Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar „Mini“ pėdsakais paseks daugiau gamintojų?

Istorija išmokė vieno dalyko – bėgant metams viskas kartojasi: nuo platėjančių kelnių iki pasaulinių karų. Buvo metas, kai pasaulio ralio čempionate kovojo septyni gamintojai ir gali būti, kad vieną dieną tokie laikai sugrįš.
„Peugeot 206 WRC“
„Peugeot 206 WRC“ / Gamintojo nuotr.

Tačiau viskas turi būti daroma žingsnis po žingsnio. Pirmuoju iš jų tapo „Mini“ grįžimas į pasaulinio ralio areną. Laukti teko ilgai, tačiau buvo verta – ralyje šis vardas yra toks pats svarbus kaip, pavyzdžiui, „Ferrari“ formulėje.

Toks žingsnis privertė rimčiau į pasaulio ralio čempionatą pažiūrėti ir kitus gamintojus. Ne viena jų šiuo metu vykdo žvalgybą ir nors oficialių pranešimų vengia, tačiau susidomėjimas akivaizdus.

Neseniai Vokietijos ralio metu „Volkswagen motorsport“ pristatė savo naująjį Dakaro maratonui skirtą „Race Touareg 3“, o „nuliniu“ automobiliu ralyje važiavo dujomis varomas „Scirocco“. Ir ne šiaip sau važiavo – pirmąją dieną jis buvo vairuojamas paties Carloso Sainzo, o likusias dienas – Nassero Al-Attiyah.

„Volkswagen motorsport“ vadovas Krisas Nielsenas taip pat bene atviriausiai kalbėjo apie savo kompanijos planus, susijusius su WRC, ir net įvardijo, kad potencialiais automobiliais galėtų būti „Polo“, „Golf“ ar „Scirocco“ – tam galutinį žodį po atlikto tyrimo turėtų tarti rinkodaros specialistai.

Tačiau bet kokiu atveju „Volkswagen“ neskuba. Jų mums teks palūkėti bent iki 2013-ųjų. Kompanijai reikia laiko, kad nuo nulio pagamintų greitą ir patikimą ralio automobilį. Taip yra dėl to, kad technologija, lyginant su ralio-reido automobiliais, labai skiriasi.

Taip pat jau anksčiau minėjome, kad Vokietijoje lankėsi ir „Toyota“ atstovai. Japonų koncernas ne toks kalbus, tačiau jei aplinkybės susiklostys labai palankiai – savo pasirodymu jie gali ir aplenkti „Volkswagen“.

„Toyota“ nenurašo galimybės pasaulio čempionate pasirodyti ir kitąmet ir potencialiu automobiliu įvardija „Yaris“ arba „Auris“. Tiesa, jau čia slypi pirmosios kliūtys – „Auris“ yra per sunkus, o „Yaris“ – kiek per trumpas, tačiau FIA sutinkant, jam galėtų būti sudaryta išimtis. Taip pat japonai šią problemą galėtų išspręsti panašiai kaip kažkada „Peugeot“ padarė su „206“ – paprasčiausiai pailginti priekinį ir galinį bamperius.

Laiko mažai, tačiau „Toyota“ tikrai nepamiršo savo strategijos kaip laimėti pasaulio ralio čempionatą, kur „Celica“ ir „Corolla“ savu laiku buvo sunkiai įkandami varžovams. Problemų neturėtų kelti ir biudžetas, prisimenant, kuris koncernas yra stambiausias pasaulyje, pagaminantis daugiausia automobilių. Pinigų investicijoms į autosportą atsirado ir pasitraukus iš „Formulės-1“.

Dar vienas gamintojas gali būti švedų „Saab“. Su automobilių sportu šis vardas siejamas rečiau nei anksčiau minėtieji, tačiau viską pasako faktas, kad tai – skandinaviška kompanija, dar šiemet iš „General Motors“ įsigyta olandų „Spyker“ koncerno.

Ralio istoriją geriau pažįstantys sirgaliai puikiai žino, kad kaip „Mini“, taip ir „Saab“ didelėmis raidėmis įrašė savo vardą į ralio istoriją. Vairuojamas švedo Eriko Carlssono, „Saab 96“ atnešė pergales žymiuose tarptautiniuose raliuose septintajame dešimtmetyje.

Kol kas detalės dar nėra aiškios, tačiau „Saab“ atrodo rimtai susidomėję.

Apibendrinant, atrodo, kad savaitgalis Vokietijoje pasaulio raliui tikrai buvo neblogas – jo metu į duris pasibeldė trys nauji gamintojai. Žinoma, gali užtrukti, kol „grįš“ 2002-ieji, kada tarpusavyje varžėsi „Citroen“, „Ford“, „Hyundai“, „Mitsubishi“, „Škoda“, „Peugeot“ ir „Subaru“, tačiau greičiausiai gamintojų nereikia ir tiek. Galų gale „Formulė-1“ taip pat turi tik dvi gamyklines komandas: „Mercedes“ ir „Ferrari“ (na, ir galbūt „Renault“), tačiau neatrodo, kad reikalai ten klostytųsi blogai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius