Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Alpine F1“ pristatė A522 bolidą. Kodėl komanda keičia kryptį?

Prancūzų komanda pristatė savo 2022 m. bolidą ir naują komandos valdymo koncepciją. Kodėl jie keičia senąją? Ir kaip bus keičiama visa komandos valdymo kryptis?
„Alpine“ A522 2022 metų bolidas/ Alpinecars.com nuot.
„Alpine“ A522 2022 m. bolidas/ Alpinecars.com nuotr.

Kodėl pirmas dvi lenktynes bolidas bus rožinės spalvos?

Šiemet prie „Alpine“ rėmėjų prisijungė austrų kompanija BWT. Nors ir įprastai komandos bolidai būna mėlynos spalvos, pirmąsias dvi sezono lenktynės jie bus rožiniai.

Visa tai rėmėjo BWT įtaka. Turbūt prisimenate, kad kai BWT rėmė „Force India“, o vėliau „Racing Point“ 2018-2020 m. jų bolidai irgi buvo rožinės spalvos. BWT įmonės vadovas Andreasas Weissenbacheris tai aiškina paprastai: „Mano svajonė yra visur naudoti rožinę spalvą. Ši spalva pridės bolidui blizgesio. Tai kur kas daugiau, nei tik spalva. Rožinė reiškia misiją, kiekvieną mūsų gyvenimo dieną šiame pasaulyje padaryti šiek tiek geresne.“

Pranešama, kad „Alpine“ bolidus nudažytus rožine spalva matysime Bahreine ir Saudo Arabijoje rengiamose lenktynėse.

Nepasiteisinęs vadovavimo principas

Dažnas nors kartą valdęs vieną ar kitą verslo subjektą žino, kad ten, kur keli vadovai pasidalina boso darbus, gauname šnipštą. „Alpine“ jau anksčiau pristatė unikalią komandos valdymo koncepciją be komandos vadovo.

Nuo tada šią F1 komandą ėmė valdyti trys asmenys: generalinis „Alpine“ direktorius (CEO) Laurentas Rossi, vykdantysis direktorius Marcinas Budkowskis ir lenktynių direktorius Davide Brivio. Na ir tai, aišku, neveikė. Generolas visada turi būti vienas, joks kitas variantas per kelis tūkstančius metų dar nebuvo išrastas. Tai geriausiai parodė pernai užimta tik penkta vieta konstruktorių taurėje.

M.Budkowskis paliko pareigas, o D.Brivio buvo paskirtas dirbti naujoje rolėje – vykdyti jaunų lenktynininkų paiešką ir vadovauti kitoms kompanijos lenktynių programoms. Komandai po šių pokyčių reikėjo naujo ir vienvaldžio komandos vadovo. Ir tuomet viskas susiklostė kaip iš vadovėlio, kadangi Lawrenco Strollo vadovaujama „Aston Martin“ atsisakė iki tol komandai vadovavusio Otmaro Szafnaeurio. Prancūzai iš „Alpine“ nieko nelaukę pasiūlė darbą patyrusiam specialistui.

Otmaras Szafnaueris/ Force India Formula One Wikipedija.org nuotr.
Otmaras Szafnaueris/ Force India Formula One Wikipedija.org nuotr.

Tai aukščiausios klasės F1 komandos vadovas su turtingu CV. Praeityje jis yra dirbęs „British American Racing“ komandoje, tada jį pasamdė „Honda“, projektuodama savo grįžimą į „Formulę 1“. Vėliau jis prisijungė prie „Force India“ projekto ir autsaiderių komandą pavertė stipriais vidutiniokaiss (2017 m. komanda net užėmė ketvirtą vietą konstruktorių įskaitoje). Po to sekė „Force India“ pardavimas ir prasidėjo L.Strollo era.

„Alpine“ koncerno vadovas neabejotinai įvertino O.Szafnaeurio inžinerines žinias, patirtį praeityje dirbant su dideliais automobilių gamintojais („Ford“ ir „Honda“) ir gebėjimą nuopuolyje esančias komandas pamažu transformuoti į laiminčias.

Visi čempionato dalyviai šiemet pradės kone nuo nulio. Ar tai puikus šansas prancūzų giganto „Renault“ užnugarį turinčiai komandai iššauti? Sužinosime tai jau kovo mėnesį Bahreine. Per F1 sezono startą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius