Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„4x4 perimetre“ greičiausi – latviai

Pirmą kartą surengtose visureigių varžybose, kurių dalyviai važiuodami bekele per dvi paras turėjo įveikti 2 tūkstančius kilometrų, greičiausi buvo Latvijos atstovai Janis Auzinšas ir Martinšas Lilienfeldas („Mitsubishi Pajero“).
Visureigiai po lenktynių finišo
Visureigiai po lenktynių finišo / Organizatorių nuotr.

Antri liko tauragiškiai Edmundas Abromas ir Ernestas Metrikis („Mitsubishi Pajero“). Trečią vietą iškovojo vilniečių komanda „Strategai“, kurią sudarė du ekipažai: Ruslanas Bičerovas/Robertas Sidorenko bei Agnius Šliauteris/Darius Motiejūnas („Toyota LandCruiser“).

Tai paaiškėjo suskaičiavus ne tik visų greičio ir orientacinių ruožų rezultatus, bet ir ekipažams skirtas baudas už greičio viršijimą.

Prieš paskelbiant galutinius rezultatus, teisėjai peržiūrėjo visuose visureigiuose sumontuotų GPS duomenis ir pagal juos nustatė, kaip dažnai ekipažai nesilaikė maksimalaus leistino greičio, pervažiuodami iš vieno greičio ruožo į kitą.

Vieškeliais Lietuvoje galima važiuoti ne didesniu kaip 70 kilometrų per valandą greičiu. Už leistino greičio viršijimą buvo skiriamos baudos.

Vlado Ščiavinsko nuotr./"4x4 perimetras" bekelės varžybų trasoje
Vlado Ščiavinsko nuotr./"4x4 perimetras" bekelės varžybų trasoje

„Teisėjai labai atidžiai fiksavo greičio viršijimo atvejus, kuriuos pavertus baudos sekundėmis, minutėmis ir net valandomis preliminarūs rezultatai smarkiai pasikeitė“, – aiškino Gediminas Grigaitis, „4x4 perimetras“ organizatorius.

Preliminariai, greičiausias buvo Antano Juknevičiaus vairuojamas visureigis, tačiau kiti varžybų dalyviai parašė protestą, teigdami, kad jis viršijo greitį pervažiavimuose iš vieno greičio ruožo į kitą.

Keletas komentarų iš karto po finišo sekmadienio vakarą (dar nežinant galutinių rezultatų)

Antanas Juknevičius: „Nelengva, bet buvo smagu. Verta. Tiesiog dabar reikia, kad viskas „susikratytų“ galvoje: buvo ir gerų emocijų, ir sunkių momentų. Dabar tiesiog per daug pavargęs išsamiai pasakoti, nes per tas dvi paras pavyko pamiegoti pusantros valandos.

Visuose maratonuose – ar bėgi, ar plauki, ar važiuoji – principai tie patys: turi gerai pasverti savo jėgas, automobilio galimybes, ir gerai pasirodyti ne vienoje atkarpoje, o visose varžybose. Kam tai pavyksta, tas ir nugali.

„4x4 perimetre“ tempas buvo gal kiek per didelis, tačiau žmogaus galimybių ribos yra labai didelės ir šis renginys tai dar kartą patvirtino. Ir jeigu panašus maratonas vyks ateityje, organizatoriai dalyviams turėtų suteikti galimybę daugiau pamiegoti, bent jau po kokias 4 valandas. Nes dabar reikėjo papildomų resursų ir motyvacijos atsakant į klausimą: vardan ko tai darai?

Varžybose buvo tikrai rimtų konkurentų, savo srities geriausių specialistų Lietuvoje. Šaunus buvo latvių ekipažas. Savo ekipažo darbą vertinčiau 9 iš 10 balų. Šturmanas Darius tikras šaunuolis, su savo darbu susitvarkė puikiai, tikrai vertinčiau 10 balų.

Labai geras greičio ruožas buvo Klinčių karjere, net neįsivaizdavau, kad Lietuvoje gali būti panašių trasų, kaip kad Dakare, vykstančiame Argentinoje ir Čilėje.

Vlado Ščiavinsko nuotr./"4x4 perimetras" bekelės varžybų trasoje
Vlado Ščiavinsko nuotr./"4x4 perimetras" bekelės varžybų trasoje

Automobilis atlaikė visus išbandymus, nes aš žinau kaip juo važiuoti. Didelių problemų nebuvo, nors nuvažiuoti tiek kilometrų be remonto yra gana sunku. Šiek tiek „bilda“ stabilizatoriai, amortizatoriai, tačiau tai yra normalu“.

Vitoldas Milius: „Įspūdžiai tokie: ko tikėjomės, tai ir gavome. Mūsų ekipažas labai patenkintas, o koks rezultatas – nesvarbu, svarbu save įveikti. Tai buvo daugiau iššūkis pačiam, visgi tiek valandų vairuoti ir nemiegoti. Būtent tuo ir buvo įdomi „Extreme“ klasė, nes važiuoti teko dieną, naktį, dieną. Per tą laiką pavyko numigti tik šiandien 1 valandą.

Viskas suprantama: reikia mokėti orientuotis, turėti atitinkamus prietaisus, svarbu, kad automobilis negestų. Mūsų visureigyje buvo suplyšusi aušinimo sistemos žarna, o kadangi nebuvo galimybių ir laiko įsigyti kitos, teko ją nuiminėti ir suklijuoti su izoliacija. Ardymo darbai užėmė nemažai laiko, ir vietoje to, kad būtumėm tą laiką išnaudoję miegui, teko krapštytis po variklio dangčiu.

„4x4 perimetro“ maršrutas buvo autentiškas: vietovės labai įdomios, nematytos. Tiesiog šiaip sau į tas vietas nenuvažiuosi, nes tam nėra priežasties.

Greičio ruožų iš tiesų buvo ne per mažai. Jeigu tokį renginį darysi labai sportišką, susirinks nedaug dalyvių. Tikintis daugiau dalyvių ateityje, tokio formato renginys kaip dabar yra jau pernelyg sudėtingas. Norint didesnio populiarumo, reikėtų sąlygas kiek  lengvinti, nes dažnam tai būtų pernelyg sunku ištverti“.  

Vlado Ščiavinsko nuotr./"4x4 perimetras" bekelės varžybų trasoje
Vlado Ščiavinsko nuotr./"4x4 perimetras" bekelės varžybų trasoje

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius