Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

2018 m. Dakaro intriga: visi lietuviai startuos (ne)vienodais „Overdrive Hilux“

Trečiadienį Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui surengus naujo Dakaro automobilio ir keleto artimiausių metų planų pristatymą, paaiškėjo, kad trys Lietuvos ekipažai kitų metų sausį startuos su beveik identiškais automobiliais – nebenaujais „Hilux Overdrive“.
Antanas Juknevičius, Vaidotas Žala, Benediktas Vanagas
Antanas Juknevičius, Vaidotas Žala, Benediktas Vanagas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Primename, kad šių metų pradžioje Benediktas Vanagas Dakare važiavo naujesnės kartos, taigi technologiškai pranašesniu „Hilux“, nei Antanas Juknevičius. Tačiau dėl sankabos gedimo ypatingai sudėtingomis meteorologinėmis sąlygomis pasitraukė iš lenktynių po trečiojo etapo.

Edgaro Buiko nuotr./Trečiame Dakaro etape dėl gedimų sustojo du lietuvių ekipažai
Edgaro Buiko nuotr./Trečiame Dakaro etape dėl gedimų sustojo du lietuvių ekipažai

Todėl šių metų kovo mėnesį naujesnės kartos „Hilux“ pardavė portugalams, tikėdamasis įsigyti dar naujesnį automobilį ir tuomet paskelbti apie savo sugrįžimą į Dakarą. Bet planas pavyko tik iš dalies – į 2018 m. Dakarą Benediktas važiuos ne nauju, o 2013 m. automobiliu.

Planas pavyko tik iš dalies – į 2018 m. Dakarą Benediktas važiuos ne nauju, o 2013 m. automobiliu.

Kodėl ne gamyklinis naujas automobilis, o senesnis?

„Tą Hilux nusprendėme parduoti tik tuomet, kai jau buvome susitarę dėl naujo automobilio. Bet nutrūko ryšys ir mes turėjome rinktis scenarijų B ar netgi C – prastesnį automobilį, nei turėjome.

Bet ir su šiuo automobiliu pasistengsime padaryti geriausia, ką galime“, – žadėjo Benediktas Vanagas.

Kas lietuviams pakišo koją, kodėl jiems skirtas automobilis nukeliavo į kitą šalį? Benediktas buvo lakoniškas:

„Matau ypatingai augančias Pietų Amerikos ir Kinijos rinkas. Ten cirkuliuoja tikrai milžiniški pinigai. Todėl europinės komandos, kurios yra Dakare stipriausios, iš šių regionų gauna labai daug užsakymų. Ir, kai turėdamas ribotus resursus nori nupirkti vieną automobilį, deriesi dėl kainos ir neperki daug paslaugų ir detalių iš to tiekėjo, tai, natūralu, kad tave nukonkuruoja kinų komanda.

Jie ateina ir sako: mums reikėtų trijų automobilių, dar kitų trijų treniruotėms, dar kalno detalių, jūsų inžinierių ir t.t. Taip projektas įgauna kainą su labai daug nulių. Natūralu, kad tiems, kurių kišenė mažesnė, rodoma mažiau dėmesio“.

Kuo skiriasi Benedikto ir Antano bei Vaidoto „Hilux“?

Esminės jau parduoto Benedikto bolido, kuriuo jis startavo 2017 m. sausį, naujovės – keliasdešimt papildomų arklio galių, nepriklausoma visų ratų pakaba ir vien iš anglies pluošto pagamintas kėbulas. Ir geresnis svorio paskirstymas. Bet dabar, B.Vanago teigimu, šių privalumų nebeliko.

Dakaro lenktynininkas sako, kad net ir dabar visi trys – jo, Antano ir Vaidoto – automobiliai nėra visiškai identiški. Ir patikslina: konstrukcijos prasme jie yra labai panašūs, nebeliko tokių didelių skirtumų, kaip pernai. Išliko, ko gero, tik vienas skirtumas – Benedikto automobilio pakaba gale neturi balkio, yra nepriklausoma. Tuo tarpu Antano ir Vaidoto „Hilux“ – su balkiais.

Tiesa, Antanui nusipirkus naują (senesnės, 2011 m. kartos) IS F variklį, šių lenktynininkų automobilių jėgainės netapo vienodos. Benedikto – su tiesioginio įpurškimo sistema, o Vaidoto ir Antano – paprastesni. Tiesa, visi trys varikliai yra V8, 5 litrų darbinio tūrio.

Benediktas pranašesnis greituose ruožuose?

Benedikto automobilio pakaba gale neturi balkio, yra nepriklausoma.

Nepriklausoma pakaba yra pranašesnė greituose ruožuose, tvirtina Benediktas. Tuo tarpu smėlynuose Antano ir Vaidoto automobiliai šiek tiek pranašesni – pagal techninį reglamentą leidžiama 5 cm didesnė pakabos eiga.

Todėl, pasak Benedikto, pirmas penkias dienas jo kolegos turės šiokį tokį pranašumą, nes smėlynuose didesnė pakabos artikuliacija ypač reikalinga.

Tačiau su tokia traktuote nesutinka Antanas. Jo teigimu, važiuodamas su balkiu per smėlynus, turi sukibimą tik trim, o ne keturiais ratais. Todėl ir smėlynuose efektyvesnė yra nepriklausoma pakaba.

Gedmanto Kropio nuotr./Antanas Juknevičius
Gedmanto Kropio nuotr./Antanas Juknevičius

„Mūsų su Vaidu automobiliai vienodi. O Beno – naujesnės evoliucijos. Kiekvienas iš Benedikto ratų prisitaiko prie kelio specifikos individualiai. Tuo tarpu mūsų galinės pakabos konstrukcija neleidžia važiuoti taip greitai: jei vienas ratas krenta į duobę, kitas kyla, – komentavo Antanas Juknevičius“.

„Automobilis su nepriklausoma pakaba valdomas lengviau ir tiksliau. Pasižiūrėkite, visas Dakaro lyderių dešimtukas važiuoja su nepriklausoma pakaba.

Egidijus Babelis/Vaidotas Žala
Egidijus Babelis/Vaidotas Žala

Kita vertus, senoji pakaba su balkiu yra patvaresnė, turi mažiau tvirtinimo taškų. Taigi ir patikimesnė ekstremaliu atveju“, – apibendrino Vaidotas Žala.

Vis dėlto, Antano Juknevičiaus nuomone, Dakare šie niuansai nėra lemiami. Nes ilgai trunkančiose maratoninėse lenktynėse svarbi ne tik technika, bet ir pilotų patirtis.

TAIP PAT SKAITYKITE: V.Žala ir S.Jurgelėnas žada intrigą: į Dakarą važiuos nauju automobiliu – „Kamane“

Visą pokalbį su Benediktu Vanagu žiūrėkite čia:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius