Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Aukštaitija 2009“ – ralis tamsoje baigėsi (nuotraukos)

Penktadienį vykęs ketvirtasis atvirojo 2009 metų Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) etapas – tradicinis ralis „Aukštaitija 2009“ – šiemet stebino naujovėmis. Sportininkams teko prisitaikyti ne tik prie naujos ralio vietos, tačiau ir po ilgos pertraukos šalyje vėl vykstančių lenktynių tamsiu paros metu.
Akimirkos iš pirmojo greičio ruožo
Naktinis ralio etapas Lietuvoje įvyks po ilgos pertraukos / Ryčio B. nuotr.

Po pirmojo rato pirmauja Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 09:36.5. Antri – Andis Neikšans su Peteriu Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 09:41.1. Treti – Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 09:47.7.

Po trečiojo rato laimi Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 14:32.4. Antri – Andis Neikšans su Peteriu Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 14:41.6. Treti – Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 14:49.4.

Po ketvirtojo rato laimi Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 19:23.3. Antri – Andis Neikšans su Peteriu Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 19:37.0. Treti – Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku (Mitsubishi Lancer Evolution IX), kurių laikas 19:43.3.

Po devintojo greičio ruožo pirmoje vietoje Rokas Lipeikis su Inga Lipeikyte, važiavę Mitsubishi Lancer Evo VIII. Jų rezultatas: 52:59.5. Antroje vietoje Andis Neikšans ir Peteris Dzirkals, važiavę Mitsubishi Lancer Evolution IX. Jų rezultatas: 53:20.3. Trečioje vietoje Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas, važiavę Mitsubishi Lancer Evolution IX. Jų rezultatas 53:24.5.

Daugiau rezultatų: http://www.rally-live.lt/.

Persikėlė į naujas apylinkes

Metai iš metų Utenos apylinkėse vykdavęs „Aukštaitijos“ ralis šiemet persikėlė į Visagino, Ignalinos ir Zarasų apylinkes, kur tradiciškai vykdavo žiemos ralis.

Laukia naujos, dar nevažiuotos trasos, intriguoja ir lenktynės naktį, - teigė V.Račkauskas.

„Išėjo savotiškas apsikeitimas. Žiemos ralis iš Visagino šiemet persikėlė į Uteną, o „Aukštaitijos“ ralis, atvirkščiai – iš Utenos į Visaginą. Manau, jog tiek žiūrovams, tiek lenktynininkams tai turėtų išeiti tik į naudą. Laukia naujos, dar nevažiuotos trasos, intriguoja ir lenktynės naktį. Visagino gyventojams bus tikra šventė“, – džiaugsmo ralio veiksmo vieta neslėpė Visagino miesto meras Vytautas Račkauskas.

Nuomonės išsiskyrė

Ralio vieta ne vienintelė „Aukštaitijos 2009“ naujovė. Dar didesnę šalies autosporto gerbėjų ir ekspertų nuostabą sukėlė ralio organizatorių sumanymas varžybas surengti tamsiu paros metu, ko Lietuvoje jau seniai nėra buvę.

„Ralyje labai dažnai nepelnytai pamirštamas šturmanas, kurio įtaka pergalėms tikrai nėra mažesnė už vairuotojo, o kartais net ir didesnė. Taip ir gimė mintis parodyti, jog šalia vairuotojo sėdi ne bulvių maišas, o – šturmanas. Būtent naktinių lenktynių metu ir paaiškėja, kuris šturmanas yra geriausias“, – sprendimo surengti varžybas naktį priežastis vardijo ralio organizatoriaus „Ajags“ sporto klubo vadovas Jonas Balčiūnas.

Nemažai lenktynininkų yra įsigiję labai brangią šviesų techniką, tačiau eilę metų taip ir neturėdavo jos kur panaudoti, - sakė G.Furmanavičius.

Tokiam ralio organizatorių sumanymui pritarė ir Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Gintaras Furmanavičius: „Teko girdėti, jog dalis lenktynininkų yra itin patenkinti dėl tamsiu paros metu vyksiančio ralio. Mat nemažai jų yra įsigiję labai brangią šviesų techniką, tačiau eilę metų taip ir neturėdavo jos kur panaudoti.“

Vis dėlto sprendimas ralį surengti tamsiu paros metu sulaukė ir nemažai kritikos. Pirma, lenktynės naktį yra žymiai pavojingesnės tiek žiūrovams, tiek dalyviams. Be to, brangią šviesos techniką yra įsigiję tikrai ne visi sportininkai, o didelės išlaidos ekonomikos sunkmečiu gali atbaidyti ne vieną potencialų varžybų dalyvį, ypač, kai nežinoma, kada tokios technikos prireiks kitą kartą.

Važiuoja ir mėgėjai

Norą startuoti „Aukštaitijos 2009“ ralyje pareiškė 35 ekipažai. Dauguma iš jų – lietuviai, tačiau konkurenciją varžybų šeimininkams sudarys ir keletas sportininkų iš Latvijos, Rusijos bei Baltarusijos.

ralis
„Aukštaitija 2009“ ralio GR žemėlapiai.

Ignalinoje penktadienį ralyje lenktynininkams iš viso teks įveikti aštuonis greičio ruožus ir neįskaitinį slalomo milžino etapą Visagino mieste, kurio nugalėtojui bus įsteigtas atskiras prizas.

Pirmieji keturi greičio ruožai vyks šviesiu paros metu. 54 km ilgio įskaitinį atstumą įveiks ir Lietuvos automobilių B lygos ralio čempionato trečiame etape startuosiantys 16-a mėgėjų ekipažų. Mėgėjai savo jėgas su profesionalais galės pasitikrinti ir slalomo milžino trasoje Visagino mieste, tačiau sutemus likusius keturis greičio ruožus (65,2 km) įveiks tik ralio profesionalai.

Lenktynių finišas ir nugalėtojų bei prizininkų apdovanojimas Visagino mieste numatomas jau po vidurnakčio.

Žadama, jog „Aukštaitijos 2009“ ralyje tvarką prižiūrės per 140 darbuotojų – gaisrininkai, medikai, policija, šauliai, savanoriai. Vis dėlto ralio žiūrovų prašoma būti itin atidiems ir rūpestingiems.

„Aukštaitija 2009“ greičio ruožų starto laikai
GR Nr.PavadinimasIlgis, kmLaikas, val.
GR-1Ignalina18,2517:13
GR-2Ignalina18,2517:38
GR-3Rimšė8,7218:43
GR-4Rimšė8,7218:58
GR-5„Stokker“0,9819:45
GR-6Salakas10,2522:33
GR-7„ARX Baltica“22,3522:53
GR-8Salakas10,2523:33
GR-9„ARX Baltica“22,3523:53

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius