Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Toyota GT86“ nėra toks paprastas kaip atrodo: nuo cilindrų iki duslintuvo

„Toyota GT86“ – tai sportinis automobilis, gaminamas nuo 2012 metų. Nelabai greitas ar galingas, bet labai smagus automobilis jau yra užsitarnavęs vietą gerbėjų širdyse, tačiau ne visi žino, kiek įdomių detalių šiame modelyje paslėpė „Toyota“ dizaineriai.
„Toyota GT86 CS-R3“
„Toyota GT86 CS-R3“ / „Toyota Motorsport GmbH“ nuotr.

„Toyota GT86“ taip pavadintas legendinio AE86 garbei. Šis iki 1987 metų gamintas automobilis tapo entuziastų numylėtinius, drifto monstru ir kolekcionierių svajonių objektu.

Aišku, dabar tai yra labai senas automobilis, o nostalgija yra puikus marketingo įrankis. „Toyota GT86“, kaip ir AE86, turi variklį priekyje ir galinius varomus ratus. Tarp jų – mechaninė pavarų dėžė. Tačiau „Toyota“ pasistengė, kad apie senąjį modelį primintų būtent tas skaičius – 86.

Taigi modelis vadinasi GT86. Toks yra ir išmetimo vamzdžių skersmuo. Atrodo kaip juokinga detalė? Viskas yra kur kas rimčiau – toks yra ir variklio cilindrų skersmuo bei aukštis – viskas po 86 mm.

Kalbant apie variklį, tai jį, kaip ir nemažai kitų automobilio detalių, gamina „Subaru“. Ši kompanija sportinį automobilį vadina BRZ, tačiau tai iš esmės yra ta pati mašina. „Subaru“ garsėja savo „boxer“ tipo varikliais, kuriuose cilindrai yra išdėstyti plokščiai (tarsi kas paimtų V formos variklį ir jį išskleistų). Tai suteikia žemą svorio centrą, kuris yra labai svarbus sportiniam automobiliui.

Norėdami pabrėžti variklio išskirtinumą, automobilio kūrėjai GT86 sparną papuošė štai tokiu ženkliuku. Jis simbolizuoja du į priešingas puses pasisukusius stūmoklius. Pats ženkliuko centre esantis 86 turėtų priminti ratu slystantį automobilį.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Toyota GT86“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Toyota GT86“

Tokios detalės automobilių entuziastams labai patinka. Tai, kad „Toyota“ (ir, tikriausiai, „Subaru“) dizaineriai buvo apsėsti skaičiaus 86, rodo, kad jie norėjo, jog jų automobilis būtų įdomus ir deramai pagerbtų senąjį modelį. Tradicijas dievina ir kiti gamintojai. Štai „Porsche“ iki šiol ne toje vietoje montuoja degimo spyneles.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius