-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Stebuklingas“ dujinis „Toyota Prius“: 100 kilometrų – už 4 eurus

Dyzelinių automobilių karalyste Lietuva vadinama ne be reikalo. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, net 66 proc. arba 2 iš 3 automobilių Lietuvos autoparke yra dyzeliniai. Ir nesunku suvokti, kas šalyje lemia tokį susidomėjimą dyzeliniais automobiliais.
Dujinis „Toyota Prius“
Dujinis „Toyota Prius“ / Autoplius nuotr.

Portalo Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio teigimu, stabilios degalų kainos, mažos sąnaudos bei milžiniška dyzelinių automobilių pasiūla transporto priemonių pirkėjus ir toliau vilioja galimybėmis važiuoti pigiau.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis

„Situacija netolimoje ateityje turėtų išlikti tokia pati. Kol kas nepastebime naudotų dyzelinių automobilių mažėjimo tendencijų. Tačiau rinkoje jau kuris laikas egzistuoja galimybė važiuoti pigiai ir labiausiai tai pabrėžia Vilniaus mieste zujantys taksi automobiliai“, – teigia Matas Buzelis.

„Jeigu gatvėse buvome įpratę matyti „Opel Zafira“ vienatūrius ar kitus panašių parametrų šeimyninius taksi automobilius su dyzeliniais varikliais, tai 2016 metais taksi autoparkus užplūdo antros kartos „Toyota Prius“ modelių banga. Nors jie ir sudaro labai mažą autoparko dalį, tokie minimalūs pokyčiai džiugina“, – priduria automobilių rinkos ekspertas.

Šie, 2003-2009 metais gaminti modeliai yra bene pigiausiai riedantys naudoti automobiliai savo kainos ribose. Maždaug nuo 4 tūkst. iki 6,5 tūkst. eurų kainuojantys antros kartos „Prius“ taupiems vairuotojams gali pasirodyti itin patrauklūs. Visus parduodamus antros kartos „Toyota Prius“ galite peržiūrėti paspaudę šią nuorodą.

Vidutinės tokių modelių degalų sąnaudos mieste siekia apie 6 litrus benzino. 1,5 litro benzininiam varikliui sukti priekinius varančiuosius ratus padeda elektros motoras. Tokia agregatų pora – puikus pasirinkimas aktyviame mieste, nes elektros energija stipriai prisideda prie sąnaudų taupymo dažname sustojimo-pajudėjimo-sustojimo cikle.

Tokia agregatų pora – puikus pasirinkimas aktyviame mieste.

Tačiau ilgus kasdienius maršrutus įveikiantiems taksi vairuotojams toks degalų suvartojimas nėra labai priimtinas. Dyzeliniai modeliai suvartoja panašų kiekį degalų. Todėl dažnas taksi lipdukais apklijuotas „Prius“ turi ir sumontuotą dujų įrangą.


„Dujų įrangos skeptikai dažnai juokiasi iš lietuvių įpročių montuoti dujas net hibridiniuose automobiliuose, tačiau vairuotojams tai atveria pačias pigiausias važiavimo galimybes rinkoje. Apie 800 eurų kainuojanti IV kartos dujų įranga hibridiniams „Toyota Prius“ 100 kilometrų leidžia įveikti vos už 4 eurus. Ir čia kalbame apie automobilį, kuris yra vidutinio dydžio, turi 5 sėdimas vietas pasižymi paprasta, benzininiams automobiliams būdinga priežiūra“, – tvirtina M.Buzelis.

Dujų įrangos skeptikai dažnai juokiasi iš lietuvių įpročių...

Automobilių rinkos ekspertas priduria, kad savo laiku šie modeliai stebino ir tam tikrais pažangiais sprendimais.

„Visuose antros kartos „Toyota Prius“ modeliuose yra technologija, leidžianti varikliui greičiau pasiekti darbinę temperatūrą. Tai – specialus aušinimo skysčiui skirtas termosas. Išjungus automobilio variklį galima girdėti, kaip siurbliai visą aušinimo skystį susiurbia į termosą, kuriame šiluma laikoma net iki kelių dienų. Po kelių valandų ar kitą dieną užvedus variklį, skystis paduodamas atgal į aušinimo sistemą, tačiau jis nebūna atvėsęs ir taip sutaupoma energijos, kuri paprastai sunaudojama variklio šildymui“ , – teigia Matas Buzelis.

„Toyota Prius“ populiarumą tarp vairuotojų-profesionalų lėmė ir puikus mechaninių mazgų patikimumas.

„Standartinės baterijos puikiai tarnauja maždaug 200 tūkst. kilometrų. Baterijos iš naudoto (geresnių metų) automobilio ir jų keitimo darbai kainuoja apie 800 eurų – tai yra bene didžiausios galimos išlaidos patikimiesiems, visame pasaulyje pripažinimo sulaukusiems „Prius“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius