-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2017-aisiais šoninio slydimo PRO lygoje vyks net 7 etapai

„Taika, tvarka ir daug dūmų“, – taip artėjančius 2017-uosius metus šoninio slydimo sporte apibūdina LASF Drifto komiteto pirmininkas Linas Ramoška. Po keleto intensyvių mėnesių darbo komitetas džiaugiasi atrastais kompromisais, naujomis draugystėmis su užsieniu bei pagaliau pasiekta taika.
„Driftas“
„Driftas“ / Andriaus Lauciaus nuotr.

„Mintis gana paprasta – mums visiems pabodo pyktis. Vieni organizatoriai nesutarė su kitais, komiteto nariai nesutarė su organizatoriais, sportininkai pyko ant organizatorių ir komiteto, nes anie pykstasi ir t.t. Visas šis procesas beveik penkmetį vedė į tai, ką mes turėjome pavadinti šių metų sezonu. Kai visi priėjome išvadą, jog tarpusavio vaidymasis ir „staltiesės tempimas į savo pusę“ iš mūsų atima energiją ir laiką reikalingą sporto vystymui, tada prasidėjo bendras darbas ir aš galiu pasidžiaugti, kad per du mėnesius mes susitarėm dėl dalykų, kurie kėlė konfliktus ištisus metus“, – pasakoja komiteto pirmininkas.

2017 metų sezone Lietuvos padangėje vyks trijų lygų drifto varžybos: „Street“, „Semi-Pro“, bei „PRO“. Pirmosios dvi turės 5 arba 6 varžybas per sezoną, stipriausioji net 7. Viena iš pirmųjų naujovių, jau dabar pripažinta pakankamai inovatyvia, tai šių lygų atskyrimas.

Vilmanto Raupelio nuotr./Linas Ramoška
Vilmanto Raupelio nuotr./Linas Ramoška

„Bėda, su kuria susidurdavome, buvo aukšto lygio sportininkų dalyvavimas žemesnės lygos varžybose, jas naudojant kaip treniruotes. Tai lemdavo, jog, pvz.,„Semi-Pro“ lygos dalyviai niekaip negali užlipti ant varžybų podiumo, nes ten įsitaisydavo gerokai stipresnę techniką ir patirtį turintys pilotai. Spęsdami, kaip tokią praktiką nutraukti, apgalvojome ne vieną būdą riboti techniką, tačiau tai kertasi su drifto sporte sutinkamu techninės laisvės konceptu bei nebūtinai sprendžia problemą, todėl nusprendėme eiti kitu keliu ir iš esmės atriboti visus sportininkus, remiantis jų rezultatais.

Netrukus komitetas susirinks specialiai sesijai, kai apžvelgsime visus 2016-aisiais dalyvavusius sportininkus, jų rezultatus ir įvertinę jų galimybes bei gebėjimus, priskirsime juos prie vienos iš lygų. Taip sportininkui teks 5 arba 6 varžybos per metus, o norėdamas tobulėti, jis galės važiuoti į aukštesnės lygos varžybas“, – pasakoja komiteto pirmininkas.

„Tai mums palieka problemą su „PRO“ lygos dalyviais, kurie nori varžytis dažniau, tad tai spręsime didindami varžybų skaičių – jei pernai buvo 4, tai šiemet turėsime net 7, iš kurių 6 bus įskaitinės – sportininkas galės pasirinkti etapą, kuriame dalyvauti nenorės arba sudalyvavęs visuose etapuose, galės pasirinkti įskaitai tuos, kuriuose pelnė daugiau taškų“, – pridūrė L.Ramoška.

Giedriaus Matulaičio nuotr./„Driftas“
Giedriaus Matulaičio nuotr./„Driftas“

Tokia sistema nėra taikoma kol kas jokiose Europoje vykstančiose varžybose, tad priimdamas tokį sprendimą komitetas rizikuoja, tačiau intensyvaus bendravimo su dalyviais dėka, jo nariai jaučiasi ramūs: „Dalyviai sutinka su tokia sistema – visus metus dalyvauji savo lygos varžybose, o norėdamas tobulėti, keliauji pas stipresnius, tačiau tai nedaro įtakos tavo metiniam rezultatui“, – tęsia Linas.

Komitetas taip pat pristatė keletą kitų naujovių – nuo 2017-ųjų metų „PRO“ lygoje įsigalioja privalomas „H.A.N.S.“ kaklo apsaugos naudojimas. Norėdami palengvinti dalyvių dalią, darant šią investiciją į saugumą, komitetas susisiekė su pagrindiniais tiekėjais ir paskelbė savotišką viešąjį pirkimą. Rezultatas – didesnė nei 50 proc. nuolaida, centralizuotas tiekimas ir tai nėra vienintelė tokia idėja.

Taip sportininkui, kuris tiesiog nori važiuoti, o ne kurti įstaigas, stoti į federaciją, mokėti metinius mokesčius, bus suteikta galimybė paprastai įveikti juridinius reikalus

„Nors mūsų sportas su federacija bendradarbiauja jau kone penkmetį, federacijos sudėtyje vis dar yra vos keletas klubų. Drifteriai nemėgsta biurokratijos ir to mes nepakeisime, tad jie renkasi kas kartą pildyti krūvą dokumentų vietoj to, kad išsiimtų vieną metinę licenziją, tačiau kad tai atliktų, klubas turi būti federacijos narys. Kadangi 2017-aisiais mes reikalausime metinių licenzijų, nusprendėme, jog būtų sąžininga sudaryti paprastesnes sąlygas tokią gauti, tad trys pagrindiniai varžybų organizatoriai imsis sukurti naują juridinį vienetą, kuris taps atviru klubu visiems drifto sportininkams ir užsiims būtent licenzijų bei kitų mūsų sportui būdingų klausimų sprendimu. Taip sportininkui, kuris tiesiog nori važiuoti, o ne kurti įstaigas, stoti į federaciją, mokėti metinius mokesčius, bus suteikta galimybė paprastai įveikti juridinius reikalus – visi mano išvardyti dalykai turi ateiti su laiku, kai žmogus apsipranta šiame sporte, o ne prieš pradedant“, – pasakoja L.Ramoška.

Dar viena paskatinamąja priemone virs „Semi-PRO“ lygai rekomenduojamo, o nuo 2018-ųjų privalomo sportinio paso atsiradimas.

„2016-aisiais federacija patvirtino naująją sportinio paso išdavimo tvarką ir suteikė jam kategorijas: C kategorija yra orientuota būtent į sportininkus mėgėjus, dalyvaujančius „Street“ ir „Semi-Pro“ lygio varžybose. Kadangi mes norime ten matyti augantį ir jaunėjantį autoparką, būtent šį priemonė padės to pasiekti. Įsigiję kiek jaunesnį ir iš karto galingesniu varikliu aprūpintą automobilį Jungtinėje Karalystėje pigiau, pilotai galės pakeisti vairo mechanizmo vietą į būdingą Europai bei, sumontavę sportui reikalingus pakeitimus ir būtiną saugumo įrangą, gauti sportinį pasą ir su juo užregistruoti automobilį.

Jaunesnis automobilis natūraliai yra saugesnis, galingesnis variklis sumažins modifikacijų skaičiaus poreikį ir leis greičiau išriedėti į trasą, o sportinio paso galiojimas leis į treniruotes atriedėti be techninio automobilio pagalbos, o tai mažins kaštus. Kontrolė bus ir sužinojus, jog toks automobilis sulaikytas dėl chuliganiško vairavimo ar kitų pažeidimų, bus taikomos sankcijos, tačiau tiems, kuriems šio paso reikia sportui, jo privalumus tikrai pajaus“, – dalinasi komiteto atstovas.

2017-ųjų drifto sezonas prasidės jau balandžio mėnesį, o aukščiausios lygos dalyviai savo pasirodymą pradės gegužę. Metų bėgyje planuojami ir keletas tarptautinių renginių bei drifto švenčių.

Kalendorius

„Street“ lyga

„Semi-Pro“ lyga

PRO lyga

Data

Varžybos

Data

Varžybos

Data

Varžybos

Balandžio 30

Utena

Gegužės 14

Klaipėda

Gegužės 5-7

Ryga

Gegužės 28

Šiauliai

Birželio 11

Vilnius

Birželio 3

Kačerginė

Birželio 18

Panevėžys

Liepos 2

Telšiai

Birželio 10-11

Pernu

Liepos 30

Elektrėnai

Rugpjūčio 27

Kaunas („Urmas“)

Liepos 9

Kačerginė

Rugsėjo 3

Ukmergė

Rugsėjo 17

Marijampolė

Liepos 20-21

Palanga

Rugpjūčio 5 (arba 19)

Vilnius

Rugsėjo 9-10

Kaunas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius