Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Aleksandras Dainys apie šturmano kėdę: automobilių sporte visada esi „ant ribos“

Dažnas lenktynių šturmaną apibūdina kaip rimtą ir susikaupusį žmogų. Ir ne veltui – profesionaliu šturmanu jau šešerius metus esantis Aleksandras Dainys patvirtina, kad tai didelio dėmesingumo ir susitelkimo reikalaujanti profesija, kur ekstremaliausiomis situacijomis svetimuose keliuose susivaldyti gali tik tinkamai pasiruošę „šaltų nervų“ asmenys.
Aleksandras Dainys
Aleksandras Dainys / Komandos nuotr.

Praėjusį savaitgalį dalyvaudamas jubiliejiniame – penkiasdešimtajame – „Saaremaa“ ralyje A.Dainys kartu su Didžiosios Britanijos lenktynininku Drew Hollandu atstovavo bendrai „Kauno Autoklubo/DHR Racing“ komandai ir savo klasėje iš 26 startavusių ekipažų užėmė 5-ąją vietą.

Kaip vertinate savo komandos pasirodymą „Saaremaa“ ralyje?

Komandos pasirodymą vertiname labai gerai, tai jau trečiasis mūsų su D.Hollandu ralis. Iš viso varžybose startavo net 174 ekipažai, iš jų net 85 nepasiekė finišo.

Mes važiavome 1973 m. „Ford Escort“ automobiliu ir rezultatu esame labai patenkinti – iki šiol tai pačios sėkmingiausios mūsų komandos varžybos.

Simo Paulausko nuotr./Ralyje A.Dainio ekipažas lenktyniavo 1973 m. „Ford Escort“ modeliu.
Simo Paulausko nuotr./Ralyje A.Dainio ekipažas lenktyniavo 1973 m. „Ford Escort“ modeliu.

Anksčiau buvote lenktynininkas, kas pastūmėjo varžybose dalyvauti šturmano kėdėje?

Šturmanu tapau 2011 m. pasiūlius Dovilui Čiutelei. Tuo metu sėkmingai dalyvavau įvairiose varžybose kaip vairuotojas ir buvau komandos, dalyvaujančios 1000 kilometrų lenktynėse, vadovas.

Gavęs pasiūlymą ilgai dvejojau, bet galiausiai sutikau ir nuo to laiko „užsikabinau“.

Papasakokite, iš ko susideda kiekvienos varžybos?

Varžybų savaitgalį svarbu susidėlioti griežtą darbotvarkę.

Pirmiausia, ekipažui užsiregistravus administracinėje komisijoje, sutikrinami visi dokumentai bei paraiškos, šturmanai gauna varžybų dokumentus ir kelio knygą – ralio „chrestomatiją“.

Simo Paulausko nuotr./„Saaremaa“ ralis Estijoje.
Simo Paulausko nuotr./„Saaremaa“ ralis Estijoje.

Vėliau, kol ekipažo mechanikai pristato automobilį techninei komisijai ir laukia leidimo startuoti, sportininkai, vadovaudamiesi kelio knyga ir kelių eismo taisyklėmis, sukuria ralio stenogramą – greičio ruožų legendą. Tai dažniausiai trunka visą dieną.

Galiausiai sulaukiama ralio starto ir, jei pasiseka, apdovanojimų ceremonijos.

Ar teko patirti situacijų, kai jūsų gyvybė arba sveikata buvo pavojuje?

Dalyvaudamas automobilių sporto varžybose visuomet esi „ant ribos“.

Iki šiol kvėpavimą lengvinančio aparato neprireikė, bet kiekvienose varžybose būna situacijų, kai rankose stipriau suspaudžiu stenogramą ir sulaikęs kvėpavimą laukiu smūgio.

Tiesa, šiuolaikiniai lenktynininkų sportinės aprangos ir apsaugų standartai padeda varžybų metu jaustis saugiau.

Kokie prietaisai per varžybas palengvina šturmano darbą?

Be abejonės, kiekvienam šturmanui savo automobilyje pravartu pasirūpinti vaizdo registratoriumi. Jie ginčytinomis situacijomis dažnai tampa lemiamu veiksniu, leidžiančiu nustatyti tikrąjį laimėtoją, ir įvykus varžyboms padeda komandai išanalizuoti ekipažo darbą.

„Saaremaa“ ralio metu vaizdo registratoriumi užfiksavome net 30 gigabaitų medžiagos, kuri pravers ruošiantis kitoms varžyboms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius