Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 06 12 /21:56

2011 metų Le Mano 24 valandų lenktynėse – sunkiai iškovota „Audi“ pergalė

Nors ne kartą atrodė, kad „Audi“ komandai lenktynės klostosi tragiškai – po dviejų kraupių avarijų du ekipos bolidai buvo visiškai suknežinti – paskutinis, pažymėtas antruoju numeriu, finišo liniją kirto pirmas, už nugaros palikęs pagrindinius konkurentus „Peugeot“.
Le mano 24 valandų lenktynės
Le mano 24 valandų lenktynės / „Scanpix“ nuotr.

Bendrosios klasės lyderių dešimtukas:

  Komanda Bolidas Vairuotojas Atsilikimas
1 „Audi Sport Team Joest“ „Audi R18 TDI“ A.Lottereris 355 ratai
2 „Peugeot Sport Total“ „Peugeot 908“ S.Pagenaud 13,854 sek.
3 „Team Peugeot Total“ „Peugeot 908“ N.Minassianas 2 ratai
4 „Peugeot Sport Total“ „Peugeot 908“ M.Gene 4 ratai
5 „Team Oreca Matmut“ „Peugeot 908 HDI-FAP“ N.Lapierre 16 ratų
6 „Rebellion Racing“ „Lola B10/60“ N.Jani 17 ratai
7 „Kronos Racing“ „Lola Aston Martin“ B.Leindersas 27 ratai
8 „Greaves Motorsport“ „Zytek Nissan“ O.Lombardas 29 ratai
9 „Signatech Nissan“ „Oreca 03-Nissan“ S.Ayari 35 ratai
10 „Level 5 Motorsports“ „Lola Coupe-Honda“ C.Bouchut 36 ratai

Lenktynės

Praėjus vos valandai po lenktynių starto praėjusį šeštadienį 16 val. Lietuvos laiku (15 val. – vietiniu Prancūzijos laiku), „Audi R18 TDI“ bolidas, vairuojamas Allano McNisho, patyrė kraupią avariją – lenkiant lėtesnį varžovą su „Ferrari 458“, pastarasis jo nepastebėjo ir užkirto kelią į trajektoriją.

Kai pakomentavo TV komentatoriai, lenktynių pradžioje įvykęs incidentas buvo nelaimingas atsitikimas. Viename posūkių „Audi R18 TDI“ piloto, itin patyrusio Allano McNisho vairuojamas bolidas lenkdamas didžiuliu greičiu trinktelėjo į „Ferrari“ bolidą. Komentatorių nuomone, „Ferrari“ pilotas nepamatė jį lenkiančio „Audi“.

„Le Mans-1“ klasės (pats galingiausias) A.McNisho vairuojamas automobilis rėžėsi į specialius amortizuojančius atitvarus ir tik per plauką neprispaudė žmonių prie betoninės sienos.  Nuo stipraus smūgio pabiro į šipulius. Skeveldros ir pats rėmas tik per stebuklą nesužeidė žiūrovų ir fotografų. Pats pilotas, ištrauktas iš bolido, kurį laiką bandė susikaupti, paskui ranka davė ženklą, kad viskas gerai.

VIDEO: Allan McNish Crash 24 Hours of Le Mans 2011 [HD 1080p]

„Ferrari“ vairavęs Anthony Beltoise neigė savo kaltę, jis tvirtino nebandęs blokuoti kelio greitesniam automobiliui. „Neturiu paaiškinimo, kodėl taip nutiko – tuo metu važiavau savo antrąjį ratą po sustojimo techninio aptarnavimo zonoje. Visiškai nemačiau artėjančios „Audi“. Smūgis buvo labai stiprus – gaila automobilio, tačiau svarbiausia, jog Allanui viskas gerai. Man pačiam nieko nenutiko, jaučiuosi puikiai. Ir vis dar bandau suprasti, kodėl taip nutiko“, – po incidento teigė A.Beltoise.

Po šio incidento kone valandą lenktynių dalyviai važiavo paskui saugos automobilį – tiek laiko užtruko automobilio ir nuo jo kelių dešimčių metrų spinduliu pasklidusių dalių surinkimas.

„Audi“ smūgis buvo ypač stiprus – visą šį laiką trasos personalas organizavo suniokoto bolido patraukimą iš trasos, į visas puses skraidžiusių jo detalių rinkimą bei trasos barjerų bei juos juosiančių padangų atstatymą.

Pagrindinis avarijos dalyvis A.McNishas iškart po incidento buvo nuvežtas į ligoninę patikrai, tačiau jis šį smūgį išgyveno be didesnių sužeidimų. Aplink trasą vaikščioję fotografai bei kiti darbuotojai, pirminiais duomenimis, rimtesnių sužeidimų taip pat nepatyrė, o kitas valandai lenktynes sustabdžiusio incidento dalyvis A.Beltoise su „Ferrari 458 Italia“ tęsia 24 valandų varžybas.

VIDEO: 24 Heures du Mans 2011 : Highlights 3

Tačiau naktis „Audi“ komandai vėl buvo skausminga – šįkart avariją patyrė kitas jų komandos narys M.Rockefelleris.

Incidentas vėl panašus į ankstesnįjį, įvykusį tarp A.McNisho ir A.Beltoise: pirmuoju numeriu pažymėtą „Audi R18 TDI“ vairavęs M.Rockefelleris prieš pat Indianapolio posūkį pavijo lėtesnį oponentą, vėl vairavusį „Ferrari 458“ ir, pastarajam nepastebėjus greitesnio lenktynininko bei užkirtus jam kelią, bolidai šonais susidūrė.

„Audi“ akimirksniu tapo nekontroliuojamas ir didžiuliu greičiu rėžėsi į trasos atitvarus. Automobilio dalys išsilakstė kelių dešimčių metrų atstumu, o lenktynės vėl beveik valandą vyko sekant paskui saugos automobilį.

„Audi R18 TDI“ vairavęs M.Rockefelleris sužalojimų nepatyrė ir iškart po avarijos pats paliko bolidą. Incidento vietoje buvęs trasos personalas taip pat nenukentėjo.

VIDEO: 24h LeMans Rockenfeller heavy Crash

Naktį ir ryte 79-osios Le Mano lenktynės apsiėjo be didelių avarijų, tik vienas kitas bolidas, neatlaikęs ypatingos ištvermės reikalaujančio 24 valandų maratono išbandymo, pasitraukė iš varžybų.

Vienas tokių – 71 numeris lenktynėse, „Ferrari 458“, ilgą laiką buvęs savo klasės (GTE Pro) lyderių gretose, dėl lūžusio diferencialo naktį buvo priverstas palikti lenktynes.

Taip pat ryte įvyko turbūt vienas įspūdingiausių lenkimų per šių metų Le Mano lenktynes: 9 numeriu pažymėta „Audi R18 TDI“ vairavęs B.Treluyer privijo tuo metu pirmavusį antruoju numeriu pažymėtą „Peugeot 908“ su S.Pagenaudu prie vairo. Jie vienas po kito lenkė lėtesnius savo oponentus, važiuodami vienos-dviejų sekundžių atstumu, tačiau privijus lėtesnį „Chevrolet Corvette“, įvyko tai, ko S.Pagenaudas turbūt tikrai nesitikėjo: „Peugeot“ pristabdžius prieš lėtesnį „Chevrolet“ prieš pat posūkį (turbūt jau užtenka įspėjimų, kad lįsti į posūkio vidų prieš lėtesnį oponentą – neverta) ir tikintis jį aplenkti po to sekusioje tiesiojoje, B.Treluyer nepasimetė. Jo pasirinkimas buvo vienas iš dviejų: arba pristabdyti kartu su „Peugeot“ ir aplenkti „Chevrolet“ tiesiojoje bei toliau vytis pirmaujantį varžovą, arba... Išvažiuoti už trasos ribų (kur būtent tame posūkyje vis dar yra asfaltas) ir taip aplenkti abu varžovus.

Kurį variantą pasirinko „Audi R18 TDI“ vairavęs B.Treluyer ir kodėl šis lenkimas yra vadinamas įspūdingiausiu šiose Le Mano lenktynėse, siūlome pasižiūrėti vaizdo medžiagoje.

VIDEO: 2011 le mans 24 hour overtake

Lenktynių dalyvių Top5 pagal klases:

LMP1

  Komanda Bolidas Vairuotojas Atsilikimas
1 „Audi Sport Team Joest“ „Audi R18 TDI“ A.Lottereris 352 ratai
2 „Peugeot Sport Total“ „Peugeot 908“ S.Pagenaud 12,741 sek.
3 „Team Peugeot Total“ „Peugeot 908“ N.Minassianas 2 ratai
4 „Peugeot Sport Total“ „Peugeot 908“ M.Gene 4 ratai
5 „Team Oreca Matmut“ „Peugeot 908 HDI-FAP“ N.Lapierre 16 ratų

LMP2

  Komanda Bolidas Vairuotojas Atsilikimas
1 „Greaves Motorsport“ „Zytek Nissan“ O.Lombardas 326 ratai
2 „Signatech nissan“ „Oreca 03-Nissan“ S.Ayari 6 ratai
3 „Level 5 Motorsports“ „Lola Coupe-Honda“ C.Bouchut 7 ratai
4 „RML“ „Honda Performance“ B.Collinsas 12 ratų
5 „Oak Racing“ „Oak Pescarolo-BMW“ S.Nakano 13 ratų

GTE Pro

  Komanda Bolidas Vairuotojas Atsilikimas
1 „Corvette Racing“ „Chevrolet Corvette C6 Z“ A.Garcia 314 ratų
2 „AF Corse Srl“ „Ferrari 458 Italia“ G.Fisichella 2:29,535 min.
3 „BMW Motorsport“ BMW M3 GT J.Handas 1 ratas
4 „Team Felbermayr“ „Porsche 911 RSR“ M.Liebas 2 ratai
5 „Imsa Performance“ „Porsche 911 RSR“ R.Narac 3 ratai

GTeam

  Komanda Bolidas Vairuotojas Atsilikimas
1 „Larbre Competition“ „Chevrolet Corvette C6 Z“ G.Gardelis 302 ratai
2 „Larbre Competition“ „Porsche 911 RSR“ P.Gibonas 1 ratas
3 „Robertson Racing LLC“ „Ford GT-Doran“ A.Robertsonas 17 ratų
4 „JMB Racing“ „Ferrari F430“ N.Marrocas 30 ratų

Lenktynių nugalėtojų komentarai po varžybų:

Dr.Ullrichas, „Audi“ komandos vadovas: „Vakar (šeštadienio) vakarą buvau labai nusivylęs – praradome du bolidus, buvo nežinomybė dėl Mike'o Rockenfellerio sveikatos. Bent jau žinojau, kad Allanui McNishui avarija baigėsi laimingai. Tiesa, abu incidentuose dalyvavę automobiliai nelabai naudojami...

Vakar mūsų pagrindiniai konkurentai „Peugeot“ vis dar turėjo keturis bolidus, kai mes – tik vieną. Savo vairuotojams pasakiau tik tiek: važiuokite greitai ir nepraleiskite nei vienos galimybės.

Labai džiaugiuosi darbu su „Michelin“ – ištvermingos padangos leido mums jas keisti rečiau nei konkurentams. Taip pat visa mūsų lenktynių taktika buvo įgyvendinta nuostabiai – jeigu lenktynės būtų užsitęsusios dar vieną ratą, nesu tikras, kad būtume pasiekę finišą – kuro turėjome labai mažai.

Kadangi didžiąją lenktynių dalį turėjome tik vieną automobilį, buvo ypač sunku jam nustatyti tinkamą strategiją. Ne paslaptis, kad derinomės prie konkurentų, tačiau bandėme viską padaryti geriau nei jie.“

B.Treluyer, „Audi“ vairuotojas: „Tai – visos komandos darbas. Didžiuojuosi savo komanda – kartu dirbdami išties sunkiomis sąlygomis sugebėjome iškovoti nuostabų titulą. Turbūt mažai kas įsivaizduoja, kiek žmonių komandoje yra be lenktynininkų – visi mes dirbame vedami vieno tikslo, ir jį šiandien įvykdėme.“

A.Lottereris, „Audi“ vairuotojas: „Atidaviau visas jėgas. Lenktynės mums prasidėjo tragiškai – prieš jas net blogiausiame sapne negalėjai įsivaizduoti, kad per pirmas kelias valandas neteksime dviejų savo komandos bolidų.

Taip pat buvau susijaudinęs dėl M.Rockefellerio sveikatos – pamačius avarijos įrašą, neatrodė, kad jam išties viskas gerai. Tad labai džiaugiuosi, kad jam viskas gerai.

Labiausiai norėčiau padėkoti savo komandai – jūs nepakartojami!“

M.Fassleris, „Audi“ vairuotojas: „Kažkas neįtikėtino. Visos varžybos tokios. Nerealu. Visą laiką buvome tarsi po presu – spaudimas laimėti persekiojo nuo pat starto iki finišo. Niekad nepamiršiu šios įsimintinos paros.“

Įsimintiniausi 2011 metų 24 valandų Le Mano lenktynių kadrai:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius