Dabar populiaru
Publikuota: 2020 lapkričio 20d. 09:07

Svarbiausios miesto krosoverių savybės – technologinis pranašumas ir dizainas

Konkurso „Lietuvos metų automobilis“ septintuko paskelbimas
Vytauto Pilkausko nuotr. / Konkurso „Lietuvos metų automobilis“ septintuko paskelbimas

Automobilių dizaineriai yra įsprausti į griežtus rėmus – jų kūrybinę laisvę riboja inžineriniai eismo saugumo ir ekologijos reikalavimai. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų dalyviai – puikus įrodymas, jog net ir laikantis visų reikalavimų galima kurti išskirtinius automobilius. Juose efektingu dizainu išsiskiria ne vienas miesto krosoveris, rašoma pranešime.

Gausiame B segmento miesto krosoverių segmente varžosi tokie modeliai kaip „Nissan Juke“, „Peugeot 2008“, „Renault Captur“, „SEAT Ateca“ ir kiti.

„Peugeot“ pristato net du šios kategorijos modelius – vidaus degimo variklį turintį 2008 ir elektrinį e-2008. Jo baterija gali būti kraunama 100 kW maksimalia galia, o sukauptos energijos užtenka įveikti 320 kilometrų atstumą (WLTP).

„Šis modelis yra geras argumentas diskutuojant apie tai, kad „Peugeot“ jau seniai pamiršo krizę ir nuo to laiko toli pažengė į priekį“, – apie gamintojo tendencijas atspindintį modelį kalbėjo „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos narys Matas Buzelis.

Patrauklus daugeliui

„Peugeot 2008“ išsiskiria patraukliu išorės dizainu, geru važiavimo komfortu ir nedidelėmis eksploatavimo išlaidomis.

Anot M. Buzelio, šis modelis puikiai perteikia naują gamintojo dizaino kryptį. „Itin efektingai atrodo iltis primenantys LED žibintai. Apskritai tai yra vienas iš gražiausių šio segmento automobilių. Šiais nuobodžių automobilių laikais 2008 yra vienas iš gyvesnių modelių – tiek pažiūrėti, tiek vairuoti“, – komplimentų negailėjo M. Buzelis.

Jo manymu, išsiskirti „Peugeot“ padeda ir spalvų gama. Kiti gamintojai išlieka konservatyvūs ir dažniausiai siūlo vadinamąsias neutralias spalvas – juodą, baltą, pilką ar sidabrinę, o prancūzų kompanija turi daugiau drąsos ir naudoja ryškesnius (mėlyną, oranžinį ir kt.) atspalvius.

Geriausią naują automobilį kartu renkantis „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius pritarė, kad išsiskiria naujojo „Peugeot 2008“ išvaizda. Anot pašnekovo, prancūzų gamintojas stengiasi sukurti kitokį stilių ir jam tai sekasi.

„2008 nėra nusaldintas, todėl tai nebūtinai yra vien žmonos transporto priemonė. Pažiūrėjus į kai kuriuos mažuosius visureigius iš karto tampa aišku, kad jie skirti merginoms. „Peugeot“ gali važiuoti vyriškis ir jis neatrodys lyg būtų įsėdęs ne į savo automobilį“, – juokėsi pašnekovas.

Malonūs pojūčiai – ir viduje

V. Milių taip pat džiugina ir miesto visureigio vidaus ergonomika – patogi vairuotojo sėdynė, mažas vairas, 3D prietaisų skydelis, kuris iškart sudaro įspūdį, kad įsėdai į visiškai naują automobilį.

Malonūs pojūčiai persėdus į 2008 visureigį apėmė ir M. Buzelį. Rinkos ekspertui patiko salono apdaila, kuriai pritaikytos kokybiškos medžiagos – netgi žemai montuojamos detalės pagamintos iš minkštesnio plastiko.

„Labai patiko 3D prietaisų skydelis. Tai – nebrangi technologija, ta pati projekcija, kuri naudojama ant kai kurių automobilių priekinio stiklo, čia yra prietaisų skydelyje. Daug nekainuoja, o atrodo labai gražiai. Vos įsėdus lengva suprasti, kad automobilis atitinka šių laikų standartus“, – dėstė pašnekovas.

Jis ne kartą susidūrė su atvejais, kai naujo modelio viduje rasdavo senų technologijų, o „Peugeot“ technologinis progresas – aiškiai juntamas.

2008 taip pat sulaukė M. Buzelio komplimentų už akustinį komfortą – salone tylu ir važiuojant 110 km/val. greičiu.

„Negirdėti padangų keliamo triukšmo, nešvilpia vėjas, jaučiama, kad automobilis surinktas kokybiškai“, – kalbėjo ekspertas.

Išskirtinė variklių pasiūla

Benzininis trijų cilindrų, 1,2 litro darbinio tūrio variklis, anot M. Buzelio, nėra vangus, be to, puikiai suderintas su automatine pavarų dėže. Versija su elektros motoru važiuoja dar sklandžiau, tačiau, kaip sakė komisijos narys, dalį potencialių pirkėjų atbaido aukštesnė pradinė kaina, nepaisant to, jog ilgainiui dėl nedidelių eksploatacijos kaštų elektrinio modelio bendra naudojimo kaina beveik prilygsta benzininiam.

V. Milius pastebėjo, kad nors elektrinės šio modelio versijos e-2008 dar negalima vadinti tikru kelionėms skirtu automobiliu, jis puikiai tinkamas naudoti kasdien neilgais maršrutais.

„Nesvarbu, jei gyveni už miesto, vis tiek gali nuvykti į darbą, susitvarkyti asmeninius reikalus ir vakare grįžti namo. Svarbiausia, kad nereikėtų sukti galvos, kur įkrauti bateriją. Ją ramiai per naktį gali vėl pripildyti namuose ir važiuoti, kur reikia“, – dėstė pašnekovas.

Naujo elektromobilio vienu įkrovimu įveikiamo atstumo, anot V. Miliaus, visiškai užtenka. Juolab, kaip pastebėjo žurnalistas, dažniausiai vairuotojai per dieną nuvažiuoja ne daugiau kaip 50 kilometrų.

Prancūzijos gamintojas suteikia pirkėjams pasirinkimo laisvę – 2008 išliko vienu iš nedaugelio ir su dyzeliniais motorais komplektuojamų B segmento modelių.

Pranešimas spaudai
Komentarai: 1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiškai su „Norfa“

30 geriausių restoranų

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas