai atkreipė dėmesį ir į akivaizdžiai pagerėjusias apdailos medžiagas (lyginant su įprastu „Rapid“). Kiek netikėtai nustebino benzininis variklis. Susidarė įspūdis, kad jis gal net kiek lankstesnis ir dinamiškesnis už dyzelinį. Degalų sąnaudos abiem atvejais buvo beveik vienodos – apie 6,4l/100 km.
P.S. Jei kas paklaustų mano nuomonės, ar pasiūlytų rinktis vieną iš „Rapid SpaceBack“ variantų, griebčiau baltą arba raudoną su stikliniu stogu. Jie man atrodė stilingiausiai. O variklis? Net nežinau. Esu dyzelinių jėgainių gerbėjas, bet apie benzininį tikrai likau geros nuomonės.