Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

1000 km lenktynėse stereotipus laužys „Lada“ automobilis su Dovilu Čiutele priešakyje

Liepos 10 – 13 dienomis keturioliktą kartą Palangoje vyksiančiame prestižiškiausiame automobilių sporto renginyje – 1000 km lenktynėse – pasiekti finišą ir aplenkti geriausius sieks lenktynininkų komanda su autorinės gamybos „Lada 2104“. Praėjusiais metais su daugiausiai apdovanojimų grįžusi komanda šiemet sako esanti pasiruošusi sveikai konkurencijai, gerbėjų bangai (turi pakankamai rašiklių parašams) ir ne sportine jaunyste pasižyminčio automobilio limitų peržengimui, rašoma „Auto ABD – SGR“ komandos pranešime spaudai.
Dovilas Čiutelė
Dovilas Čiutelė / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Vienas už visus ir visi už vieną

Po kodiniu pavadinimu „Auto ABC – SGR“ slypi daugkartinis Lietuvos ralio čempionatų, žiedinių lenktynių čempionatų nugalėtojas bei prizininkas, automobilių sporto meistras Dovilas Čiutelė, jam nenusileidžiantis daugelio varžybų nugalėtojas bei prizininkas Tomas Šutinis, praėjusių metų Lietuvos automobilių ralio čempionato L9 klasės nugalėtojas, žiedinių lenktynių fanas Renaldas Šeinauskas bei pirmaisiais rezultatais pasiryžęs stebinti „Volfas Engelman“ bravoro marketingo vadovas Mantas Matukaitis. Įvairialypės komandos nariai veikiausiai galėtų gerai susižaisti ir krepšinio aikštelėje, mat puikiai suvokia komandinio darbo privalumus ir tikina, kad jų stiprybė – vienybėje. Tai liudija ne tik parsivežamų taurių skaičius, telefono numeriais lenktynininkus apipilančios merginos, bet ir pavadinime slypinti istorija apie pergalės link vedančią vairuotojų ir automobilius ruošiančių mechanikų vieningą darbą. 

2011 m. vienas iš komandos mechanikų dalyvavo mechanikų maratone ir iškovojo II vietą. Įdomiausia tai, kad jis kilometro atstumą bėgo su CROCS avalyne, kai visi kiti dėvėjo sportinius batelius. Komandos mechanikas tiesiog nespėjo persiauti batų, nes į startą atbėgo tiesiai iš komandos garažo. Komandos dvasią puikiai atspindi ir viena iš 10  taisyklių – „Mes niekada nepasiduodame. Pasikeičia tik aplinkybės – iš tinkamų į netinkamas“.

Viena tų netinkamų akimirkų buvo ir 2012 m. turbinai ėmus trūkti aušinimo. Komandos nariai pasakoja tiesiog išardę priekinius žibintus ir palikę tik reflektorius – gavosi dvi idealios oro gaudyklės šaltam oro srautui nukreipti po kapotu. O tam, kad turėtų privalomus artimųjų šviesų žibintus, vyrai sako lemputes tiesiog pakeitę LED‘ais.

Komanda žada… pasiekti finišą

Liaudis juokiasi: „Kiek žmonių telpa „Lada“ automobilyje? Vienas, visi kiti stumia“. Nusijuokia ir vienas iš komandos narių Aleksandras Dainys, tačiau abejojantiems mašinos galimybėmis turi atsakymą – šiose lenktynėse svarbiausia ne galia, o patikimumas.

„Lada 2104“ gamykloje eksporto rinkai pagamintas dar 1996 m., o sportui pritaikytas 2008 m. Automobilyje įmontuotas 2000 cm³ „Lada“ variklis, tačiau jam pritaikyta turbina, todėl automobilis važiuos X1 (prototipų) klasėje. Numatyta „išsukti“ apie 300 AG ir panašiai tiek sukimo momento“, – technines detales su užsidegimu aiškino A. Dainys.

Kaip moterys žino visus savo pilnos rūbų spintos kampelius, taip komanda „Auto ABC – SGR“ jaučiasi savo automobilyje. Komandos atstovas spaudai Egidijus Babelis tikina, jog artimi santykiai su Kaune gimusia „Lada 2104“ garantuos komandai psichologinį stabilumą. „Principai visais laikais vienodi – technika, greitis, žinios, pasitikėjimas – tačiau pati komanda, tverdama savomis rankomis tą bolidą žino, kas kiek patikima, kas gali sugesti, taigi žino ir kiek bei kur galima paspausti. Gerai suburta komanda puikiai pažįstanti kiekvieną automobilio siūlelį sugebės pašalinti bet kokį gedimą, taigi bent jau finišą tikrai pasieks“, – rimtu veidu sako Egidijus.

Panašu, kad Egidijus nemeluoja, nes statistika rodo, jog auksarankiai mechanikai greičių dėžę lenktynių režimu pakeičia per 18 minučių, o variklį – per valandą. Be to, išsitekinti trūkstamą detalę lenktynininkai gali tiesiog lenktynių „paddock‘e“ (remonto – gyvenimo zonoje), nes į varžybas visuomet atsiveža tarybines tekinimo stakles, kurios puikiai veikia lauko sąlygomis.

„Game over“ keičia į „To be continued“...

Pasižymėti viename didžiausių sporto festivalių komanda „Auto ABC – SGR“ žada jei ne greičio rekordais, tai bent jau priešininkus gniuždančia gera nuotaika. O ją kuria garsiosios komandos taisyklės. Pvz., 3 – ioji skelbia: „Mes nenaudojame brangių stabdžių kaladėlių. Pigios geriau draugauja su pigiais stabdžių diskais“, o 4 – oji informuoja, kad „Mes neperkame atsarginių dalių vienetais. Mes perkame jas turguje po 10 litų už kilogramą.“ Su likusiomis komandos taisyklėmis charizmatiškieji lenktynininkai žada supažindinti asmeniškai.

Laikydamasi garsiųjų savo taisyklių komanda pasiryžusi paneigti ir dar vieną anekdotą – „Ką rodo „Lada“ odometras nuvažiavus 100 tūkst. km? Game Over.“ Ar jiems tai pavyks – įsitikinkite patys, lenktynių trasoje sekdami ir palaikydami būtent „Blue Sheep“ atributika pasidabinusį automobilį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius