Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Aktyvaus difuzoriaus apipūtimo draudimas griūva: išimtis „Renault“, nuolaidos „Mercedes“

Didžiosios Britanijos GP: penktadienio treniruotės
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Didžiosios Britanijos GP: penktadienio treniruotės
Šaltinis: F-1.LT
0
A A

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) kiek pakoregavo bolidų difuzorių aktyvaus apipūtimo draudimą, pritaikydama tam tikras išimtis „Mercedes“ ir „Renault“ variklių naudotojams.

Kitų motorų atveju galios kiek pakoreguotos anksčiau išdėstytos sąlygos – išmetamųjų dujų srautas lenktynininkui atleidus akceleratorių negalės viršyti 20 proc. – vietoje iš pradžių planuotų 10 proc. – įprasto lygio, kai agregatas sukasi pilnu greičiu.

„Renault“ padaryta išimtis, leidžiant varikliu sukurti didesnį – net 50 proc. – išmetamųjų dujų srautą nenaudojant degalų. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šis gamintojas tokią praktiką dar nuo 2009 m. naudojo patikimumo sumetimais – taip esą aušinami išmetamųjų vamzdžių vožtuvai.

„Mercedes“ atveju tam tikras – spėjama, gerokai mažesnis – papildomas lygis bus leidžiamas dėl kuro deginimo stabdant. Vokiečiams nuolaidos buvo suteiktos dar prieš Didžiosios Britanijos GP lenktynių savaitgalį. Jiems atleidus akceleratorių leista naudoti pusę motoro cilindrų siekiant sumažinti spaudimą variklio karterio konstrukcijai.

„Mes tikrai nesame visiškai patenkinti priimtais sprendimais. Esu tikras, kad tuo pilnai nėra patenkintas ir Martinas (Whitmarshas, „McLaren“ vadovas – red. past.)“, – taip FIA sprendimą komentavo „Renault“ variklius naudojančios „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris.

„Esu tikras, kad užkulisiuose sklando daug konspiracijos teorijų, kodėl „Red Bull“ ir „McLaren“ yra greiti, o kiti ne. Nepaisant to, tai tik išvedžiojimai. Esmė ta, kad variklių gamintojai yra traktuojami lygiai“, – pažymėjo jis.

„Žinant, kaip viskas susiklostė, geriau būtų buvę tokius pakeitimus atlikti po sezono, su kuo, manau, sutiktų ir Christianas“, – taip savo nuomonę dėstė M. Whitmarshas.

„Darant tai gana neskaidriai ir viską dažnai kaitaliojant neišvengiama, kad tokioje konkurencingoje aplinkoje kiekviena komanda jaučiasi smarkiai nuskriausta. Manau, kad dabar daug komandų ieškos argumentų, kodėl joms turi būti leista aktyviai apipūsti difuzorius“, – nepatenkintas kalbėjo „McLaren“ komandos vadovas.

„Renault“ šioje srityje dirbo jau ilgą laiką, kiti ne ir neturi patirties. Mes kalbame apie tikrai ženklų pajėgumo pranašumą“, – pažymėjo jis.

Specialistų nuomone, toks FIA sprendimas yra itin palankus „Red Bull“ komandai, iki šiol, neoficialiais duomenimis, atleidus akceleratorių naudojusiai tik 45 proc. įprasto srauto. Tai reikštų, kad dėl draudimo čempionato lyderiai visiškai neturėtų nukentėti, kai pagrindiniams jų varžovams bus suduotas rimtas smūgis.

FIA padaryta išimtimi „Renault“, panašu, nepatenkinti visi likę variklių gamintojai. Savo pasipiktinimą išreiškė ir dalis lenktynininkų. Federacijos atstovas Charlie Whitingas šį vakarą susitiks su gamintojų atstovais aptarti susidariusios situacijos.

Neatmetama galimybė, kad aktyvaus apipūtimo draudimas bus apskritai atšauktas dar nespėjęs įsigalioti. Kartą – prieš Ispanijos GP lenktynes – taip jau buvo nutikę.

F-1.LT
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas