Bendrosios klasės lyderių dešimtukas:
Komanda | Bolidas | Vairuotojas | Atsilikimas | |
1 | „Audi Sport Team Joest“ | „Audi R18 TDI“ | A.Lottereris | 355 ratai |
2 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | S.Pagenaud | 13,854 sek. |
3 | „Team Peugeot Total“ | „Peugeot 908“ | N.Minassianas | 2 ratai |
4 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | M.Gene | 4 ratai |
5 | „Team Oreca Matmut“ | „Peugeot 908 HDI-FAP“ | N.Lapierre | 16 ratų |
6 | „Rebellion Racing“ | „Lola B10/60“ | N.Jani | 17 ratai |
7 | „Kronos Racing“ | „Lola Aston Martin“ | B.Leindersas | 27 ratai |
8 | „Greaves Motorsport“ | „Zytek Nissan“ | O.Lombardas | 29 ratai |
9 | „Signatech Nissan“ | „Oreca 03-Nissan“ | S.Ayari | 35 ratai |
10 | „Level 5 Motorsports“ | „Lola Coupe-Honda“ | C.Bouchut | 36 ratai |
Lenktynės
Praėjus vos valandai po lenktynių starto praėjusį šeštadienį 16 val. Lietuvos laiku (15 val. – vietiniu Prancūzijos laiku), „Audi R18 TDI“ bolidas, vairuojamas Allano McNisho, patyrė kraupią avariją – lenkiant lėtesnį varžovą su „Ferrari 458“, pastarasis jo nepastebėjo ir užkirto kelią į trajektoriją.
Kai pakomentavo TV komentatoriai, lenktynių pradžioje įvykęs incidentas buvo nelaimingas atsitikimas. Viename posūkių „Audi R18 TDI“ piloto, itin patyrusio Allano McNisho vairuojamas bolidas lenkdamas didžiuliu greičiu trinktelėjo į „Ferrari“ bolidą. Komentatorių nuomone, „Ferrari“ pilotas nepamatė jį lenkiančio „Audi“.
„Le Mans-1“ klasės (pats galingiausias) A.McNisho vairuojamas automobilis rėžėsi į specialius amortizuojančius atitvarus ir tik per plauką neprispaudė žmonių prie betoninės sienos. Nuo stipraus smūgio pabiro į šipulius. Skeveldros ir pats rėmas tik per stebuklą nesužeidė žiūrovų ir fotografų. Pats pilotas, ištrauktas iš bolido, kurį laiką bandė susikaupti, paskui ranka davė ženklą, kad viskas gerai.
„Ferrari“ vairavęs Anthony Beltoise neigė savo kaltę, jis tvirtino nebandęs blokuoti kelio greitesniam automobiliui. „Neturiu paaiškinimo, kodėl taip nutiko – tuo metu važiavau savo antrąjį ratą po sustojimo techninio aptarnavimo zonoje. Visiškai nemačiau artėjančios „Audi“. Smūgis buvo labai stiprus – gaila automobilio, tačiau svarbiausia, jog Allanui viskas gerai. Man pačiam nieko nenutiko, jaučiuosi puikiai. Ir vis dar bandau suprasti, kodėl taip nutiko“, – po incidento teigė A.Beltoise.
Po šio incidento kone valandą lenktynių dalyviai važiavo paskui saugos automobilį – tiek laiko užtruko automobilio ir nuo jo kelių dešimčių metrų spinduliu pasklidusių dalių surinkimas.
„Audi“ smūgis buvo ypač stiprus – visą šį laiką trasos personalas organizavo suniokoto bolido patraukimą iš trasos, į visas puses skraidžiusių jo detalių rinkimą bei trasos barjerų bei juos juosiančių padangų atstatymą.
Pagrindinis avarijos dalyvis A.McNishas iškart po incidento buvo nuvežtas į ligoninę patikrai, tačiau jis šį smūgį išgyveno be didesnių sužeidimų. Aplink trasą vaikščioję fotografai bei kiti darbuotojai, pirminiais duomenimis, rimtesnių sužeidimų taip pat nepatyrė, o kitas valandai lenktynes sustabdžiusio incidento dalyvis A.Beltoise su „Ferrari 458 Italia“ tęsia 24 valandų varžybas.
Tačiau naktis „Audi“ komandai vėl buvo skausminga – šįkart avariją patyrė kitas jų komandos narys M.Rockefelleris.
Incidentas vėl panašus į ankstesnįjį, įvykusį tarp A.McNisho ir A.Beltoise: pirmuoju numeriu pažymėtą „Audi R18 TDI“ vairavęs M.Rockefelleris prieš pat Indianapolio posūkį pavijo lėtesnį oponentą, vėl vairavusį „Ferrari 458“ ir, pastarajam nepastebėjus greitesnio lenktynininko bei užkirtus jam kelią, bolidai šonais susidūrė.
„Audi“ akimirksniu tapo nekontroliuojamas ir didžiuliu greičiu rėžėsi į trasos atitvarus. Automobilio dalys išsilakstė kelių dešimčių metrų atstumu, o lenktynės vėl beveik valandą vyko sekant paskui saugos automobilį.
„Audi R18 TDI“ vairavęs M.Rockefelleris sužalojimų nepatyrė ir iškart po avarijos pats paliko bolidą. Incidento vietoje buvęs trasos personalas taip pat nenukentėjo.
Naktį ir ryte 79-osios Le Mano lenktynės apsiėjo be didelių avarijų, tik vienas kitas bolidas, neatlaikęs ypatingos ištvermės reikalaujančio 24 valandų maratono išbandymo, pasitraukė iš varžybų.
Vienas tokių – 71 numeris lenktynėse, „Ferrari 458“, ilgą laiką buvęs savo klasės (GTE Pro) lyderių gretose, dėl lūžusio diferencialo naktį buvo priverstas palikti lenktynes.
Taip pat ryte įvyko turbūt vienas įspūdingiausių lenkimų per šių metų Le Mano lenktynes: 9 numeriu pažymėta „Audi R18 TDI“ vairavęs B.Treluyer privijo tuo metu pirmavusį antruoju numeriu pažymėtą „Peugeot 908“ su S.Pagenaudu prie vairo. Jie vienas po kito lenkė lėtesnius savo oponentus, važiuodami vienos-dviejų sekundžių atstumu, tačiau privijus lėtesnį „Chevrolet Corvette“, įvyko tai, ko S.Pagenaudas turbūt tikrai nesitikėjo: „Peugeot“ pristabdžius prieš lėtesnį „Chevrolet“ prieš pat posūkį (turbūt jau užtenka įspėjimų, kad lįsti į posūkio vidų prieš lėtesnį oponentą – neverta) ir tikintis jį aplenkti po to sekusioje tiesiojoje, B.Treluyer nepasimetė. Jo pasirinkimas buvo vienas iš dviejų: arba pristabdyti kartu su „Peugeot“ ir aplenkti „Chevrolet“ tiesiojoje bei toliau vytis pirmaujantį varžovą, arba... Išvažiuoti už trasos ribų (kur būtent tame posūkyje vis dar yra asfaltas) ir taip aplenkti abu varžovus.
Kurį variantą pasirinko „Audi R18 TDI“ vairavęs B.Treluyer ir kodėl šis lenkimas yra vadinamas įspūdingiausiu šiose Le Mano lenktynėse, siūlome pasižiūrėti vaizdo medžiagoje.
Lenktynių dalyvių Top5 pagal klases:
LMP1
Komanda | Bolidas | Vairuotojas | Atsilikimas | |
1 | „Audi Sport Team Joest“ | „Audi R18 TDI“ | A.Lottereris | 352 ratai |
2 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | S.Pagenaud | 12,741 sek. |
3 | „Team Peugeot Total“ | „Peugeot 908“ | N.Minassianas | 2 ratai |
4 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | M.Gene | 4 ratai |
5 | „Team Oreca Matmut“ | „Peugeot 908 HDI-FAP“ | N.Lapierre | 16 ratų |
LMP2
Komanda | Bolidas | Vairuotojas | Atsilikimas | |
1 | „Greaves Motorsport“ | „Zytek Nissan“ | O.Lombardas | 326 ratai |
2 | „Signatech nissan“ | „Oreca 03-Nissan“ | S.Ayari | 6 ratai |
3 | „Level 5 Motorsports“ | „Lola Coupe-Honda“ | C.Bouchut | 7 ratai |
4 | „RML“ | „Honda Performance“ | B.Collinsas | 12 ratų |
5 | „Oak Racing“ | „Oak Pescarolo-BMW“ | S.Nakano | 13 ratų |
GTE Pro
Komanda | Bolidas | Vairuotojas | Atsilikimas | |
1 | „Corvette Racing“ | „Chevrolet Corvette C6 Z“ | A.Garcia | 314 ratų |
2 | „AF Corse Srl“ | „Ferrari 458 Italia“ | G.Fisichella | 2:29,535 min. |
3 | „BMW Motorsport“ | BMW M3 GT | J.Handas | 1 ratas |
4 | „Team Felbermayr“ | „Porsche 911 RSR“ | M.Liebas | 2 ratai |
5 | „Imsa Performance“ | „Porsche 911 RSR“ | R.Narac | 3 ratai |
GTeam
Komanda | Bolidas | Vairuotojas | Atsilikimas | |
1 | „Larbre Competition“ | „Chevrolet Corvette C6 Z“ | G.Gardelis | 302 ratai |
2 | „Larbre Competition“ | „Porsche 911 RSR“ | P.Gibonas | 1 ratas |
3 | „Robertson Racing LLC“ | „Ford GT-Doran“ | A.Robertsonas | 17 ratų |
4 | „JMB Racing“ | „Ferrari F430“ | N.Marrocas | 30 ratų |
Lenktynių nugalėtojų komentarai po varžybų:
Dr.Ullrichas, „Audi“ komandos vadovas: „Vakar (šeštadienio) vakarą buvau labai nusivylęs – praradome du bolidus, buvo nežinomybė dėl Mike'o Rockenfellerio sveikatos. Bent jau žinojau, kad Allanui McNishui avarija baigėsi laimingai. Tiesa, abu incidentuose dalyvavę automobiliai nelabai naudojami...
Vakar mūsų pagrindiniai konkurentai „Peugeot“ vis dar turėjo keturis bolidus, kai mes – tik vieną. Savo vairuotojams pasakiau tik tiek: važiuokite greitai ir nepraleiskite nei vienos galimybės.
Labai džiaugiuosi darbu su „Michelin“ – ištvermingos padangos leido mums jas keisti rečiau nei konkurentams. Taip pat visa mūsų lenktynių taktika buvo įgyvendinta nuostabiai – jeigu lenktynės būtų užsitęsusios dar vieną ratą, nesu tikras, kad būtume pasiekę finišą – kuro turėjome labai mažai.
Kadangi didžiąją lenktynių dalį turėjome tik vieną automobilį, buvo ypač sunku jam nustatyti tinkamą strategiją. Ne paslaptis, kad derinomės prie konkurentų, tačiau bandėme viską padaryti geriau nei jie.“
B.Treluyer, „Audi“ vairuotojas: „Tai – visos komandos darbas. Didžiuojuosi savo komanda – kartu dirbdami išties sunkiomis sąlygomis sugebėjome iškovoti nuostabų titulą. Turbūt mažai kas įsivaizduoja, kiek žmonių komandoje yra be lenktynininkų – visi mes dirbame vedami vieno tikslo, ir jį šiandien įvykdėme.“
A.Lottereris, „Audi“ vairuotojas: „Atidaviau visas jėgas. Lenktynės mums prasidėjo tragiškai – prieš jas net blogiausiame sapne negalėjai įsivaizduoti, kad per pirmas kelias valandas neteksime dviejų savo komandos bolidų.
Taip pat buvau susijaudinęs dėl M.Rockefellerio sveikatos – pamačius avarijos įrašą, neatrodė, kad jam išties viskas gerai. Tad labai džiaugiuosi, kad jam viskas gerai.
Labiausiai norėčiau padėkoti savo komandai – jūs nepakartojami!“
M.Fassleris, „Audi“ vairuotojas: „Kažkas neįtikėtino. Visos varžybos tokios. Nerealu. Visą laiką buvome tarsi po presu – spaudimas laimėti persekiojo nuo pat starto iki finišo. Niekad nepamiršiu šios įsimintinos paros.“
Įsimintiniausi 2011 metų 24 valandų Le Mano lenktynių kadrai: