-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Duotas startas 80-etį pažyminčiam raliui „Aplink Lietuvą 2011“

Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) oficialia automobilių sporto pradžia šalyje laiko 1931-ųjų liepos 24-ąją pirmą kartą surengtą ralį „Aplink Lietuvą“, kai 14 automobilių ir 11 motociklų kolona pradėjo 1043 kilometrų maratoną aplink Lietuvą. Ralio dalyviai varžėsi dėl garbingiausio trofėjaus – Lietuvos Respublikos Prezidento Antano Smetonos taurės.
Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas
Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas / BFL nuotr.
Temos: 1 Ralis

Ralio „Aplink Lietuvą 2011“, rengiamo rugpjūčio 26-28 dienomis, trasose šalies sportinė visuomenė, dalyviai ir šiai sporto šakai neabejingi žiūrovai pažymės garbingą renginio 80-ečio jubiliejų, o pats šių ralių rengėjas, Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) narys – Lietuvos automobilių klubas (LAK), įkurtas 1926 m., švenčia dar solidesnį 85-ečio jubiliejų“, – trečiadienį įvykusioje renginio spaudos konferencijoje kalbėjo šiuos ralius nuo pat pradžios rengiančio LAK garbės prezidentas Stasys Brundza.

BFL nuotr./Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas
BFL nuotr./Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas

Nugalėtojui – Prezidento taurė

Ralio prestižą ir susidomėjimą juo kėlusi tuometinio šalies Prezidento A. Smetonos taurė pagal ralio nuostatus buvo įsteigta kaip pereinamoji. Ji būtų tapusi bet kurio ekipažo nuosavybe tik tuo atveju, jei šis trejus metus paeiliui iškovotų šį trofėjų. Nedaug stigo, kad Prezidento taurė būtų pasilikusi garsaus prieškario ralisto Prano Hiksos, vėliau dalyvavusio ir legendiniame Monte Karlo ralyje, gausių sportinių trofėjų kolekcijoje. Jis laimėjo pirmuosius du ralius „Aplink Lietuvą”, vykusius 1931 ir 1932 m. Nugalėtojas pirmąjį ralį laimėjo su „Dodge Brothers“, o antrąjį su „Chrysler de Soto“.

Nors planuota ralius „Aplink Lietuvą” rengti kasmet, tačiau trečiasis ralis dėl įvairių organizacinių nesklandumų buvo surengtas tik po penkerių metų pertraukos, 1937 m.  Jį, o kartu ir Prezidento taurę laimėjo M. Salevskis, važiavęs su „Adler Triumf Junior” automobiliu, o tarp motociklininkų pirmas finišavo J. Apšega.

Vėliau dėl visiems suprantamų priežasčių garsieji Lietuvos raliai Prezidento taurei laimėti ilgam buvo pamiršti. 

Regis, šis didžiulį susidomėjimą kėlęs renginys jau buvo nugrimzdęs į nebūtį, tačiau kartu su šalies nepriklausomybės atkūrimu veiklą atkūrusio LAK pastangomis buvo atgaivintas ir prestižinis ralis „Aplink Lietuvą” Lietuvos Prezidento taurei laimėti.

Ralio atgaivinimo idėją tuomet labai entuziastingai palaikė šalies Prezidentas Algirdas Brazauskas,  daug sumanumo parodė ne tik jo rengėjas – LAK, bet ir LASF, automobilių bei motociklų sporto veteranai, visuomeninės organizacijos. Vėliau šalies diplomatai ir kitos tarptautinės organizacijos nuoširdžiai padėjo ir atstatant LAK narystę FIA.

BFL nuotr./Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas
BFL nuotr./Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas

Po 65 metų pertraukos

Garsieji raliai „Aplink Lietuvą” atgimė tik 1996 m., prabėgus lygiai 65-eriems nuo starto, 1931 metais duoto pirmajam autoraliui. Jo dalyviai taip pat kaip ir prieškario Lietuvoje varžėsi dėl garbingiausio apdovanojimo – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės.

Pirmą kartą šiame ralyje kartu su sportininkais profesionalais bei mėgėjais startavo ir žmonės su negalia. Tai buvo neregėtas ir kitų šalių praktikoje negirdėtas įvykis.

Nuo 1996-ųjų raliai „Aplink Lietuvą“ Prezidento taurei laimėti vyksta kasmet. Puoselėdami gražias, dar prieškarinėje Lietuvoje užsimezgusias tradicijas ir dabar ralio dalyviai varžybų maratoną tradiciškai pradeda Kauno širdimi vadinamoje Rotušės aikštėje, o nuolatiniu ralių finišu tapo sostinės S. Daukanto aikštė priešais Prezidentūrą.

Šių metų ralis – pirmojo maršrutais

Pažymėdami seniausio šalyje automobilių ralio 80-tį šiemetinių varžybų organizatoriai tris dienas truksiančių lenktynių dalyviams pasiūlė pakartoti 1931-aisiais vykusio pirmojo ralio maratoną maršrutu Kaunas – Zarasai – Rokiškis – Biržai – Šiauliai – Telšiai – Klaipėda – Tauragė – Jurbarkas – Marijampolė – Alytus – Kaunas. Tik šių metų ralio dalyviai šiuos miestus aplankys atbulinę tvarka.

BFL nuotr./Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas
BFL nuotr./Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas

Šiemetinio ralio dalyvių laukia asfalto ir žvyro keliais besitęsiantis 1023 km maršrutas su 22 greičio ir papildomų rungčių ruožais, kurių bendras ilgis 223,35 kilometro ir kurį sportininkams teks įveikti per 3 dienas.

„Džiaugiuosi, kad ir šiemet ralio dalyviai neaplenks „Nemuno žiedo“, – spaudos konferencijoje sakė šių varžybų vyriausiasis komisaras, LAK viceprezidentas Eduardas Jakas. – Daugumai automobilių sporto veteranų, teisėjų, būriui automobilių sporto entuziastų ši arena primena jų sportinę jaunystę ir trykštantį azartą, todėl jiems čia tokie susitikimai visad mieli ir laukiami.“

Jų sportines batalijas mena ir prieš keletą metų atidaryta veteranų šlovės alėja ir kasmet vis aukštyn besistiebianti trasos prieigose pasodinta ąžuolų giraitė.

Ralio rengėjai ir šiemet tikisi varžybų trasose sulaukti buvusių kovų draugų ne tik iš Lietuvos, bet ir svečių iš Latvijos, Estijos, Rusijos, Baltarusijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Graikijos ir net iš JAV. Iki trečiadienio paraiškas dalyvauti ralyje buvo pateikę 99 ekipažai.

Finišas – Vilniuje

Sekmadienį, rugpjūčio 28 d. 17.00 val. Vilniuje, iškilmingame ralio finiše sostinės S. Daukanto aikštėje šalia Prezidentūros greičiausieji lenktynininkai bus apdovanoti garbingiausiuoju šių varžybų trofėjumi – Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės taure, kuri pagal šių varžybų nuostatus bus įteikta bendrosios automobilių įskaitos nugalėtojams.

S. Daukanto aikštėje bus pagerbti ir kitų įskaitų laimėtojai. Susisiekimo ministro taurė atiteks sporto meistrų ir sporto teisėjų veteranų įskaitos nugalėtojams, Krašto apsaugos ministrės taure bus apdovanotas greičiausias visureigių įskaitos ekipažas, o Socialinės apsaugos ir darbo ministro taure – sportininkų su negalia įskaitos nugalėtojai.

Greičiausias motociklininkas džiaugsis motociklų sporto federacijos, o geriausių rezultatų pasiekęs užsieniečių ekipažas – Kūno kultūros ir sporto departamento taurėmis. Bus įteikta ir Kastyčio bei Arvydo Girdauskų atminimo taurė, LAK taurė jauniausiajam lenktynių dalyviui.

BFL nuotr./Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas
BFL nuotr./Ralio „Aplink Lietuvą 2011“ startas

Dėmesys saugumui

Ralio „Aplink Lietuvą 2011” organizatoriai itin rūpinasi sportininkų, varžybų dalyvių, renginį aptarnaujančių žmonių ir žiūrovų saugumu. Tačiau net didžiausios organizatorių pastangos gali neduoti trokštamų rezultatų, jei patys neparodysime daugiau sąmoningumo ir nesudrausminsime šalia savęs besielgiančio netinkamai.

Ralio rengėjas – Lietuvos automobilių klubas – kartu su renginio organizacinio komiteto pirmininku, Kauno miesto meru Rimantu Mikaičiu, rėmėjais, rajonų bei savivaldybių, kurių teritorijomis driekiasi ralio „Aplink Lietuvą 2011” greičio ar specialiųjų rungčių ruožai, administracijos atstovais kviesdamas sportininkus ir žiūrovus į ralio trasas, linki visiems jo dalyviams greitų sekundžių ir saugių kilometrų, o žiūrovams – daug malonių akimirkų. Tačiau kartu ir primena, jog automobilių sportas – ne tik žavus, užkrečiantis reginys, bet ir pavojingas. Todėl linkėdami gražaus, turiningo ralio, dar kartą prašo visų būti atidiems, besąlygiškai paklusti teisėjų ir kitų tvarkdarių reikalavimams, kad mūsų bendros šventės neaptemdytų nelaimingų atsitikimų kartėlis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius