Dabar populiaru
Publikuota: 2019 sausio 14d. 06:30

5 faktai apie šeštąjį greičio ruožą: komandų nuotykiai ir pagaliau atsisukusi sėkmė

Arūnas Gelažninkas
iGo2Dakar nuotr. / Arūnas Gelažninkas

Dakaro karavanas pajudėjo atgal. Per pirmuosius penkis greičio ruožus iš Limos nuvažiavę iki Taknos, lenktynininkai pradėjo kelionę atgal ir iš Arekipos pajudėjo į San Chuan de Markona. Nors penktoji Dakaro diena buvo sunkiausia, tai septintoji, mat šeštąją pilotai ilsėjosi, buvo pati ilgiausia. Net 839 kilometrai motociklininkams ir 810 km automobilių pilotams, o iš jų, atitinkamai, 317 km ir 291 km greičio ruožai. Tad koks buvo tas šeštasis greičio ruožas?

Daugiau naujienų apie Dakarą rasite čia.

Iš trasos su keturiomis istorijomis

Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui šeštasis greičio ruožas tapo nemenku išbandymu, mat finišą kirtęs B.Vanagas pasakojo, jog trasoje įvyko keturi įvykiai, kainavę nemažai brangaus laiko.

„Šiandien mes grįžtame turėdami keturias istorijas, – pradėjo B.Vanagas. – Pirmoji prasidėjo dar prieš greičio ruožą. Kolega Ginelas de Villiersas pasidalino, jog šiandien bus labai sunki diena ir kad mūsų laukiantis kopų masyvas yra sudėtingiausias, kokį jam yra tekę įveikti. Aš gūžtelėjau pečiais ir pasakiau jam, kad įveiksim. Viskas nebuvo taip paprasta. Važiuodami įkritome į duobę. Sienos iš visų pusių ir dar numontavome padangą. Pirma teko atsikasti ratus, pasikeisti padangą ir tada jau bandyti ropštis lauk, tačiau tai buvo labai sudėtinga. Galiausiai mus iš ten ištraukė sunkvežimis“, – pasakojo komandos pilotas.

Ekrano nuotr./Šeštojo greičio ruožo rezultatai automobilių įskaitoje
Ekrano nuotr./Šeštojo greičio ruožo rezultatai automobilių įskaitoje

Šis sustojimas ekipažui kainavo daugiau nei valandą laiko ir privertė sunerimti dėl ištikusių didelių problemų, tačiau kuriam laikui paminėtas kopų masyvas virto tikru technikos kapinynu – rikiuotės priekyje finišavę dalyviai pasakojo, jog problemų turėjo daugelis ir visi sutartinai džiaugėsi, jog iš ten anksčiau ar vėliau ištrūko.

„Antra istorija – perlipdami kopos viršų, nepamatėme jos aštrumo ir stipriai atsitrenkę į žemę, nusukome pusašį. Kol keitėmės pusašį praradom dar laiko. Trečioji istorija – buvome sustabdyti teisėjų, kurie mums neleido įvažiuoti į kanjoną, nes jame buvo avarija ir kelias buvo užtvertas – nepravažiuojamas. Prastovėjome gal pusvalandį, geroji dalis yra ta, kad vėliau ta prastova mums bus kompensuota.“

Kad nuotykių ir istorijų nepritrūktų, „General FInancing team Pitlane“ ekipažas užtikrino paprastai – ketvirta dienos problema virto nusileidimas nuo milžiniškos kopos, nepasiekus jos viršūnėje buvusio įskaitinio taško. Kopos mastą B.Vanagas palygino su Vilniaus televizijos bokštu – kiek mažiau pusė jo dydžio. Lenktynininkas nepamena, kada teko taip ekstremaliai šturmuoti smėlio stichiją, tačiau bandymas buvo sėkmingas.

Ekrano nuotr./Bendra įskaita automobilių klasėje po šešių greičio ruožų
Ekrano nuotr./Bendra įskaita automobilių klasėje po šešių greičio ruožų

Po pusės Dakaro pradėjo šypsotis sėkmė

Nors pirmoje Dakaro pusėje „Agrorodeo“ komandos pilotai purtė galvas dėl nesėkmių trasoje, tai šeštojo greičio ruožo finiše pilotai džiaugėsi: „Būtent toks ir turi būti Dakaras“. Visgi išbandymų komanda vis vien neišvengė.

Šeštajame etape iš viso buvo trys kopų sekcijos, o pirmoji iš jų – labai didelė ir sunkiai įveikiama. Dešimtys automobilių jose klimpo, nesklandumų neišvengė ir „Agrorodeo“ – komandos „Toyota Hilux“ buvo įklimpęs du kartus. Tiek pat kartų ekipažo nariai buvo priversti reguliuoti padangų slėgį. Daugybę laiko šioje dalyje prarado Stephane'as Peterhanselis, Jakubas Przygonskis, Benediktas Vanagas.

„Pirma dalis buvo žiauri. Kiek automobilių ten užklimpę... Tikras kapinynas. Visur minkšta labai. Maksimaliai nuleidom slėgį padangose ir tai vos pravažiavom. Buvom ir mes užklimpę, tačiau palyginus su kitų nuotykiais, mūsiškiai – labai lengvi“, – finiše vos išlipęs iš automobilio pasakojo V.Žala.

Jis prisiminė du neeilinius nuotykius, nutikusius kopose. Vienas – įklimpus pervažiavo šturmanui Sauliui koją, kuris tuo metu bėgo greta automobilio. Antrasis – pervažiavus per kopą, automobilis įkrito į didelę duobę ir beveik atsigulė ant šono. Tačiau Vaidotas greitai sureagavo – pasuko vairą reikiama kryptimi, stipriai akceleravo ir „ištempė“ automobilį toliau.

„Toks ruožas, kokie visi galėtų būti. Tikras Dakarinis ruožas: įvairios kopos, akmenys, šiek tiek greitų atkarpų, lėtų, fešfešas. Gal kiek ilgokas, tačiau jeigu važiuoji be didelių klaidų, neprailgsta. Kopos – labai įvairios ir smagios, kai kurios sudėtingos. Kai kuriuos kelio taškus buvo labai sunku paimti. Vieną kartą dėl jo teko į kilometro aukščio kopą važiuoti – užtrukom, kol pasiekėm tą viršūnę. Apibendrinus, labai darbinga ir smagi diena“, – džiūgavo S.Jurgelėnas, juokaudamas, kad savo koją įklimpus panaudojo vietoje specialaus pakloto – „sand track'o“.

Finišas naktyje, tačiau be gedimų

Pirmoje Dakaro dalyje su gedimais kovojusi „CRAFT bearings“ komanda pagaliau džiaugėsi sklandžiai veikiančia technika. Visgi tiek dėl kelių nesklandumų trasoje, tiek dėl vėlyvo starto, komanda finišą pasiekė jau visai sutemus.

Komanda pasakojo, jog viena iš priežasčių, kodėl trasoje užtruko – sprendimas padėti smėlyje užklimpusiems pilotams. Visgi, kaip paaiškėjo, tai nebuvo pati geriausia mintis. Vos sustojęs ekipažas užklimpo pats, tad teko ne tik padėti kolegoms, bet iš smėlio gniaužtų vaduotis ir patiems.

„Pirmam kopų masyve sustabdė kolega olandas, kuris buvo užstrigęs, mes, aišku, tokioje pozicijoje važiuodami nusprendėme padėt – sustojome ir patys užklimpom. Išsikapstėm abu, o toliau – viskas buvo super. Buvome sustoję apžiūrėti, ar nekaista variklis – vandens buvo pakankamai, temperatūra normos ribose, tai pagaliau galėjome važiuoti normaliai.

Gale važiuodami tamsoje praleidom vieną kontrolės punktą – netinkamai atvažiavome link jo ir jei būtume bandę iš kitos pusės jį paimti, galėjo būt ir dar blogiau. Svarbu, kad turėsime gerą poziciją starte rytoj – galėsime važiuoti taip, kaip galim ir išlysti iš tų naktinių finišų“, – džiaugėsi A.Juknevičius.

Kopose klimpo motociklai

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasakojo, kad važiuodamas tausojo jėgas, mat jų itin prireikdavo kopose. Pastarosios, pasak lenktynininko, buvo itin piktos, tad ir jėgos išsekdavo greitai. Lenktynininkas taip pat neišvengė ir klaidų – praleido vieną kelio punktą, už kurį organizatoriai skyrė baudą – 40 minučių prie bendro laiko. Visgi pats A.Gelažninkas pasakojo, kad nepaėmęs kelio punkto pirmą kartą, bandė grįžti, tačiau užkilti į stačią kopą buvo tiesiog neįmanoma.

GR6 TOP10 motociklų įskaitoje
GR6 TOP10 motociklų įskaitoje

„Kelio taškai buvo sudėlioti labai sunkiose vietose – ant aukštų kopų, o kopos neįveikiamos. Mačiau, kad ir automobilių įskaitos lyderiai suko ratus, bandė užvažiuoti ir „paimti“ kelio punktą“, – pasakojo A.Gelažninkas.

TOP10 motociklų įskaitoje po GR6
TOP10 motociklų įskaitoje po GR6

Važiuojant koją kišo ir didelis šoninis vėjas, mat tai sukėlė ir smėlio audrą, dėl kurios ypač suprastėjo matomumas. Visgi motociklininkas prisipažino, jog diena yra patenkintas, nors kritimų taip pat neišvengė.

„Esu finiše, esu sveikas ir labai patenkintas“, – džiaugėsi lietuvis.

Ekrano nuotr./Sunkvežinių klasės rezultatai šeštajame greičio ruože
Ekrano nuotr./Sunkvežinių klasės rezultatai šeštajame greičio ruože

Lyderių pozicijose – kopų specialistai

Automobilių įskaitoje lyderio poziciją išlaikė Nasseras Al-Attiyah. Kopų specialistas be didesnių problemų įveikė šeštąjį etapą, nors kartą smėlyje teko „pasikapstyti“. Gerokai padidinęs persvarą beveik prieš visus savo persekiotojus, jis buvo antras. Pirmąją vietą užėmė Sebastienas Loebas – puikus važiavimas padėjo jam pakilti į antrą poziciją bendroje automobilių įskaitoje. Trečioje vietoje šeštąjį greičio ruožą užbaigė ispanas Carlosas Sainzas.

Ekrano nuotr./Sunkvežinių įskaitos bendri rezultatai po šešių greičio ruožų
Ekrano nuotr./Sunkvežinių įskaitos bendri rezultatai po šešių greičio ruožų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Ekspertai pataria
Parašykite atsiliepimą apie Gazas