-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

„Volkswagen“ skelbia, kad sugalvojo, kaip elektromobiliams kurti naujas baterijas pigiau

Niekam ne paslaptis, kad naujų baterijų tyrimai yra sunkus užsiėmimas. Fizikai gali teoriškai numatyti, kurie periodinėje elementų lentelėje esantys elementai dirbs kartu ir bus pagaminti geri katodai bei anodai, bet juk galiausiai kažkas turi eiti į laboratoriją ir tokius teorinius skaičiavimus paversti realybe.
Elektromobilio pakrovimas
Elektromobilio pakrovimas / Gamintojo nuotr.

Deja, bet yra daugybė kintamųjų – ilgaamžiškumas, įkrovimo/iškrovimo ciklų skaičius, perdirbimas, toksiškumas, gamybos paprastumas ir taip toliau – ir į kiekvieną iš jų turi būti atsižvelgta.

Tai labai sudėtingas procesas. Nenuostabu, kad baterijų vystymo tempai yra tokie skausmingai lėti. Tad „Volkswagen“ tyrėjai nusprendė kiek kitaip pažvelgti į šiuos klausimus ir į darbą pajungė kvantinius kompiuterius. Tyrėjai tikisi, kad šie galingi kompiuteriai sutrumpins naujos kartos baterijų atėjimą į elektromobilių rinką.

Kompiuterinės simuliacijos gali atlikti darbą per keletą dienų ar net valandų, kai padaryti tokį darbą žmogui prireiktų metų. Tad „Volkswagen“ nusprendė darbuotis kartu su „Google“ ir „D-Wave“ ekspertais.

„Mes sutelkėme dėmesį į IT sistemų modernizavimą ir tai apima visą „Volkswagen Group“, – sakė Martinas Hofmannas, vyriausiasis „Volkswagen Group“ informacijos pareigūnas. – Siekiama sustiprinti darbo procesų skaitmeninimą, kad jie taptų paprastesni, saugesni ir efektyvesni bei remtų naujus verslo modelius.“

Iki šiol kompanijai pavyko atlikti simuliacijas su pramoniniu požiūriu svarbiomis molekulėmis, tokiomis kaip ličio-vandenilio ir įvairiomis anglies grandinėmis. Pranešama, kad ateityje „Volkswagen“ ruošiasi dirbti ir prie sudėtingesnių cheminių junginių.

„Volkswagen“ tikslas yra pasiekti galimybę modeliuoti visą automobilio bateriją kvantiniame kompiuteryje. Tokios simuliacijos bei modeliavimas leis tinkamai nustatyti tokius parametrus kaip svoris, didžiausias galios tankis bei elementų surinkimo detalės.

Tikimasi, kad šis procesas leis bendrovei pereiti tiesiai į pažangiausių baterijų gamybą, išvengiant ilgo ir brangaus beterijų kūrimo proceso.

„Mes sunkiai dirbame, kad išvystytume kvantinių kompiuterių potencialą. Šiame kontekste elektrocheminių medžiagų modeliavimas yra labai svarbi projekto dalis, – sakė Florianas Neukartas, vyriausiasis mokslininkas iš „Volkswagen“ „CODE“ laboratorijos, įsikūrusios San Franciske, Kalifornijoje. – Šioje srityje mes atliekame novatorišką darbą. Esame įsitikinę, kad komerciškai prieinami kvantiniai kompiuteriai atvers ankščiau net neįsivaizduotas galimybes.“

„Volkswagen“ IT specialistai, tarp jų ir duomenų mokslininkai, kompiuterių lingvistai ir programinės įrangos inžinieriai, dirba kartu San Fancisko ir Miuncheno IT laboratorijose, siekdami išplėtoti kvantinių kompiuterių potencialą programoms, kurios duos naudą kompanijai.

Pagrindinis dėmesys yra skiriamas kvantinių kompiuterių algoritmų programavimui, o jis visiškai skiriasi nuo įprastų kompiuterių. Kvantinių skaičiavimų srityje „Volkswagen Group“ bendradarbiauja su „Google“ ir „D-Wave“, kurie „Volkswagen“ ekspertams suteikia prieiga prie jų sistemų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius