-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Atspėkite, kuris ilgesnis: Le Mano bolidas LMP1 ar „Volkswagen Jetta“?

Legendinės Le Mano 24 valandų lenktynės yra vienas iš garsiausių ir giliausią istoriją turinčių automobilių sporto renginių. Pirmosios Le Mano ištvermės lenktynės įvyko dar 1923 metais. Dabar tai – ypatingai technologiškai pažangių automobilių varžybos, kurių viršuje – LMP1 klasė. Šiuos bolidus tikrai esate matę, bet ar galite įsivaizduoti, kokio dydžio jie yra?
Treniruotės Le Mano trasoje trečiadienį, F.Alonso
Treniruotės Le Mano trasoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Le Mano prototipai skirstomi į tris klases – LMP1, LMP2 ir LMP3. Egzistuoja ir automobilių, kurie neformaliai priskiriami LMP4 klasei, o anksčiau trumpai egzistavo ir LMPC klasė, tačiau bent jau šiuo metu tai nėra aktualu.

LMGTE klasėje varžosi tokie automobiliai kaip „Ferrari 488 GTE Evo“ ir „Porsche 911 RSR“, bet šis straipsnis bus tik apie prototipus.

Skirstymas į klases yra labai panašus į F1, F2 ir F3, kur trečioji klasė yra pati silpniausia, labiau skirta jaunų vairuotojų įgūdžių gerinimui. Absoliučiu Le Mano lenktynių nugalėtoju visada taps kažkas iš galingiausių ir technologiškai pažangiausių LMP1 bolidų.

Jūs tikriausiai įsivaizduojate, kaip šios mašinos atrodo, tačiau tiems, kurie ištvermės lenktynėmis nesidomi, parodysime kelis pavyzdžius. 2018, 2019 ir 2020 metais Le Mane triumfavo štai toks automobilis – „Toyota TS050 Hybrid“:

Imago images/Panoramic nuotr./Kvalifikaciniai važiavimai
Imago images/Panoramic nuotr./Kvalifikaciniai važiavimai

O štai taip atrodo nedaug „Toyota“ bolidui nusileidžiantis nehibridinis „Rebellion R13“:

AFP/„Scanpix“ nuotr./Thomas Laurent, Rebellion R13 Gibson LM P1
AFP/„Scanpix“ nuotr./Thomas Laurent, Rebellion R13 Gibson LM P1

2017 metais Le Mano 24 valandų lenktynes laimėjo šis „Porsche 919 Hybrid“ :

Porsche nuotr./„Porsche 919 Hybrid“
Porsche nuotr./„Porsche 919 Hybrid“

Taigi dabar Jums užduotis – išrikiuokite šiuos automobilius nuo ilgiausio iki trumpiausio: „Porsche 919 Hybrid“, 2020-ųjų „Formulės 1“ bolidas, 2016-ųjų „Audi A4“ ir 2020-ųjų „Volkswagen Jetta“.

TAIP PAT SKAITYKITE: Autosporto legenda Tomas Kristensenas: kaip 9 kartus laimėti Le Maną

Buvo lengva? Teisinga rikiuotė atrodo taip – F1 bolidas, A4, „Jetta“ ir „Porsche 919 Hybrid“. Iš tikrųjų, daug kas nustemba sužinoję, kad standartinis „Formulės 1“ bolidas yra ilgesnis ir platesnis už ne vieną limuziną, bet lygiai taip pat stebina ir faktas, kad LMP1 bolidai yra pakankamai trumpi.

„Volkswagen Jetta“ tikrai nėra didelis automobilis – jo ilgis siekia tik 4,7 metrus. Tuo tarpu maksimalus leistinas LMP1 bolido ilgis – 4,65 m. LMP1 bolido plotis privalo būti tarp 1,8 ir 1,9 metrų, todėl šios mašinos tikrai nėra labai siauros, tačiau tas nedidelis ilgis iš tikrųjų stebina. LMP1 automobilis yra beveik visu metru trumpesnis ir šiek tiek siauresnis už „Formulės 1“ bolidą, nors atrodo, kad turėtų būti atvirkščiai.

Kodėl LMP1 bolidai atrodo ilgesni nei yra iš tikrųjų?

Tai – optinė apgaulė, kurią sukuria neįprastos šių automobilių proporcijos. Jie turi labai žemas, bet kartu ir vizualiai plačias kabinas. Taigi, LMP1 automobilių langai yra žemi ir ilgi. Be to, toks automobilis įprastai turi ir ilgą vertikalų stabilizatorių, ištemptą nuo kabinos stogo iki pat spoilerio gale. Galiausiai, LMP1 klasės lenktyninių automobilių kėbulai yra gana lygūs ir aptakūs – jų silueto vizualiai nepadalina joks vertikalus skirtukas. Taigi, jie atrodo ilgesni nei yra iš tikrųjų.

Tiesa, jei atidžiai stebėtumėte Le Mano lenktynes, greitai patys suprastumėte, kad LMP1 bolidai nėra tokie jau ilgi, nes jie trasa dalijasi su kitų klasių lenktyniniais automobiliais. Kai „Toyota TS050 Hybrid“ lenkia „Porsche 911 RSR“, jūs galite įsivaizduoti, kad tai – įprastas 911, kurį tikrai esate matę gatvėje. Ir kuris yra tik šiek tiek trumpesnis už LMP1 bolidą.

Beje, LMP2 bolidai yra šiek tiek ilgesni ir sunkesni. Jų ilgis siekia 4,75 metrus.

Na, o pabaigai paminėsime dar kelis LMP1 klasę apibrėžiančius skaičius:

Minimalus svoris (kg): įprastai – 833, hibridams – 875 +3 kameroms ar balastui;

Maksimalus ilgis (m): 4,65;

Leistinas plotis (m): 1,8-,19;

Degalų bako talpa benzininiams bolidams (l): įprastai -75, hibridams – 62,3;

dyzeliniams: 50,1;

Maksimalūs ratų išmatavimai (mm): 710 x 360;

Maksimalus darbinis tūris (l): 5,5, hibridams – neribojamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius