Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šventė „Audi“ kieme: pagamintas šešiamilijoninis automobilis su „Quattro“ pavara

„Audi“ automobiliai
„Audi“ nuotr. / „Audi“ automobiliai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

„Audi“ kieme – didžiulė šventė. Penktadienio popietę, liepos 11-ąją, Ingolštato mieste esančioje gamykloje nuo konvejerio nuriedėjo šešiamilijoninis „Audi“ automobilis su firmine „quattro“ visų ratų pavara. Juo tapo pilkos spalvos Q šeimynos SUV pravažumo „Audi SQ5 3.0 TDI quattro“ universalas, dabar ruošiamas transportavimui į JAV, kur bus iškilmingai įteiktas šios šalies užsakovui.

Automobiliai su tokio tipo visų ratų pavara gaminami jau 34 metus ir yra pelnę daug šlovingų pergalių lenktynių trasose bei užkariavę milijonų padidinto pravažumo automobilių mėgėjų simpatijas. Per visą iki šiol nenutrūkstantį gamybos laikotarpį buvo sukurta net 170 automobilių modelių ir modifikacijų. Joks kitas „Premium“ segmento automobilių gamintojas negali pasigirti turėdamas tokį gausų visais ratais varomų modelių asortimentą. 

Paskutinieji metai „Audi Quattro“ sektoriuje buvo ypač intensyvūs. Verta prisiminti, jog penkiamilijoninis „Audi Quattro“ (tąkart tai buvo Nekaro Ulmo gamykloje pagamintas baltos spalvos „Audi A6 allroad 3.0 TDI“) nuo konvejerio nuriedėjo labai neseniai – vos prieš pusantrų metų - 2013–ųjų vasario 25 dieną. 

„Audi“ nuotr./„Audi RS6“
„Audi“ nuotr./„Audi RS6“

Ta proga Nekaro Ulme surengtose  iškilmėse šį faktą su pasididžiavimu konstatavo „Audi“ bendrovės darbdavių atstovas, „Audi“ gamybos vadovas dr. Hubertas Valtlis, nepamiršęs paminėti, kad šitoks produktyvumas – griežtai įgyvendinamos „Audi“ koncerno tvarios plėtros strategijos ir ypač produktyviai dirbančių aukštos kvalifikacijos darbuotojų sąveikos rezultatas.

Savo ruožtu, koncerno darbuotojų profsąjungos pirmininkas Pėteris Mošas taip pat gyrė našiai dirbančius „quattro“ dukterinių įmonių darbuotojus ir džiaugėsi sklandžiu bendradarbiavimu tarp koncerno darbdavių ir darbuotojų susivienijimų. 

Vien pernai iš viso buvo pagaminti 710095 „Audi“  automobiliai su „quattro“ visų ratų pavara. Ingolštato ir Nekaro Ulmo gamyklose nuo konvejerių kasdien nurieda po 2000 įvairių modelių padidinto pravažumo automobilių. Praėję 2013–ieji padovanojo dar vieną rekordą - net 44 % „Audi“ automobilių pirkėjų rinkosi modelį su „quattro“ visų ratų pavara. Tais metais pardavimų kiekiu ypač stebino SUV klasės „Audi Q5“. 

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Bet ne tik SUV mėgiami su visų ratų pavara „quattro“ - kas ketvirtas padidinto pravažumo „Audi“ pirkėjas rinkosi ne „miesto visureigį“, o kitos klasės automobilį su „quattro“ emblema. Šiame segmente pernai užtikrintai pirmavo „Audi A4 allroad“. 

Ypač daug „quattro“ modelių parduodama JAV, Kanadoje, Rusijoje ir kai kuriose Artimųjų Rytų rinkose.

Vokietijoje pernai parduota 61150 „Audi“ automobilių su visais varančiaisiais ratais. Tad konkurentai turėjo tikrai stiprų varžovą.

VAZZ nuotr./Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“
VAZZ nuotr./Sena, bet pikta – „Audi UR–Quattro“

„Quattro“ grupės technologijos kuriamos specializuotame „Audi“ koncerno padalinyje –„Quattro GmbH“ bendrovėje, o į gamybą diegiamos Nekaro Ulmo automobilių gamyklos gamybinėje bazėje. Būtent šiame Vokietijos mieste gaminami patys galingiausi „Audi“ automobiliai – RS ir R8 modeliai. Šių išskirtinių automobilių užsakovai gali tikėtis ne tik aukšto techninio lygio technikos, bet ir didelio užsakyto automobilio gamyklinio suasmeninimo, t.y., pritaikymo konkretaus kliento skoniui bei poreikiams.

Automobilis su šio tipo visų ratų pavara pirmą kartą viešai pademonstruotas 1980 m. Ženevos autosalone. Tai buvo legendinis „Audi quattro“ – kampuotų formų kupė su 147 kW (200 AG) varikliu. Iš pradžių planuota, kad tai bus smulkiaserijinis automobilis, tačiau jis sulaukė didžiulės sėkmės, buvo gaminamas serijomis, nuolat tobulinamas ir „Audi“ automobilių asortimente išliko iki 1991 metų.

1989 metais visuomenei pristatytas „Audi Sport Quattro“ su trumpesne ratų baze ir 225 kW (306 AG) varikliu.

Gamintojo nuotr./„Audi quattro“ – 30 metų
Gamintojo nuotr./„Audi quattro“ – 30 metų

1986 m. iki tol naudotas tarpašinis diferencialas buvo pakeistas modernesniu – į sukimo momento pokyčius reaguojančiu „Torsen“ tipo automatiniu diferencialu, suteikiančiu galimybę paskirstyti sukimo momentą skirtingais santykiais.

Tobulinant „quattro“ sistemą tuo pat metu buvo plečiamas automobilių su visais varomais ratais asortimentas.

Dar 1980 metais „Audi“ vadovybė priėmė strategiją, pagal kurią kiekvienoje modelių šeimynoje turi būti modifikacijų su „quattro“ visų ratų pavara.

1993 metais visuomenei pristatytas pirmasis turbodyzelinis TDI automobilis su šio tipo pavara.

1997 metais visų ratų pavara įsitvirtino ir kompaktinės automobilių klasės segmente.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Ko gero daugelis vyresniųjų Vakarų Europos televizijos žiūrovų ir laikraščių bei žurnalų skaitytojų įsiminė reklaminį šūkį: „Audi – tai quattro, quattro – tai Audi“. Ir daug kas mena ypač garsią televizijos reklamą, kai 1986 metais „Audi 100 CS Quattro“ savo eiga užvažiavo ant Kaipolos (Suomija) slidinėjimo kurorte įrengto tramplino, skirto šuoliams su slidėmis.

„Quattro“ pavara nuolat tobulinama, o ja varomi padidinto pravažumo automobiliai užima pagarbią vietą kiekvienoje modelių šeimynoje – nuo mažosios klasės „Audi A1“ iki Le Mano lenktynių bolido „Audi R18 e-tron Quattro“.

Komentarai
Temos Šventė, Audi
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas