Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

11-ojo etapo įvykių TOP5: „Kamaz“ diktatūra bei V.Žalos ir Y.Seaidano „Status quo“

Vienuoliktasis greičio ruožas Dakaro ralio dalyvius dar labiau priartino prie išsvajotojo finišo. Nors ketvirtadienis vėl pažymėtas dalyvių pasitraukimais, tačiau lietuviai tokios lemties išvengė ir sėkmingai sugrįžo į jau paskutinįjį bivaką. Šios dienos greičio ruože buvo apstu įvykių, tad šiame tekste apžvelgsime mūsų akimis svarbiausius iš jų.

Naujausia informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje

1. Sėkmingas Arūno Gelažninko finišas

Arūnas Gelažninkas vienuoliktame greičio ruože pademonstravo puikų tempą ir finišavo 28-oje vietoje. Lietuvis išvengė didelių paklydimų ir techninių problemų, todėl dar labiau įtvirtino savo pozicijas greičiausiųjų trisdešimtuke.

Po finišo A.Gelažninkas atrodė pavargęs, tačiau negailėjo pagyrų ketvirtadienio greičio ruožui.

VIDEO: Arūnas Gelažninkas po 11GR: „Beveik vienas visą laiką važiavau“

„Teko daug apsilenkti varžovų, bet gerai, kad po lietaus kopos nedulka, tad tai netrukdė. O paskui ilgą laiką vienas važiavau. Neblogai važiavosi, vieta gera, turbūt geriausia šiame Dakare. Į galą įsivažiuojam, galėtų dar savaitėlę būti varžybos.

Trasos šios maratoninės buvo labai smagios – vien kopos: tai lėtesnės, tai greitesnės. Gaila, kad vakar nutraukė.

Po starto buvo daug stačių kopų, bet po vakar visi pasimokė, panašu, buvo atsargesni“, – po finišo sakė sportininkas.

2. Vaidoto Žalos ir Yasiro Seaidano taikos sutartis

Dar prieš porą dienų internete nuvilnijo pasipiktinimo banga, kilusi iš Saudo Arabijos lenktynininko Yasiro Seaidano pareiškimo. Jis supyko ant Vaidoto Žalos, kad šis nesustojo padėti atversti jų ekipažo.

Lietuviai pateikė savo versiją, kad tiesiog nesuprato, apie ką rankomis tolumoje gestikuliuoja varžovų ekipažas. Kilo diskusijos, ar visi važiuojantys su MINI yra tarsi viena komanda ir privalo stoti į pagalbą vieni kitiems.

Tačiau šiandien „Status quo“ buvo atstatytas. Yasiras Seaidanas vėl įstrigo smėlyje ir prašė varžovų pagalbos. Vaidotas Žala šįkart sustojo ir pagelbėjo varžovui, o netrukus ir pats užklimpo. Jį ištraukė tas pats Y.Seaidanas. Tačiau, po arabo gelbėjimo operacijos nebeužsivedė V.Žalos MINI. Y.Seaidanas lietuviams padėjo užvesti variklį tempiant lynu.

Galiausiai V.Žala nuo finišo iki pat bivako važiavo saugodamas Y.Seaidano užnugarį, mat šis prasitarė, kad jam gali pritrūkti degalų ir paprašė pavažiuoti iš paskos. V.Žala sutiko, tad galima sakyti, šaltasis karas tarp Lietuvos ir Saudo Arabijos baigėsi ir skelbiamos paliaubos.

VIDEO: Saulius Jurgelėnas po 11GR: „Tas mano nervas tampė Vaidui nervus“

3. Gedimais pažymėta Antano Juknevičiaus diena

Antanas Juknevičius šių metų Dakare vos kelias dienas galėjo važiuoti tokiu tempu, kokiu sugeba šis legendos statusą turintis lietuvis.

Kitomis dienomis jam pagalius į ratus kaišiojo įvairūs, kartais net labai nestandartiniai gedimai. Vienuoliktasis greičio ruožas – ne išimtis. Rankose po šuolio šįkart liko vairas. „Kreda“ ekipažas šiandien tik 36-as.

„Turėjo būti smagi diena, – po finišo geros nuotaikos neprarado lenktynininkai, – iš tiesų tai ir buvo smagi. Startavus pastebėjau, kad sugedo greitoji vairo nuėmimo sistema, todėl niekaip negalėjau užfiksuoti vairo, ir visą kelią teko jį laikyti prispaudus. Po vieno didesnio šuolio jis tiesiog liko mano rankose.

Susidūrėme ir su grįžusiomis variklio kaitimo problemomis, reikėjo sustoti ir aušinti. Gerai, kad antroje pusėje nebekaito. Didžiausia problema, po pasėdimo ant kopos, atsitiko pačiame gale. Greitai išsikasėme, tačiau atgal nesulindo hidraulinė koja ir ilgai užtrukome, kol ją išmontavome“, – sakė Antanas Juknevičius.

VIDEO: „Kreda“ ekipažas apie nesėkmes 11-ame etape

4. Nasserą Al-Attiyah ir Stephane`ą Peterhanselį po vienuolikos ruožų skiria vos 6 sek.

Panašu, kad Nassero Al-Attiyah prieš startą skambiai ištarta frazė „I promise, I will win this Dakar“ (red. past. „Aš pažadu, aš laimėsiu šį Dakarą“) gali ir likti tik pažadu.

Po šios dienos greičio ruožo vis dar lyderiauja Carlosas Sainzas, turintis dešimties minučių pranašumą, o pačiam Nasserui Al-Attiyah jau reikėtų žvalgytis ir į galinio vaizdo veidrodėlį. Už jo klasifikuojamas misteris Dakaras Stephane`as Peterhanselis, kuris tikrai sieks aplenkti skambiomis frazėmis besišvaisčiusį katarietį ir nustumti jį į trečiąją vietą. Tam tereikia surasti mažiausiai šešias sekundes.

5. Sunkvežimių įskaitoje – mėlynosios „Kamaz“ armijos triumfas

Vienuoliktasis greičio ruožas buvo itin sėkmingas rusų „Kamaz“ komandai. Ekipos nariai vienas po kito įsitvirtino keturiose aukščiausiose pozicijose. Šiandien greičiausias buvo Andrejus Karginovas, nuo jo pusantros minutės atsiliko Dmitrijus Sotnikovas, trečias atvažiavo Antonas Shibalovas, o ketvirtas finišavo po gedimo į „Dakar Experience“ kategoriją pasitraukęs, bet ekipai strategiškai labai svarbus Eduardas Nikolaevas.

Taigi, „Kamaz“ su kiekvienu kilometru artėja prie nugalėtojų vardų ir daugiau ar mažiau gali būti ramūs, kad nugalėtojų titulas priklausys jiems. Artimiausias pretendentas į šią poziciją – Baltarusijos atstovas Sergejus Viazovičius, kuriam iki pirmos vietos reikia panaikinti daugiau nei valandos atsilikimą. Vargu ar tai įmanoma žinant, kad „Kamaz“ Dakaro projekto technika nėra ta rusiška seniena, po kuria nuolat reikia gulėti mechanikams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius