Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 07 19 /19:39

1 000 km lenktynės Palangoje: varžovų klaidos lyderiu pavertė BMW 3

Šeštadienį 12 val. 15 min. prasidėjo didžiausias žiedinių lenktynių renginys Baltijos šalyse: 1000 km lenktynės Palangoje. Pateikiame atnaujinimus iš lenktynių trasos.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Atnaujinta 19:39

Trasoje – didelė avarija. Lėtėjimo zonoje už „Pitlane'o“ susidūrė „Porsche 968 EBR“, „Skinest Rail-Kaminera“ komandos BMW M3 ir „Radical SR8“. Pastarieji du automobiliai dėl prizinių vietų nekovojo, tačiau „Porsche“ važiavo ketvirtoje vietoje.

Kas sukėlė avariją, aiškinsis teisėjai, tačiau jos dalyviai kratosi atsakomybės ir kalbėdami vienas su kitu nevengia keiksmažodžių. Aišku tik viena – BMW M3 čia pateko per klaidą ir jo kaltės nėra.

Incidento padariniai kraupūs – trijų automobilių lenktynės baigėsi. Skaudžiausias likimas ištiko „Porsche 968 EBR“, kurį incidento metu vairavo Gediminas Udras. Jie prieš pat avariją važiavo trečioje vietoje bendroje įskaitoje ir pirmoje savo klasėje X1.

Plačiau apie šį incidentą skaitykite paspaudę čia.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija 1 000 km lenktynėse
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija 1 000 km lenktynėse

Atnaujinta 18:58

Likus vos kiek daugiau nei 100 ratų iki lenktynių pabaigos, iš kovos dėl pirmos vietos pasitraukė „BMW M3 Silhouette“. Dainiaus Matijošaičio vairuotas automobilis „netilpo“ vienoje lėtėjimo zonoje, išvartė ten buvusius akmens vatos ritinius ir varžybas pratęsė techninio aptarnavimo zonoje.

Lyderiai tuo tarpu išlaiko pozicijas – keturios komandos neatsisako pretenzijų į pirmąją vietą. Jeigu pirmą vietą iškovos po 251 rato pirmaujanti „Liqui Moly Racing Team“, tai jos vairuotojui Jonui Gelžiniui bus jau ketvirtoji pergalė 1000 km lenktynėse. Pagal šį rodiklį jis pasivys rekordininką Vytautą Venskūną. Kitiems dviems komandos vairuotojams, Ignui Gelžiniui ir Edvinui Arkušauskui, tai būtų pirmoji pergalė šiose lenktynėse.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Atnaujinta 17:52

Staigmenos nesiliauja. Lyderiu buvęs „Radical SR8“ lenktynes pabaigė smūgiu į trasos atitvarus. Automobilį vairavęs rusas Rustamas Akiniyazovas po lėtėjimo zonos už „Pitlane'o“ slystelėjo, apsisuko ir rėžėsi į trasą juosiančius atitvarus. Automobilio pažeidimai dar tikslinami.

Preliminariai, „Radical SR8“ išlaužtas ratas – lūžo kelios pakabos detalės. Taip pat apdaužytos kėbulo apsaugos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Radical SR8“ po avarijos
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Radical SR8“ po avarijos

Tokią lenktynių kulminaciją mažai kas galėjo įsivaizduoti: „Porsche 911 GT3 Cup“ nebėra, abu „Radical“ iš lenktynių taip pat pasitraukė, „Aquila“, BMW M3 GTR ir „BMW M4 Silhouette“ dėl pergalės nebekovoja. Kas priekyje? Kova tarp kelių BMW M3 vairuojančių komandų, kurias skiria ganėtinai nedidelis atstumas, galintis ištirpti vairuotojų keitimosi ar degalų pylimo metu. O pirmą vietą užima komanda, penktadienio kvalifikacinėse varžybose užėmusi vos 12 vietą.

Juodasis arkliukas dabar gali būti „BMW M3 Silhouette“, kurio komandą sudaro D.Matijošaitis, A.Jasionauskas ir B.Dupontas. Visi – patyrę žiedinių lenktynių vairuotojai, o jų automobilis yra pranašesnis už važiuojančius priekyje. Iki pirmos vietos „BRUM BRUM vitamins by JR Motorsport“ komandai trūksta dar keturių ratų. Po lenktynių pradžioje įvykusio stabdžių gedimo komanda nukrito į pačią rikiuotės uodegą, tačiau kantriai kilo į viršų ir įveikus 219 ratų yra 6-oje vietoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Kvalifikacijos akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr.

Greičiausiųjų dešimtuke labiausiai „ne į temą“ atrodo „Siuskpigiau.lt – Žaibelis“ komanda su „Honda Integra Type-R“ bei „Kaukas“ su dyzeliniu „VW Golf 6“. Tačiau šių komandų pasirodymas tik patvirtina ilgų distancijų lenktynių taisyklę – čia svarbus ne momentinis greitis, o sugebėjimas važiuoti ilgai ir stabiliai.

Beje, ta pati „Žaibelio“ komanda tuo pačiu „Honda Integra Type-R“ automobiliu 2012-aisiais sugebėjo nustebinti automobilių sporto pasaulį, 1000 km lenktynėse užimdama 4-ą vietą bendroje įskaitoje. Tačiau konkurencijos tais metais su šiemetine lyginti neišeitų – 2014-aisiais dalyvių sąrašas prieš startą atrodė daug rimčiau.

„Top 10“ po 219 ratų:

Top 10 po 219 ratų
Top 10 po 219 ratų

Atnaujinta 17:32

Lyderiai keičiasi dažnai. Ką tik pirmavo „BMW M4 Silhouette“, o įveikus 200 ratų į priekį išsiveržė „Radical SR8“. 

„Speed Factory Racing“ komanda tolsta nuo savo persekiotojų ir taikosi nugalėti. „Komanda gerai dirba – greitai viską pakeitėm, automobilį sutaisėm. Sugedo pavarų dėžės kompresorius, jį pakeitėm ir vėl viskas gerai“, – pasakojo komandos vairuotojas Mindaugas Neliubšys.

Antroje ir trečioje vietose – „Liqui Moly Racing Team“ ir „Inter Rao Lietuva“ komandos, lenktynėse dalyvaujančios BMW M3 automobiliais. Nors jie nei galia, nei greičiu neprilygsta iš anksto favoritais vadintiems lyderiams, abu automobilius vairuoja turbūt profesionaliausi „žiedininkai“ Lietuvoje: Jonas Gelžinis ir Robertas Kupčikas.

Kitam „Radical“ modeliui lenktynės jau baigėsi – apkrovų neatlaikė pavarų dėžė. „15min GSR-Telšių statyba“ komandos nariai nesirįžo prognozuoti, kodėl nutiko toks gedimas, tačiau automobilis remontuojamas nebus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Sugedęs „Radical SR 5“
Tomo Markelevičiaus nuotr./Sugedęs „Radical SR 5“

Atnaujinta 17:07

„Turime bėdą su pavarų dėže. Prieš lenktynes mes ją pakeitėme, o pagal „Porsche“ garantijas, pavarų dėžė turi tarnauti 20 valandų. Ši, įskaitant mūsų treniruotes, dirbo 12-13 valandų. Na, gyvenimo eigos tai nekeičia. Kas mūsų nenužudo, padaro stipresniais“, – filosofiškai kalbėjo B.Vanagas, kuriam lenktynės jau baigėsi – „Porsche 911 GT3 Cup“ nebus remontuojamas.

Tuo tarpu vos trimis ratais anksčiau nei „Porsche“ sugedusi „Aquila CR1“ buvo suremontuota ir vėl pajudėjo į trasą.

„Apie pirmą vietą svajoti būtų labai drąsu, bet viltis miršta paskutinė. Stengsimės nuveikti kiek įmanoma daugiau – bet kuriuo atveju, varžybos dar nesibaigė“, – sakė „Aquila CR1“ vairuotojas V.Švedas.

„Top 10“ po 191 rato:

Top 10 po 191 rato
Top 10 po 191 rato

Atnaujinta 16:34

Du lenktynių lyderiai sugedo vos trijų ratų laikotarpyje. „Aquila CR1“ lūžo pusašis, o „Porsche 911 GT3 Cup“ problema – sugedusi pavarų dėžė.

Lyderiu tapo „Mojo Lounge by JR Motorsport“ komanda su „BMW M4 Silhouette“, o nuo jų vos dviem ratais atsilieka buvę lyderiai „Speed Factory Racing“ su „Radical SR8“.

Abu „Radical“ automobiliai demonstruoja geriausią tempą lenktynėse, jie kiekvieną ratą štampuoja laikus po 1 min. 15-17 sek. – tai yra keliomis sekundėmis geresni laikai už artimiausių konkurentų. SR8 įpusėjus lenktynių distanciją važiuoja antras ir vejasi pirmoje vietoje atsidūrusį „BMW M4 Silhouette“, o SR5 – devintas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Aquila CR1“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Aquila CR1“

Atnaujinta 16:17

Lenktynėse keičiasi lyderiai. Beveik pusę lenktynių pirmavęs „Speed Factory Racing“ komandos „Radical SR8“ dėl techninių problemų kelis ratus praleido serviso zonoje ir nukrito į šeštą vietą bei nuo naujo lyderio, „Barbar'a Bauer Team by Algirdai“, atsilieka devyniais ratais.

Į antrą vietą pakilo „General Financing-STIHL by Pitlane“, tačiau „Porsche 911 GT3 Cup“ nuo lyderio „Aquila CR1“ atsilieka 3 ratais.

Iš serviso zonos neišlenda „Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“. Dabar problema – praėjusią naktį pakeisto variklio maksimalūs sūkiai nukrito iki 6 tūkst., nors turėtų būti 8 tūkst. 

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Lenktynių akimirka
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Lenktynių akimirka

Atnaujinta 15:13

Lenktynininkams įveikus beveik trečdalį distancijos, lyderiai nesikeičia: „Radical SR8“, „Aquila CR1“ ir „Porsche 911 GT3 Cup“. Jie važiuoja netoli vienas nuo kito, tačiau ketvirtoje vietoje esantis „BMW M4 Silhouette“ nuo „Porsche“ atsilieka penkiais ratais.

Lenktynėse dar kelių minučių priverstinę pertrauką padarė „15min GSR-Telšių statyba“ komanda. Po avarijos su BMW M3 linko automobilio stebulė. Komanda iš pradžių nusprendė važiuoti su linkusia, tačiau vėliau greičiausiai nusprendė ją pakeisti.

„Lesta“ komandos avarija
„Lesta“ komandos avarija

„Lesta“ komanda pateko į incidentą su britų Hollandų „Ford“ – pastarasis nustūmė „Lotus 7 Replica“ į trasos atitvarus. „Ford“ nenutiko nieko, tačiau „Lotus“ į techninio aptarnavimo zoną buvo atgabentas ant autovežio. 

„Atvažiavau, stabdžiau ir už manęs važiavęs automobilis trenkėsi į galą bei mane apsuko. Trūko vairo kolonėlės antgalis, jį pakeisime ir važiuosime toliau“, – teigė tuo metu automobilį vairavęs Laurynas Paškevičius.

Tame pačiame Kretingos posūkyje vos po kelių ratų avariją patyrė ir praėjusio incidento kaltininkas „Ford Escort“ – jis taip pat gabenamas į „pit'us“ ant autovežio.

Nelinksmą incidentą patyrė ir „Marcos Mantis Cup“ automobilis – jam į užpakalį stabdymo metu įvažiavo kitas dalyvis. 

„Viskas klostėsi neblogai, bet gavome smūgį į galą, todėl turime šiek tiek techninių problemų. Užlankstytas duslintuvas. Mechanikai spręs, ką daryti, gali tekti keisti“, – sakė savo eilės važiuoti laukęs komandos vairuotojas Martynas Samsonas.

Po ilgo stovėjimo serviso zonoje komanda iš „Top 10“ pozicijos nukrito į 27-ąją.

Top 10 po 121 rato
Top 10 po 121 rato

Atnaujinta 14:29

„Sostena-Renault Sport“ trasoje patyrė avariją su „Alfa Romeo klubo“ komanda. Incidento aplinkybės ir nuostoliai dar tikslinami. 

„Iki šiol mums sekėsi gerai, tačiau incidentas kiek pristabdė. Susipykom su „Alfa Romeo“, štai kas nutiko, bet nieko stipraus. Pasikeisime radiatorių ir važiuosime toliau“, – optimistiškai kalbėjo merginų komandos vadovė Inga Juškevičiūtė.

Kadras iš Delfi.lt/„Renault Clio RS“ ir „Alfa Romeo GT“ avarija
Kadras iš Delfi.lt/„Renault Clio RS“ ir „Alfa Romeo GT“ avarija

Atnaujinta 14:11

Michaeliui Verhagenui, Simui Juodviršiui ir Kazimierui Vasiliauskui lenktynių likimas buvo pakibęs ant plauko – jų automobilis sustojo viduryje trasos ir buvo partemptas į „boksus“. Prie BMW M3 GTR kurį laiką už galvų susiėmę stoviniavo mechanikai. Tačiau automobilis po kelių minučių techninio aptarnavimo zonoje grįžo į trasą.

„Varžybos mums prasidėjo ne itin sklandžiai. Iš pradžių praradome radijo ryšį ir Simas Juodviršis per anksti važiavo piltis degalų. Dabar, man vairuojant, ištiko kita problema – užsikirto akceleratorius, tad teko sustoti viduryje trasos. Jausmas įdomus“, – sakė K.Vasiliauskas.

Stebuklus kol kas demonstruoja „SIųskpigiau.lt – Žaibelis“ komanda. „Honda Integra“ važiuojanti komanda ne tik užima pirmą vietą A3000 klasėje, bet ir yra aštunti bendroje įskaitoje, aplenkę ne vieną X1 klasės prototipą ar GT klasės automobilį.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Lenktynių akimirka
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Lenktynių akimirka

Atnaujinta 13:48

Lenktynėse mažėja dalyvių. „E 100 Go-Piniginė.lt“ komandos „Spire GT-R“ susidūrė su techninėmis problemomis ir jau kurį laiką stovi komandos palapinėje techninio aptarnavimo zonoje.

Anksčiau incidentus patyrę ir iki lenktynių favoritais vadinti „BMW M3 Silhouette“ ir „Radical SR5“ pirmos vietos vizijose greičiausiai neberegi. Nuo lyderių šie automobiliai atsilieka po dešimt ratų ir dėl lyderių nesėkmių ar klaidų gali tikėtis pakilimo į prizines vietas.

Visos komandos jau atliko po vieną ar po du vairuotojų keitimus, dauguma automobilių bent kartą buvo sustoję ir degalinėje.  

„Top 10“ įveikus 71 ratą

Top 10 po 71 rato
Top 10 po 71 rato

Atnaujinta 13:16

„Prie kavos Racing Team“ susidūrė su ironiškomis problemomis. Giedriui Notkui vairuojant komandos BMW M3, šiam nulūžo pavarų perjungimo svirtis ir tapo neįmanoma pakeisti pavaros. Į techninio aptarnavimo zoną lenktynininkas atvažiavo turėdamas vos vieną pavarą. Mechanikai dabar gamina naują svirtį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Remonto darbai „Prie Kavos“ komandos serviso zonoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Remonto darbai „Prie Kavos“ komandos serviso zonoje

Atnaujinta 13:04

Kalbėdamas apie Roko Steponavičiaus ir Ivetos Slaboševičiūtės incidentą (jų vairuojami „Radical SR5“ ir BMW M3 susidūrė trasoje), žiedinių lenktynių ekspertas Audrius Gelžinis neslėpė, kad tai – normalu ilgų distancijų lenktynėms.

„Tokiose varžybose į lėtesnius automobilius reikia žiūrėti kaip į atitvarus ar kitas kliūtis. Pažiūrėkite į Le Mano ar kitas žymias ilgų distancijų lenktynes – dauguma incidentų ten įvyksta lėtesniam varžovui nepraleidus greitesnio“, – pasakojo A.Gelžinis.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./„1000 km lenktynės“
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./„1000 km lenktynės“

Atnaujinta 12:50

„BRUM BRUM Racing by JR Motorsport“ komanda susidūrė su pirmomis techninėmis problemomis. Užkaito automobilio stabdžiai ir tuo metu vairavęs Dainius Matijošaitis pasuko į techninio aptarnavimo zoną.

„Stabdžių sistemai kažkas negerai, kertasi priekinis dešinys ratas. Vakar viskas buvo gerai, tačiau taip tokiose varžybose nutinka“, – pasakojo kitas komandos vairuotojas Andrius Jasionauskas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Incidentą trasoje patyrė ir antrą vietą kvalifikacijoje užėmusi „15min GSR-Telšių statyba“ komanda. Jos „Radical SR5“ susidūrė su merginų komandos BMW M3.

„Būtų nieko nenutikę, jeigu neleistų startuoti tokioms komandoms kaip merginų su BMW M3. Čia yra nesąmonė. Pavijau šį automobilį, joms buvo rodoma mėlyna vėliava, jos mane lyg ir praleido, tačiau po to įvažiavo į šoną“, – pasakojo avarijos metu „Radical SR5“ vairavęs R.Steponavičius.

Lenktynėse nuvažiavus 39 ratus, pirmauja „Radical SR8“ automobilis, prie kurio vairo – Konstantinas Calko.

Lenktynių „Top 10“ po 39 ratų:

Top10 po 39 ratų
Top10 po 39 ratų

Startas 12:15

Startas! Dar prieš pirmą posūkį „Aquila CR1“, startavusi iš trečios vietos, aplenkė antroje vietoje buvusį „Radical SR5“ ir po truputį tolsta nuo jų. Tačiau komandos lenktynininkas Rokas Steponavičius dar penktadienį prognozavo tokį scenarijų ir tai nebuvo staigmena. 

VIDEO: 1000 km lenktynių startas

Į lenktynes pajudėjo visi 42 lenktyniniai automobiliai. Kokiomis pozicijomis jie išsirikiavo, skaitykite straipsnyje apie kvalifikacines varžybas paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius