Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

640 km ilgio dykumų ralyje JAV debiutavę lietuviai užėmė antrą vietą

Daugiau nei prieš trisdešimt metų JAV įvyko pirmasis „The Mint 400“ dykumų lenktynių etapas. Visiškoje bekelėje važiuojantys įspūdingai atrodantys visureigiai čia pasiekia 200 km/h greitį, o pačių galingiausių varikliai išvysto 1200 AG. Šiemet jų tarpe startavo ir lietuviai – keturiskart Dakaro ralyje dalyvavęs Arūnas Lekavičius bei Ąžuolas Žadeika.
Lietuviai „The Mint 400“ lenktynėse
Lietuviai „The Mint 400“ lenktynėse / „The Mint 400“ organizatorių nuotr.

„The Mint 400“ varžybos – vienas iš JAV bei Meksikoje vykstančio dykumų lenktynių čempionato etapų. Dauguma etapų siekia 1000 mylių (1604 km), tačiau šios varžybos – 400 (641 km). Automobiliai jose pagal jų darbinį tūrį, masę bei pakabos paruošimą skirstomi į kelias klases. 

Lietuvių naudotas „Bajalite“ visureigis turėjo 3 l variklį, o vieno rato eiga – 80 cm. Dėl šių parametrų jie buvo priskirti 3000 klasei. Nors „The Mint 400“ etape A.Lekavičius bei Ą.Žadeika startavo pirmą kartą, kitose šios serijos lenktynėse jie yra dalyvavę 2011 metais – tąkart įveikė 1000 mylių. Įdomu, kad tai – vieninteliai lietuviai, kada nors dalyvavę šiose varžybose, tad rezultatas – antra vieta savo klasėje bei septyniolikta bendroje įskaitoje – skamba labai neblogai.

The Mint 400 organizatorių nuotr./The Mint 400 lenktynės 2013-aisiais
„The Mint 400“ organizatorių nuotr./„The Mint 400“ lenktynės 2013-aisiais

Kovo 20-23 dienomis vykusių „The Mint 400“ lenktynių bendroje įskaitoje pirmą vietą užėmė „Red Bull“ finansuojamas Bryce‘as Menzesas, vairavęs vienetinį bagį „Trophy Truck“. Jis trasą įveikė per 6 val. 19 min. 59 s. 3000 klasėje lietuvius aplenkė vienintelis Keithas Wabelis, tačiau tikslūs žemesnes vietas užėmusių lenktynininkų rezultatai dar nėra paskelbti. 

Kita vertus, vien finišą šiose lenktynėse galima laikyti neblogu pasiekimu. 2013-aisiais „The Mint 400“ pradėjo 255 ekipažai, tačiau per nustatytą laiką jas baigė tik kiek daugiau nei pusė – vos 132. Šis skaičius sufleruoja, kad 2013-ųjų metų lenktynės buvo sunkiausios istorijoje – anksčiau lenktynes paprastai baigdavo bent 60 proc. dalyvių.

The Mint 400 organizatorių nuotr./The Mint 400 lenktynės 2013-aisiais
„The Mint 400“ organizatorių nuotr./„The Mint 400“ lenktynės 2013-aisiais

„The Mint 400“ varžybų vadovas Mattas Martelli didžiuojasi, kad tai – didžiausios bekelės varžybos planetoje: „Mes turime didžiausią kiekį pasaulinio lygio bekelės vairuotojų, daugiausia žiūrovų ir geriausius televizijos transliacijų laikus. Negana to, „The Mint 400“ yra geriausiai matomas bekelės renginys pasaulyje – feisbuke mus seka milijonas žmonių, o renginio savaitę mus aplankė daugiau nei šimtas tūkstančių!“

Pačias varžybas, pasakojo Ą.Žadeika, su žinomu Dakaro ralio maratonu galima lyginti tik tuo, kad jos vyksta dykuma bei vairuotojai kelias savaites po varžybų sapnuoja „fesh-fesh“ vadinamą ypač smulkų smėlį. „The Mint 400“ nėra kelių – visi 641 km įveikiami bekele per kiek daugiau nei 7 valandas gryno važiavimo. Tačiau pridėjus sustojimus papildyti degalų, būtinus automobilio remontus, bendras laikas gerokai išauga.

The Mint 400 organizatorių nuotr./Lietuviai The Mint 400 lenktynėse
„The Mint 400“ organizatorių nuotr./Lietuviai „The Mint 400“ lenktynėse

Nors ekipaže vairuotojas kelis kartus per lenktynes keičiasi su šturmanu, A.Lekavičius sugebėjo visą trasą pravažiuoti sėdėdamas prie vairo. Ą.Žadeika juokauja, kad amerikiečiai jų ekipažui už tai suteikė „Iron Man“ (liet. Geležinis žmogus) apdovanojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius